• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Kör på samma även idag 😊🥃
IMG20250208192736.jpg

Den är helt okej, hade förväntat mig lite mer sherry tryck och smak överlag. Men det är ju fortfarande en ung whisky vi har att göra med det går ju inte att komma ifrån. Den är ju rökig men det tar inte överhanden tycker jag men rök bör man gilla om man ska uppskatta denna.
Tycker deras vanliga single malt är den bästa hittills av de jag provat.

Klubb i grannkommunen anordnade lite minimässa idag. Väldigt trevligt faktiskt. Fanns över 250 olika sorter och väldigt rimliga priser. Här är några av de som testades.

Bilagor

• IMG_4429.jpeg
    IMG_4429.jpeg
    417.5 KB · Visningar: 2
  • IMG_4423.jpeg
    IMG_4423.jpeg
    458.8 KB · Visningar: 2
  • IMG_4424.jpeg
    IMG_4424.jpeg
    484.9 KB · Visningar: 2
  • IMG_4425.jpeg
    IMG_4425.jpeg
    453 KB · Visningar: 3
  • IMG_4427.jpeg
    IMG_4427.jpeg
    440.9 KB · Visningar: 2
  • IMG_4430.jpeg
    IMG_4430.jpeg
    473.9 KB · Visningar: 2
Gjorde en klockbricka i helgen. Den blev upptagen direkt. 😂. Min infinity bottle bestående av en egen blend av single malt. Jagar min egen perfekta smakprofil enligt mina lökar. 😃

IMG_3569.jpeg
Jag har också en snygg karaff hemma. Gött att känna sig som JR, men drar mig för att använda den då den inte har slipad hals och kork => inte håller tätt, whiskyn dunstar ur den. VARFÖR görs nästan alla karaffer på detta vis? 🤬 Måste hitta en glasmakare och lämna den på slipning så man vågar hälla i fina droppar i den...

Jag har också en snygg karaff hemma. Gött att känna sig som JR, men drar mig för att använda den då den inte har slipad hals och kork => inte håller tätt, whiskyn dunstar ur den. VARFÖR görs nästan alla karaffer på detta vis? 🤬 Måste hitta en glasmakare och lämna den på slipning så man vågar hälla i fina droppar i den...
Jo jag håller med i den känslan så var lite tveksam i början men har inte sett nån direkt avdunstning jag reagerat på. Blir det ett problem får vi helt enkelt dricka fortare. 😂

Tillbaka
Topp