• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Funderar på att köpa en trevlig flaska whisky till studenten. Kan ni rekommendera någon trevlig upp till 500kr?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Balvenie eller Macallan double cask.
Amerikanskt? Buffalo trace eller kanske Evan Williams.

Samtliga finns på ditt bolag.

Balvenie Double Cask (499) är en höjdare, men vill även slå ett slag för den billigare (379) AnCnoc 12 yrs. Mitt emellan (459) hittar vi min favorit, dvs Dalwhinnie 15 yrs. :happyhappy:
IWC M 2018-07-10 (Whisky).jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

Johan K

Friends of KS
Balvenie Double Cask (499) är en höjdare, men vill även slå ett slag för den billigare (379) AnCnoc 12 yrs. Mitt emellan (459) hittar vi min favorit, dvs Dalwhinnie 15 yrs. :happyhappy:
IWC M 2018-07-10 (Whisky).jpg
Håller med om Dalwhinnie som riktigt prisvärd, särskilt om man är ute efter något som inte är en rökbomb. Har själv vaga minnen av att jag någon gång tänkt "Ananas? Är det en smak som kan finnas i whiskey?" när jag avnjutit den.

Använder den själv som tips för de som inte är så djupt nere i whiskeyträsket.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Blantons är mycket bra men har blivit dyr (med bourbonmått mätt). Tycker att Woodford (och till viss del Larceny) är bra alternativ till både Blantons och Michters. Elijha craig var "go to" tidigare men har försämrats både smak- och prismässigt. Bulleit tyckte jag tidigare var bra för att blanda på men den går faktiskt också att dricka ren.
En ny bourbon för mig, god men inte lika bra som min favorit, Blanton's Gold Edition :)

IMG_20200711_221229.jpg
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Blantons är mycket bra men har blivit dyr (med bourbonmått mätt). Tycker att Woodford (och till viss del Larceny) är bra alternativ till både Blantons och Michters. Elijha craig var "go to" tidigare men har försämrats både smak- och prismässigt. Bulleit tyckte jag tidigare var bra för att blanda på men den går faktiskt också att dricka ren.

Håller med om att Blanton's har blivit väldigt dyr, särskilt när den hoppade upp en hundring i vintras. Woodford är bra men jag har inte provat Larceny så den kanske får bli nästa inköp :)
 
Topp