En ex-ölännings ocksåVärmer i en ölännings hjärta![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En ex-ölännings ocksåVärmer i en ölännings hjärta![]()
Första malten som köptes för egna pengar och inledde vandringen i whisky världen för lite mer än 25 år sen. Den är fortfarande en favorit. Mycket bra balans.Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Dalwhinnie 15 yrs måste vara en av dom absolut bästa maltwhisky du kan köpa för anständiga pengar, även om den nyligen har höjts till 489:-. En mycket angenäm och lagom kraftig smak med en för mig precis lagom antydan till rökighet i bakgrunden.
![]()
Kan bara hålla med, går som brukflaska här hemma.Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Dalwhinnie 15 yrs måste vara en av dom absolut bästa maltwhisky du kan köpa för anständiga pengar, även om den nyligen har höjts till 489:-. En mycket angenäm och lagom kraftig smak med en för mig precis lagom antydan till rökighet i bakgrunden.
![]()
Trevlig trio. Blantons är bra skit men Bulleit är banne mig bra för pengen. Tyckte länge att den var mest för att blanda men har druckit ren, så sent som ikväll!Bourbon det är livet det.
![]()
Trevlig trio. Blantons är bra skit men Bulleit är banne mig bra för pengen. Tyckte länge att den var mest för att blanda men har druckit ren, så sent som ikväll!
Trevlig trio. Blantons är bra skit men Bulleit är banne mig bra för pengen. Tyckte länge att den var mest för att blanda men har druckit ren, så sent som ikväll!
A'bunadh utan tvekan. Har fått mycket uppmärksamhet och trots det humana priset slagit många på fingrarna i diverse tester. Den är riktigt bra!Har inte provat något från Aberlour ännu. Står mellan A'bunadh och 16 Y.O. Vilken rekommenderar ni? Hört att batch-variationerna kan vara stora när det kommer till A'bunadh. Är den senaste bra?![]()
Är det systembolagets dryckesauktion som gäller eller finns det några facebookgrupper?Har ett par Ardbeg Supernova som inte kommer drickas upp.
Någon som vet var man kan göra sig av med dom?
Vad säger ni om Blanton's Gold? Är ute efter något lite sötare, därmed att jag funderar på bourbon. Är den kryddig? Vill ha något mjukt och sött - något enkelt.Bourbon-utbudet är inte så superstort hos SB, så många av rekommendationerna jag läst om bl.a. på Reddit är ej tillgängligt hos dem.
Vad säger ni om Blanton's Gold? Är ute efter något lite sötare, därmed att jag funderar på bourbon. Är den kryddig? Vill ha något mjukt och sött - något enkelt.Bourbon-utbudet är inte så superstort hos SB, så många av rekommendationerna jag läst om bl.a. på Reddit är ej tillgängligt hos dem.
Blanton's är riktigt bra. Kolla in woodford reserve också om det inte redan är gjort. Bra för betydligt mindre pengar.Enligt mig är det den bästa Bourbon som finns på SB men relativt dyr jämfört med de andra. Jag gillar att alkoholhalten är relativt hög, dricker den med mycket is och känner hur smaken växer fram vartefter isen
Blanton's är riktigt bra. Kolla in woodford reserve också om det inte redan är gjort. Bra för betydligt mindre pengar.
Instämmer, även på bulleit!Woodford är bra (men inte lika len och komplex) och även Bulleit som jag gjorde min Manhattan med här ovan fungerar utmärkt som en standardbourbon.