Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Privatfaten är ofta dom som anses bäst av Mackmyras whisky. Är kanske inte direkt någon samlarwhisky men kul att bjuda folk på. Skulle inte blanda den med cola, den förtjänar bättre än så. Brukar väl ligga på 1000-1500:- när dom säljs.Okej..är det bätte eller sämre med privatfat? Är det något för en whiskey samlare, eller ska jag blanda den med ljummen cuba-cola.
Ah..vad bra, tack för svarPrivatfaten är ofta dom som anses bäst av Mackmyras whisky. Är kanske inte direkt någon samlarwhisky men kul att bjuda folk på. Skulle inte blanda den med cola, den förtjänar bättre än så. Brukar väl ligga på 1000-1500:- när dom säljs.
Ouh den Glendronachen hade inte varit fel. Mums!Lite nytt
![]()
Riktigt rävgift enligt mig, så här skrev jag efter att äntligen lyckats göra slut på min flaska: Doften är trevlig men väldigt svag vilket är synd för annars kunde man ha den som rakvatten. Smaken är väldigt spritig och stickig, klart obehaglig. Eftersmaken är i stort helt obefintlig. Det bästa är helt klart flaskan som påminner lite om en gammal karaff. Men för att citera Barack Obama: "You can put lipstick on a pig, but it's still a pig."Har de senaste 20 åren uteslutande druckit skotsk malt. Men efter att ha läst ett test på kanadensisk whisky så beställde jag testvinnaren!
Otroligt mycket dryck för de facila 199kr som denna 8-åring kostar.
Festligt är att den är billigare än vanliga BV, som jag minns som riktigt dålig.
![]()
Riktigt rävgift enligt mig, så här skrev jag efter att äntligen lyckats göra slut på min flaska: Doften är trevlig men väldigt svag vilket är synd för annars kunde man ha den som rakvatten. Smaken är väldigt spritig och stickig, klart obehaglig. Eftersmaken är i stort helt obefintlig. Det bästa är helt klart flaskan som påminner lite om en gammal karaff. Men för att citera Barack Obama: "You can put lipstick on a pig, but it's still a pig."
Glen Scotia brukar leverera men dom har jag inte provat. Dock har Whiskytower testat dom http://www.whiskytower.se/glen-scotia-limited-edition-1991-525 http://www.whiskytower.se/glen-scotia-limited-edition-1992-525Är det någon som testat de två Glen Scotia limited edition från -91 och -92 som finns på bolaget? För närmare 1500 lär de vara riktigt bra för att vara prisvärda. Det vill jag att de ska vara.
Jag har testat whiskyn. Extremt torvig. Intressant upplevelse men inget jag njöt av. Tyvärr.Någon som smakat denna? Har testat den tidigare, var ett tag sedan nu.![]()
Brutalt bra. En riktig favorit!Nikka Coffey Malt
Bra?
Brutalt bra. En riktig favorit!