Grattis!Avslutar födelsedagen med en liten en.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis!Avslutar födelsedagen med en liten en.
![]()
Tack o bockGrattis!![]()
Efter att Yamazaki tog slut har vi letat efter något gott. Köpte detta idag.
Glendronach 18 year.
Glen Grant 18 year rare edition (utsedd till världens näst bästa whisky 2017 av Jim Murray i hans whiskybibel). Ska bli gott att testa
![]()
![]()
![]()
![]()
Öppna!Plockade också allardice.. kom tillbaka med ett betyg om värt att öppna![]()
Fick tag på en flaska, men nu verkar det vara helt slut (ingen butik har kvar). Finns det andra typer/åldrar som är undervärderade av Glendronach?Det är inte så att den gjordes 1995, och tappades på flaska 18 år senare, för att säljas senare? Oklart varför man skulle göra detta dock.
Känns dumt att skriva 18 när de kan skriva 22 och ta en tusing mer![]()
Fick tag på en flaska, men nu verkar det vara helt slut (ingen butik har kvar). Finns det andra typer/åldrar som är undervärderade av Glendronach?
Ok tänkte på undervärderade på systemet.Svårt att säga! Tips är att besöka en välsorterad whiskybar och prova 2cl av några olika
Ok tänkte på undervärderade på systemet.
jo, förstod det, men tänkte på det som nämndes i tråden tidigare om Glendronach 18, att det var 22-årig i flaskan och därmed undervärderad (i.e. köp alla du kommer åt och sitt på...) om det fanns andra som var undervärderade.Menar såklart att du provar de på en bar och köper på systemet. Så gör jag ibland![]()
jo, förstod det, men tänkte på det som nämndes i tråden tidigare om Glendronach 18, att det var 22-årig i flaskan och därmed undervärderad (i.e. köp alla du kommer åt och sitt på...) om det fanns andra som var undervärderade.
Har svårt för när dom är så ljusa i färgen. Ser osmakligt ut tycker jagRekommenderar varmt Glen Grant. Går inte beskriva med ord hur god den är.
![]()
Den är väldigt god, smakar och doftar otroligt. Förstår varför den är utsedd till världens näst bästa whisky i whisky Bibeln.Har svårt för när dom är så ljusa i färgen. Ser osmakligt ut tycker jag
Rökigt eller inte? Rekommenderar den jag dricker nu. Glen Grant 18 year, rare edition. Utsedd till näst bästa whiskyn av Jim MurrayFörslag på en flaska i 30-års present till en whiskeynörd ?!?
Rökigt eller inte? Rekommenderar den jag dricker nu. Glen Grant 18 year, rare edition. Utsedd till näst bästa whiskyn av Jim Murray.
Budget då?inte rökig, han gillade en black label jag serverade han tidigare i år så ngt i närheten där typ.
Nikka finns i grund sortimentet. Resten är bestämningsvaror. Tror någon annan också kan komma med förslagfinns samtliga på bolaget så man bara kan plocka eller måste de beställas ?
Beställningar brukar annars ta ett par arbetsdagar. Fick mina på 2.hoppas på det, vill gärna slippa alla köer inför helgens bravader i de svenska stugorna ;-)
Kan rekommendera The Macallan 12 för 499kr, mycket god och utan rök. https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/the-macallan-47801ge tre förslag
1) 0 till 450 kr
2) 500 - 900kr
3) 1000 - 5000 kr
Kan rekommendera The Macallan 12 för 499kr, mycket god och utan rök. https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/the-macallan-47801
Har ej smakat double casken, men har även hört gott om den! Den vanliga tog slut väldigt fort här hemma iallafall!Check på den, fanns även en double casc vad det nu är.