• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen helg!
31938B76-6A51-4C4F-AA99-D752D3458128.jpeg
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Vilken är den bästa japanare som du har testat? För min del är det Hibiki Masters Selections.
Oj, det har druckits otaliga bra alster från div barer i både Osaka och Tokyo men tyvärr har de aldrig riktigt memorerats (oväntat va? ;)) men kollar man på vad vi hittar närmare tillgängligt så ligger Nikka Coffey Grain bra till!
 

mario1971

Rolex
Jag lovade en översyn, så är det. Tomatin 18Y Oloroso Sherry Casks:

lukt - direkt efter öppning, mycket trevlig, konsekvent, fruktig. Körsbär i likör, aprikoser, äpplen, en antydan till vanilj, gräs med citron
smak - inte för kryddig, fruktblandning med en övervägande av körsbär, vanilj och bovetehonung. Strålande smak!
finish - ganska kort (redigera: inte så kort, det håller hela tiden ...), värmer halsen snyggt. En fenomenal doft, du kan andas in den och njuta av njutningens trädgård
Sammanfattningsvis en mycket trevlig och delikat single malt med en underbar lukt. Ingen alkohollukt alls, bara en trevlig fruktträdgård med övervägande av körsbär i en likör med vanilj. Denna lukt blåste bort mig, och eftersmaken några minuter efter konsumtionen är en riktig poesi :)

Jag rekommenderar det till alla som vill övertyga sina vackrare halvor till livets vatten.
1604767417600.png
 

Barfly

Cartier
Jag lovade en översyn, så är det. Tomatin 18Y Oloroso Sherry Casks:

lukt - direkt efter öppning, mycket trevlig, konsekvent, fruktig. Körsbär i likör, aprikoser, äpplen, en antydan till vanilj, gräs med citron
smak - inte för kryddig, fruktblandning med en övervägande av körsbär, vanilj och bovetehonung. Strålande smak!
finish - ganska kort (redigera: inte så kort, det håller hela tiden ...), värmer halsen snyggt. En fenomenal doft, du kan andas in den och njuta av njutningens trädgård
Sammanfattningsvis en mycket trevlig och delikat single malt med en underbar lukt. Ingen alkohollukt alls, bara en trevlig fruktträdgård med övervägande av körsbär i en likör med vanilj. Denna lukt blåste bort mig, och eftersmaken några minuter efter konsumtionen är en riktig poesi :)

Jag rekommenderar det till alla som vill övertyga sina vackrare halvor till livets vatten.
1604767417600.png
Mycket bra recension. 👍 Det lät riktigt gött.
 

Barfly

Cartier
Låter säkert jättelöjligt men jag har precis beställt min första "bättre" whisky. The Macallan 12 Years Sherry Oak Cask
Någon som testat den? Ska vara bra för "nybörjare".
Kommer dock vara i lumpen tills julledigheten så det kommer ta ett tag innan jag kan testa den.
Det kommer inte vara några problem att dricka upp den 👍 :)
 

Flaco

Cartier
Låter säkert jättelöjligt men jag har precis beställt min första "bättre" whisky. The Macallan 12 Years Sherry Oak Cask
Någon som testat den? Ska vara bra för "nybörjare".
Kommer dock vara i lumpen tills julledigheten så det kommer ta ett tag innan jag kan testa den.
Hyfsat ny i whiskeyn och måste säga att macallan 12 och 18 är något av det bästa jag druckit. :)
 
Topp