• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Du får gärna ranka dom när du har testat allihopa :)
Ska försöka med det men ska jag vara helt ärlig så förväntade jag mig mer av dessa. Dessa är ju NAS och det kanske har lite med det att göra också? Jag vet inte men trodde på lite mer smakupplevelser helt enkelt🤷🏼‍♂️
Helt ok
20240927_193658.jpg
Bättre än de andra av samma märke?

Ska försöka med det men ska jag vara helt ärlig så förväntade jag mig mer av dessa. Dessa är ju NAS och det kanske har lite med det att göra också? Jag vet inte men trodde på lite mer smakupplevelser helt enkelt🤷🏼‍♂️

Bättre än de andra av samma märke?
Smaken är som baken. Det är en subjektiv bedömning. Tamnavulin gör riktigt bra malt för en liten peng. En del av deras malt kommer tyvärr inte hit men SB är dock bra på att välja malt i min smak 😉😋

Jag har dragit mig från att gå in i denna tråd för mycket, än mer att posta något för jag har inte råd med fler dyra eller hälsoskadliga (om detta tvistar de lärda) intressen 🤪

Kan väldigt lite om whiskey då min starksprit to go to är vodka samt rom men denna tycker jag är trevlig, dock gör den sig bäst med en isbit/skvätt vatten enl mig pga den skarpa alkoholen
1000060389.jpg

Jag har dragit mig från att gå in i denna tråd för mycket, än mer att posta något för jag har inte råd med fler dyra eller hälsoskadliga (om detta tvistar de lärda) intressen 🤪

Kan väldigt lite om whiskey då min starksprit to go to är vodka samt rom men denna tycker jag är trevlig, dock gör den sig bäst med en isbit/skvätt vatten enl mig pga den skarpa alkoholen
1000060389.jpg
Man behöver inte kunna något för att tycka att något är gott 😄 Testa det du känner för.
Jag kan inte ett skit heller men jag gillar att testa. Cheers 🥃

1000060389.jpg
Arran gör mkt bra, många av deras äldre droppar är kalasfina. Gillar du denna så är tex AnCnoc 12 en annan prisvärd flaska att prova.
Jag vattnar också oftast ned gradvis till 35-45% för att urskilja fler smaker genom spritigheten. Här hittar du en praktisk liten räknare om du vill skaffa en känsla för hur mkt du vattnar ner procenten https://www.freddeboos.se/alkoholhalt/

Arran gör mkt bra, många av deras äldre droppar är kalasfina. Gillar du denna så är tex AnCnoc 12 en annan prisvärd flaska att prova.
Jag vattnar också oftast ned gradvis till 35-45% för att urskilja fler smaker genom spritigheten. Här hittar du en praktisk liten räknare om du vill skaffa en känsla för hur mkt du vattnar ner procenten https://www.freddeboos.se/alkoholhalt/
Mycket intressant! Denna ska jag definitivt laborera med, stort tack!

Håller med om att anCnoc 12 är riktigt prisvärd. Har den av och till men inte just nu. Får bli att skaffa en nästa gång det behövs fyllas på ... ;)
Bild från augusti då jag hade den senast.
Omega 42 2024-08-16 (Whisky 2).jpg

Håller med om att anCnoc 12 är riktigt prisvärd. Har den av och till men inte just nu. Får bli att skaffa en nästa gång det behövs fyllas på ... ;)
Bild från augusti då jag hade den senast.
Omega 42 2024-08-16 (Whisky 2).jpg
Den har blivit min nya 'huswhisky'. Brukade vara The Naked Grouse/Naked Malt (en blend av Highland Park, Glenrothes, Glenturret och Macallan), men den har både gått upp i pris och ned i kvalitet senaste åren tkr jag. Måste ju skaffa/prova Deveron nu också efter din endorsement.

Den har blivit min nya 'huswhisky'. Brukade vara The Naked Grouse/Naked Malt (en blend av Highland Park, Glenrothes, Glenturret och Macallan), men den har både gått upp i pris och ned i kvalitet senaste åren tkr jag. Måste ju skaffa/prova Deveron nu också efter din endorsement.

anCnoc och Deveron har varit mina "säkra kort" för vettiga pengar i många år nu. När dom dessutom sänkte priset på Deveron från 369:- till 329:- den första september i år är den en av dom mest prisvärda på bolaget. Lättdrucken bra brukswhisky helt enkelt, men det är givetvis också en smaksak ... ;)

Tillbaka
Topp