Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
[/QUOTE]Apropå Bulleit, kör denna när det är dags för lite rye, dvs lite närsom...![]()
Har sneglat på den tidigare, men tack vare din post blir det till att köpa!Nya glas och ny flaska.
Var bara tvungen att ta mig en liten
Nikka All Malt var en mycket trevlig överraskning. Vet ju att Nikka alltid levererar men förväntade mig ändå inte att den billigaste flaskan skulle smaka och dofta så gott. En riktig höjdare sett till det låga priset. Len och rätt fruktig som en typisk japanare.
Inte Nikka FTB bra, men nästan!
![]()
Finns nu att beställa via SB igen. Skynda fynda. Lär nog inte dröja länge innan den tas ur Glendronachs sortiment då spriten som är i flaskan är äldre än vad som anges.Denna är riktigt bra. Sugen på att testa 18 åringen med. Synd att jag inte hann knipa en på bolaget innan de tog slut.
![]()
Aldrig sett, vad är det som gör den prisvärd?, lät mycket intressant!, utveckla gärna lite om du har tid!Finns nu att beställa via SB igen. Skynda fynda. Lär nog inte dröja länge innan den tas ur Glendronachs sortiment då spriten som är i flaskan är äldre än vad som anges.
https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/glendronach-8699701
![]()
Beställd, tack!Finns nu att beställa via SB igen. Skynda fynda. Lär nog inte dröja länge innan den tas ur Glendronachs sortiment då spriten som är i flaskan är äldre än vad som anges.
https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/glendronach-8699701
![]()
Glendronach var stängt mellan 1996-2001 och därmed destillerades ingen sprit (se bilden jag postade ovan).Aldrig sett, vad är det som gör den prisvärd?, lät mycket intressant!, utveckla gärna lite om du har tid!
Hoppas du blir nöjd med godingen från mitt favorit destilleri. Ska se om jag kan få ihop en bild på min samlingBeställd, tack!
Glendronach bara växer och växer ju mer jag dricker det, riktigt kul. Ska du försöka knipa någon av de flaskor som släpps på torsdag?Hoppas du blir nöjd med godingen från mitt favorit destilleri. Ska se om jag kan få ihop en bild på min samling![]()
Det är inte så att den gjordes 1995, och tappades på flaska 18 år senare, för att säljas senare? Oklart varför man skulle göra detta dock.Glendronach var stängt mellan 1996-2001 och därmed destillerades ingen sprit (se bilden jag postade ovan).
Om du köper en 18åring som är tappad från fat i år (2017) så är den minst 22år då den destillerades senast 1995.
Edit: Finns att läsa mer om detta på nätet. http://wordsofwhisky.com/glendronach-is-a-lot-older-than-the-label-says/
Hoppas du blir nöjd med godingen från mitt favorit destilleri. Ska se om jag kan få ihop en bild på min samling![]()
Vi får väl seGlendronach bara växer och växer ju mer jag dricker det, riktigt kul. Ska du försöka knipa någon av de flaskor som släpps på torsdag?![]()
Bak på varje Dronachflaska finns det ett datum som talar om när den tappades.Det är inte så att den gjordes 1995, och tappades på flaska 18 år senare, för att säljas senare? Oklart varför man skulle göra detta dock.
Känns dumt att skriva 18 när de kan skriva 22 och ta en tusing mer![]()
Vi får väl se
Bak på varje Dronachflaska finns det ett datum som talar om när den tappades.
Min senaste från detta destilleri;
![]()
Någon som plockade något på morgonens webblansering?
Jag tog en Glendronach 14 yo Virgin Oak!
plockade en Allardice men tror inte den lanserades idag. Väldigt vad många Glendronach som släpptes på samma dag!
Japp, var väl hela batch 14 från Glendronach. Själv fick man endast en virgin oak. Hade siktet inställt på marsala finish, men blev nervös och refreshade sidan vid fel tillfälle..plockade en Allardice men tror inte den lanserades idag. Väldigt vad många Glendronach som släpptes på samma dag!
Snygg bild!Fyllde på med en Japanare tidigare i veckan
![]()
Tack!Snygg bild!![]()
Skulle ni anse det som "smart" att köpa två flaskor Yamazaki 12 för 849kr styck? Vet att flaskorna kostade mycket mindre förr, men mitt whiskyintresse har mer eller mindre precis börjat ta fart. Tänkte initialt köpa en flaska, men då jag har hört att japansk årswhisky är en bristvara funderade jag ifall det vore roligt att införskaffa ytterligare en flaska samt spara den och se ifall värdet ökar ytterligare. Icke för att jag har har planer på att sälja vidare, vore bara kul att äga en flaska vars värde har stigit.
Förresten, finns det något annat ni rekommenderar att man lägger händerna på (samlarmässigt)? Läste ovan att Glendronach 18 inte finns i större volymer.![]()