• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Fick feeling på flygplatsen men inser nu att jag förmodligen är för snål för någonsin öppna den 😬

IMG_1535.jpeg

Fick feeling på flygplatsen men inser nu att jag förmodligen är för snål för någonsin öppna den 😬

IMG_1535.jpeg
Har lite av samma lyxproblem, hade ett stort whiskyintresse för några år sedan och köpte på mig en del flaskor. Nu har intresset vaknat till liv igen och många av flaskorna har ökat orimligt mycket i pris så man drar sig för att öppna dom.

Har lite av samma lyxproblem, hade ett stort whiskyintresse för några år sedan och köpte på mig en del flaskor. Nu har intresset vaknat till liv igen och många av flaskorna har ökat orimligt mycket i pris så man drar sig för att öppna dom.
Jag är själv ingen samlare men har från bekanta förstått att det du beskriver blivit ett riktigt problem hos många.

Flaskan jag köpte är ju egentligen inte varesig orimligt dyr eller unik. Men är man van att flaskorna hemma styckar 500-700 så blir det ett problem ändå 🥲

IMG_1535.jpeg
I know the feeling! 😬 Aledningen att det blir färre och färre dyra prestigeinköp. Sannoliken är stor att de bara blir stående oöppnade/odruckna, och om man rycker folien är det mkt större chans att man bara blir besviken och smaken inte motsvarade priset...

Eller hur? Jag kom just hem från att ha hämtat ut denna godbit, släpptes för beställning i måndags
Den har jag sneglat på måste jag säga, men hållt mig i skinnet lite.. Förr blev det så att jag alltid köpte 2 flaskor av deras släpp. En att drickas och en att sparas. Men med den modellen blir det snabbt dyrt!

Det farliga är att jag bor nära dem systembolag som har den i butik. o_O

Den har jag sneglat på måste jag säga, men hållt mig i skinnet lite.. Förr blev det så att jag alltid köpte 2 flaskor av deras släpp. En att drickas och en att sparas. Men med den modellen blir det snabbt dyrt!

Det farliga är att jag bor nära dem systembolag som har den i butik. o_O
Mjo, så blir det ju. Har en sprättad Johan Uhr och en Jern batch 2 härhemma. Tror denna får förbli osprättad och så får jag försöka komma över ett sample eller testa vid nästa genomresa istället...

Tillbaka
Topp