• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Juratorsdag ... :happyhappy:
IWC DT 2024-11-14 (Whisky).jpg

Ska åka på charter och tänkte passa på att köp lite whiskey för att ha hemma och bjuda på samt som julklapp.

Hade egentligen räckt med 1-2 flaskor men är 4 för 3 så skulle behöva lite tips om några prisvärda/goda om det är någon som bemödar sig att hjälpa. Dricker oftast malt och gillar ej så värst rökig: https://braathens.airshoppen.com/se/produkter/vin-och-sprit#categories=2021

Många udda märken och av dom som finns på Systemet är merparten billigare där om man multiplicerar priset med 0,7. Men det är klart, om du köper fyra och betalar för tre så kan kan du tjäna några kronor. Jag vill inte låta för negativ men jag skulle avstå från att handla där. Kolla vad vi dricker här i tråden och gå till bolaget istället. ;)

Ska åka på charter och tänkte passa på att köp lite whiskey för att ha hemma och bjuda på samt som julklapp.

Hade egentligen räckt med 1-2 flaskor men är 4 för 3 så skulle behöva lite tips om några prisvärda/goda om det är någon som bemödar sig att hjälpa. Dricker oftast malt och gillar ej så värst rökig: https://braathens.airshoppen.com/se/produkter/vin-och-sprit#categories=2021

Smaksak givetvis, men här får du ett tips på tre för ca 1.300. Från vänster till höger, den bästa med sherrysmak för rimliga pengar, en med lite drag i och en snäll men god sak, samtliga utan rök:
Whisky x 3 2024-11-21.jpg

Blev ett inköp idag då jag hittade ett presentkort jag glömt bort jag hade fått 😅
1000062853.jpg

The Balvenie är som jag skrivit förut ett kärleksbarn mellan en söt rom å en snäll whisky å den virre som fick mig att börja dricka just virre.

Old Pulteney är nästa återkommande virre i mitt barskåp. Gillar den skarpt, den har en skvätt av saltighet till sig som får en att tänka på fiskebåtar å hav.

Nu blir det dock folieryck på Balvenie, skål på er!
1000062861.jpg

Blev ett inköp idag då jag hittade ett presentkort jag glömt bort jag hade fått 😅
1000062853.jpg

The Balvenie är som jag skrivit förut ett kärleksbarn mellan en söt rom å en snäll whisky å den virre som fick mig att börja dricka just virre.

Old Pulteney är nästa återkommande virre i mitt barskåp. Gillar den skarpt, den har en skvätt av saltighet till sig som får en att tänka på fiskebåtar å hav.

Nu blir det dock folieryck på Balvenie, skål på er!
1000062861.jpg

Håller med om Balvenie, en riktig höjdare som blivit lite dyr. Har lite svårt för Old Pultney och dess lite "oljiga" smak, men det kanske har med dom där fiskebåtarna du nämner att göra? ;)

Håller med om Balvenie, en riktig höjdare som blivit lite dyr. Har lite svårt för Old Pultney och dess lite "oljiga" smak, men det kanske har med dom där fiskebåtarna du nämner att göra? ;)
Ja jag tycker också det är trist att bolaget höjt priset två gånger på Balvenie sen jag fann den :(

Haha en skvätt saltvatten å en skvätt motorolja...jag ska komma ihåg att du skriver 'oljig' när jag dricker Pulteney nästa gång å se om jag uppfattar den annorlunda mot tidigare gånger.

Skitskvätten från igår var det sista jag hade hemma så det blev att bunkra lite idag då fru laketwig ändå akut behövde en dunk vin. ;)

Ska bli spännande att prova Glen Scotia 10 yrs då 15-åringen och Victoriana är riktigt bra. Det blir dock inte på torsdag då jag ska dricka pilsner med en bunt före detta kollegor, så det blir kanske ingen torsdagsbalansering om jag inte kommer hem tidigt. :woot:

Omega 42 2024-11-25 (Whisky x 3).jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp