• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

laketwig

Patek
2-Faktor
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Dalwhinnie 15 yrs måste vara en av dom absolut bästa maltwhisky du kan köpa för anständiga pengar, även om den nyligen har höjts till 489:-. En mycket angenäm och lagom kraftig smak med en för mig precis lagom antydan till rökighet i bakgrunden. :happyhappy:
IWC I 2021-01-16 (Whisky).jpg
 

Simpatico

Rolex
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Dalwhinnie 15 yrs måste vara en av dom absolut bästa maltwhisky du kan köpa för anständiga pengar, även om den nyligen har höjts till 489:-. En mycket angenäm och lagom kraftig smak med en för mig precis lagom antydan till rökighet i bakgrunden. :happyhappy:
IWC I 2021-01-16 (Whisky).jpg
Första malten som köptes för egna pengar och inledde vandringen i whisky världen för lite mer än 25 år sen. Den är fortfarande en favorit. Mycket bra balans.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Är personligen allergisk mot tumbler glas
Hittade några gamla, bra formade, typ cherryglas som funkade bra och är "goda att dricka ur" (inbillning kanske, men godare blev det) för massa år sedan. Men de har gått sönder och det började bli dags att köpa nytt
Blev rekommenderad dessa och det var faktiskt ännu trevligare att dricka ur!
Bra pris på tex cervera och värda varenda krona
20210117_095758.jpg
 

JohanRe

Cartier
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Dalwhinnie 15 yrs måste vara en av dom absolut bästa maltwhisky du kan köpa för anständiga pengar, även om den nyligen har höjts till 489:-. En mycket angenäm och lagom kraftig smak med en för mig precis lagom antydan till rökighet i bakgrunden. :happyhappy:
IWC I 2021-01-16 (Whisky).jpg
Kan bara hålla med, går som brukflaska här hemma.
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Trevlig trio. Blantons är bra skit men Bulleit är banne mig bra för pengen. Tyckte länge att den var mest för att blanda men har druckit ren, så sent som ikväll!

Trevlig trio. Blantons är bra skit men Bulleit är banne mig bra för pengen. Tyckte länge att den var mest för att blanda men har druckit ren, så sent som ikväll!

Favoriten är Blantont's Gold Edition men den har blivit lite dyr. Tycker också att Bulleit är klart prisvärd och funkar som den är eller i cocktails som t.ex. Manhattan som är en favorit. Knob Creek är inte riktigt värd priset.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Har inte provat något från Aberlour ännu. Står mellan A'bunadh och 16 Y.O. Vilken rekommenderar ni? Hört att batch-variationerna kan vara stora när det kommer till A'bunadh. Är den senaste bra? :)
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Vad säger ni om Blanton's Gold? Är ute efter något lite sötare, därmed att jag funderar på bourbon. Är den kryddig? Vill ha något mjukt och sött - något enkelt. :) Bourbon-utbudet är inte så superstort hos SB, så många av rekommendationerna jag läst om bl.a. på Reddit är ej tillgängligt hos dem.
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Vad säger ni om Blanton's Gold? Är ute efter något lite sötare, därmed att jag funderar på bourbon. Är den kryddig? Vill ha något mjukt och sött - något enkelt. :) Bourbon-utbudet är inte så superstort hos SB, så många av rekommendationerna jag läst om bl.a. på Reddit är ej tillgängligt hos dem.

Enligt mig är det den bästa Bourbon som finns på SB men relativt dyr jämfört med de andra. Jag gillar att alkoholhalten är relativt hög, dricker den med mycket is och känner hur smaken växer fram vartefter isen smälter 🙂.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Vad säger ni om Blanton's Gold? Är ute efter något lite sötare, därmed att jag funderar på bourbon. Är den kryddig? Vill ha något mjukt och sött - något enkelt. :) Bourbon-utbudet är inte så superstort hos SB, så många av rekommendationerna jag läst om bl.a. på Reddit är ej tillgängligt hos dem.

Enligt mig är det den bästa Bourbon som finns på SB men relativt dyr jämfört med de andra. Jag gillar att alkoholhalten är relativt hög, dricker den med mycket is och känner hur smaken växer fram vartefter isen
Blanton's är riktigt bra. Kolla in woodford reserve också om det inte redan är gjort. Bra för betydligt mindre pengar.
 
Topp