Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag får väl hänga på det där då!Blev ett folieryck på denna. Riktigt trevlig.![]()
Har du provat några andra asiatiska? Typ Mars, Yushan eller Kavalan mf.?Jag får väl hänga på det där då!
![]()
Tyvärr inte men det skulle vara väldigt spännande och intressant att göra. Något du vill rekommendera?Har du provat några andra asiatiska? Typ Mars, Yushan eller Kavalan mf.?
Har inte testat men är jäkligt nyfiken på Kavalan.Tyvärr inte men det skulle vara väldigt spännande och intressant att göra. Något du vill rekommendera?
Kul, den ska jag lägga på minnet. Synd att världen är så igenbommad nu, annars hade det ju blivit shopping så att säga!Har inte testat men är jäkligt nyfiken på Kavalan.
Vilken är den bästa japanare som du har testat? För min del är det Hibiki Masters Selections.Kul, den ska jag lägga på minnet. Synd att världen är så igenbommad nu, annars hade det ju blivit shopping så att säga!
Oj, det har druckits otaliga bra alster från div barer i både Osaka och Tokyo men tyvärr har de aldrig riktigt memorerats (oväntat va?Vilken är den bästa japanare som du har testat? För min del är det Hibiki Masters Selections.
Tomatin har jag inte provat. Tyckte om Green Label när jag testade den för 100år sen, typJag börjar helgen. Vad tycker du att jag ska öppna från den nya leveransen först?![]()
Mycket bra recension.Jag lovade en översyn, så är det. Tomatin 18Y Oloroso Sherry Casks:
lukt - direkt efter öppning, mycket trevlig, konsekvent, fruktig. Körsbär i likör, aprikoser, äpplen, en antydan till vanilj, gräs med citron
smak - inte för kryddig, fruktblandning med en övervägande av körsbär, vanilj och bovetehonung. Strålande smak!
finish - ganska kort (redigera: inte så kort, det håller hela tiden ...), värmer halsen snyggt. En fenomenal doft, du kan andas in den och njuta av njutningens trädgård
Sammanfattningsvis en mycket trevlig och delikat single malt med en underbar lukt. Ingen alkohollukt alls, bara en trevlig fruktträdgård med övervägande av körsbär i en likör med vanilj. Denna lukt blåste bort mig, och eftersmaken några minuter efter konsumtionen är en riktig poesi
Jag rekommenderar det till alla som vill övertyga sina vackrare halvor till livets vatten.
![]()
Coolt glas!Japanskt ikväll
OBS dricker neat. Glasen kommer från lokal glasblåsare på Österlen och har en iskubs-design![]()
![]()
Nikka from the barrel, försöker lära mig whisky och denna är en jag gillar väldigt mycketCoolt glas!Vilken japanare är det?
Den är riktigt trevlig. Dom flesta japanarna är lätt druckna. Testa Hibiki, tycker den bra för att vara en blended. Finns garanterat många Skotska whiskys som är mer prisvärda, Man får testa sig fram och se vad man gillar.Nikka from the barrel, försöker lära mig whisky och denna är en jag gillar väldigt mycket
Det kommer inte vara några problem att dricka upp denLåter säkert jättelöjligt men jag har precis beställt min första "bättre" whisky. The Macallan 12 Years Sherry Oak Cask
Någon som testat den? Ska vara bra för "nybörjare".
Kommer dock vara i lumpen tills julledigheten så det kommer ta ett tag innan jag kan testa den.
Grym klocka och jäkligt trevlig whisky.Mer från Japan då!![]()
Trevligt trevligtDet kommer inte vara några problem att dricka upp den![]()
![]()
Hyfsat ny i whiskeyn och måste säga att macallan 12 och 18 är något av det bästa jag druckit.Låter säkert jättelöjligt men jag har precis beställt min första "bättre" whisky. The Macallan 12 Years Sherry Oak Cask
Någon som testat den? Ska vara bra för "nybörjare".
Kommer dock vara i lumpen tills julledigheten så det kommer ta ett tag innan jag kan testa den.
Kul å höra, ska bli kul att testaHyfsat ny i whiskeyn och måste säga att macallan 12 och 18 är något av det bästa jag druckit.![]()
Några av mina senaste inköp! Har en hel del uppkorkat, så dessa får sitta kvar lite till... dricker sällan utan sällskap så det blir inte mycket nu för tiden![]()
![]()
![]()