• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Sebastard

Vacheron
Blev övertalad av personalen på mitt lokala bolag att testa denna nya blended i budgetklassen. Förvånadsvärt prisvärd vid första smakprov för dom föga kronor den kostade.

E55BB5C3-2AE7-4653-ACCA-A9299B9EC6FF.jpeg
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
7115E5BA-ADBC-40D1-ADAB-9890D7074ECC.jpeg
Brukar oftast inte vara en fantast av irländsk whisky men den här är faktiskt trevlig. I alla fall jämför med Bushmills standardvariant. Alldeles lagom tråkig en tråkig måndag.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Sjukt vad priserna på schysst whisky gått upp. Köpte en flaska 40årig Strathisla från Gordon & McPhail för typ nio år sedan. Har för mig att jag gav 2,5k...
 

laketwig

Patek
2-Faktor
En trevlig 12-årig sak från beställningssortimentet ( nr 85358 för 539:- ). Var lite rädd för att sherrysmaken skulle ta över, då den enbart är lagrad på sherryfat, men så är inte fallet. Däremot har den med sina 46% en antydan till spritsmak som lätt elimineras med en skvätt vatten. Då blir den en riktig höjdare ... :happyhappy:
Omega SP 2019-10-14 (Whisky).jpg
 

E.Z.

Cartier
Dricker just nu av en flaska Ardbeg Uigeadail. Jag gillar rökig whisky - Lagavulins 16yr och olika Laphroaig tillhör favoriterna men måste säga att denna är på en helt annan nivå. Väldigt god men samtidigt ”krävande” att dricka om ni förstår hur jag tänker.

Någon annan som har erfarenhet av Uigedail?
 
Topp