• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

D47B0E03-C8AC-45A6-9F34-B682CF46F599.jpeg
92F7B561-A603-42CB-8E6B-92B6EBBB5A65.jpeg


Bowmores destilleri var rätt trevligt och hade en del goda whiskys som t. ex den här, tog två.
 

Psykel

Patek
Vad finns det för bra lagrad whisky från Irland? Köpte en 350ml Jameson för att använda till Irish Coffee, men efter ett provsmak konstaterade jag att den var riktigt bra för priset och att vara olagrad. Smooth, som irländarna alltid beskriver sin whisky. Skulle gärna testa en finare variant av den typen av whisky. Len, ingen till låg rökighet, lite söt.
 

Veratio

Cartier
Vad finns det för bra lagrad whisky från Irland? Köpte en 350ml Jameson för att använda till Irish Coffee, men efter ett provsmak konstaterade jag att den var riktigt bra för priset och att vara olagrad. Smooth, som irländarna alltid beskriver sin whisky. Skulle gärna testa en finare variant av den typen av whisky. Len, ingen till låg rökighet, lite söt.

Min huswhiskey! Jameson rocks!
 
Vad finns det för bra lagrad whisky från Irland? Köpte en 350ml Jameson för att använda till Irish Coffee, men efter ett provsmak konstaterade jag att den var riktigt bra för priset och att vara olagrad. Smooth, som irländarna alltid beskriver sin whisky. Skulle gärna testa en finare variant av den typen av whisky. Len, ingen till låg rökighet, lite söt.
Connemara kanske kan vara något att prova. Är ju peated så en viss rökighet men inte samma tunga rök som på t.ex. Islay. Har bara testat vid enstaka tillfällen men den är trevlig och lättdrucken.
 

AE41500

Panerai
Fick smaka denna för ett tag sedan, en väldigt smakrik och trevlig upplevelse!
Tog dock emot lite och korka upp denna nu, känns som framtida dyrgrip bland entusiasterna/samlarna. Vad tycker/tror ni?
20190725_193307.jpg
 
Fick smaka denna för ett tag sedan, en väldigt smakrik och trevlig upplevelse!
Tog dock emot lite och korka upp denna nu, känns som framtida dyrgrip bland entusiasterna/samlarna. Vad tycker/tror ni?
20190725_193307.jpg
Värd att slå till på? :)
Personligen tycker jag att det är roligare att ha/fått testa en sort som är ”rare” än att låta den samla damm för att eventuellt sälja! :D
 

AE41500

Panerai
Värd att slå till på? :)
Personligen tycker jag att det är roligare att ha/fått testa en sort som är ”rare” än att låta den samla damm för att eventuellt sälja! :D
Alla gånger i.m.h.o. värt att slå till på, men allt beroende på vilka whiskysmaklökar man har. Värt priset är väl också å andra sidan högst subjektivt. Egentligen rätt dyr rackare. I min betraktelse dyr men snudd på prisvärd trots allt.
Denna är långt ifrån rökig, även om röktoner finns. Mer fruktig och smakrik på annat sätt. Riktigt lyxig smak med rejäl bredd. Den markerar närvaro, riktigt fin att smutta på i bästa fåtöljen.
 
Alla gånger i.m.h.o. värt att slå till på, men allt beroende på vilka whiskysmaklökar man har. Värt priset är väl också å andra sidan högst subjektivt. Egentligen rätt dyr rackare. I min betraktelse dyr men snudd på prisvärd trots allt.
Denna är långt ifrån rökig, även om röktoner finns. Mer fruktig och smakrik på annat sätt. Riktigt lyxig smak med rejäl bredd. Den markerar närvaro, riktigt fin att smutta på i bästa fåtöljen.
Hmm... tänkte ta en vända på bolaget på lördagen och antingen inhandla en Tun 1509 eller eventuellt denna, kanske båda. Den som lever får se, tack för tipset!
 

Makkanxd

Rolex
Hallå!
Jag tänkte köpa en whisky från året jag är född (94). Kikat lite på de som finns på bolaget men vet inte om det är något speciellt jag borde tänka på? Jag dricker inte whisky idag så har mer eller mindre 0 erfarenhet. Finns det andra sidor som har bättre utbud? Tips :) ?
 
Hallå!
Jag tänkte köpa en whisky från året jag är född (94). Kikat lite på de som finns på bolaget men vet inte om det är något speciellt jag borde tänka på? Jag dricker inte whisky idag så har mer eller mindre 0 erfarenhet. Finns det andra sidor som har bättre utbud? Tips :) ?
Som du säkert märkt är det sällan så att om du söker på 1994 på systembolaget så är inte whiskyn lagrad lika länge som din ålder. Det är kanske inte viktigt egentligen men bara ett tips. Annars har jag inte testat någon av sorterna som finns. Själv gillar jag sherryfats lagrat och blev nyfiken på Strathmills 2298. Lycka till med ditt val.
 

Mythos

Omega
Med risk för att vara löjlig nu men jag testar... Efterfrågar tips på god öl som passar fint till en 12-årig Highland Park. Behöver lite inspiration helt enkelt :)
 

Olaola

Panerai
Testade den här ikväll. Kan erkänna att jag av någon anledning vart skeptisk till JW och deras olika blendeds men denna var riktigt trevlig men tydliga toner av sälta.
image.jpg
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Fick en flaska Longmorn 16 i present häromveckan. Galet bra måste jag säga, någon annan som har provat den och vad tycker ni i så fall om den?
 
Topp