• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

IMG_4315.jpeg

Ska testa ikväll!
 
Dags att prova den här, som inte är så tokig och ovanligt fyllig i smaken för en irländare. Lyckades även hälla upp utan att spilla, så tack för varningen @Curler2 🥌 ... ;)

Edit: Blev ännu bättre med en liten skvätt vatten. Saknar ju åldersangivelse så en viss råhet fanns där, vilket vattnet eliminerade.
Rolex 2024-09-13 (Whisky).jpg
 
Senast ändrad:
Dags att prova den här, som inte är så tokig och ovanligt fyllig i smaken för en irländare. Lyckades även hälla upp utan att spilla, så tack för varningen @Curler2 🥌 ... ;)

Edit: Blev ännu bättre med en liten skvätt vatten. Saknar ju åldersangivelse så en viss råhet fanns där, vilket vattnet eliminerade.
Rolex 2024-09-13 (Whisky).jpg
Den är trevlig, den där. Och lite vatten funkar fint i den, har själv ibland vattnat den lite lätt. Ligger på 40%, och i min smak får det iaf inte bli för mycket vatten.
 
En lite udda förpackning för Whisky av oklar sort. En patron till en 12 gauge shotgun som var andra (eller tredje?) pris när vi hade Highland Games under en konferens i början på september 1999 i Edinburgh. Minst 25 år med andra ord. :)

Only break glass in an emergency when you need to get "loaded" ... ;)
Rolex 2024-09-17 (Whiskypatron).jpg
 
Har inte testat Loch Lomond. Har för mig att @laketwig @ och @Lundgren🥊 kan ha testat.

Tror inte jag har testat just den om jag får tro mina noteringar. Har testat:

Tamnavulin Double Cask
Loch Lomond Madeira Cask
Loch Lomond Original
Loch Lomond Inchmurrin

Alla är ju lågprismalt utan åldersangivelse och dom är prisvärda, speciellt Loch Lomond Madeira Cask och Loch Lomond Inchmurrin.
 
Tillbaka
Topp