Jag tycker att de är riktigt dåliga. Ett nytt Rijk är slöare än ett Feather som använts en vecka.Nån som använt rakblad från rijk och är nöjd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker att de är riktigt dåliga. Ett nytt Rijk är slöare än ett Feather som använts en vecka.Nån som använt rakblad från rijk och är nöjd?
Friskt vågat att köpa storpack utan att ha provat först. Sälj resten på Tradera för att minimera förlusten.Jag instämmer, sämsta skiten jag använt. Men köpte drygt 700 blad på black friday som jag inte vet vad jag ska göra med nu haha
Äh vi snackar om ören per bladFriskt vågat att köpa storpack utan att ha provat först. Sälj resten på Tradera för att minimera förlusten.
Jag vågar säga detsamma faktiskt, och då har jag nog provkört ett 20-tal olika märken...Tror faktiskt att Rijk är det sämsta blad som jag testat! Kör själv nästan uteslutande med Feather samt Derby i nödfall. De sista gångerna så har jag handlat blad via Tradera och varit nöjd!
Härligt, kör bara!Tänkte jag skulle testa på riktig rakning. Blir intressant att se hur detta ska gå
Det är som med... ”andra” saker - första gången är sällan perfekt. Prorasos pre-shave och aftershave är också att rekommendera för att få det så skönt som möjligt.Tänkte jag skulle testa på riktig rakning. Blir intressant att se hur detta ska gå
Tack för tipset!Det är som med... ”andra” saker - första gången är sällan perfekt. Prorasos pre-shave och aftershave är också att rekommendera för att få det så skönt som möjligt.
Hehe, bra jämförelse. Ja, ett bra förspel i form av dusch, scrub/rengöring och en bra pre-shave gör underverkDet är som med... ”andra” saker - första gången är sällan perfekt. Prorasos pre-shave och aftershave är också att rekommendera för att få det så skönt som möjligt.
Tänkte jag skulle testa på riktig rakning. Blir intressant att se hur detta ska gå
Kanske är där man landar tillslut men man måste ju börja någonstansDå borde du ju gå all-in och testa rakkniv - det är riktig rakning det : )
Samma här.Klocksnack är för bra. Jag har börjat med riktig rakning tack vare denna tråd. Kört ett år snart och det är ljusår bättre än rasp med vanlig hyvel.
Nu är det ju en smiley på slutet. Men näe, prova inte rakkniv än. Det är svårare och tar längre tid - men samtidigt en häftigare känsla.Då borde du ju gå all-in och testa rakkniv - det är riktig rakning det : )
Hur har du gått? Är du såld eller kör du sånt där plastaskit igen som Kjell i Ullared skulle säga?Tänkte jag skulle testa på riktig rakning. Blir intressant att se hur detta ska gå
Jotack, det går framåt! Blir lite snabbare och snabbare för varje gång. Har varit lite lurigt att få till tvålen så det blir lagom fluffigt men man känner att man blir bättre och bättre för varje gång. Helt klart en helt annan känsla och huden mår så mycket bättre! Får dock fortsätta träna.Hur har du gått? Är du såld eller kör du sånt där plastaskit igen som Kjell i Ullared skulle säga?
Jag har ett gäng som jag beställde från USA, tycker de är helt ok. Kanske har någon sample kvar om du vill testa. Kan kolla ikväll, isåfall kan jag skicka till dig mot frakten.Är det någon som stött på Stirlings tvålar någonstans i Sverige?
Finns på https://shavingtime.co.uk/ men undviker gärna den där frakten ifall jag kan.
Jo förhoppningar duger de, jag tycker de funkar riktigt bra! Jag har i princip halva deras sortiment i olika samples också och mina favoritdofter är lime, ozark mountain och electric sheep. Rose är trevlig doft också, bilden nedan är exkl. de fem jag ger bort med tanke på min skäggväxt så lär de ta ett par år innan jag jobbat igenom alla om än nånsin:
Kom fram till att Astra Stainless var det som passade mig allra bäst efter att ha betat av ett testpack. Så jag beställde ett storpack glad i hågen men drabbades av tillfälligt fall av dum i huvudet för jag köpte Platinum ist för stainless av misstag. De är också bra men inte lika bra.Vad gör denna tråd på sidan 5?!
Har verkligen alla matchat blad med hyvel, tvål/kräm, Aftershave/Balm? Osannolikt!
Och betänk, det vore otillständigt ifall vi har klockbröder som ännu inte funnit våtrakandet.
Broder @David, en ändring av trådtitel kanske får in dem?
Kom igen och berätta lite om era senaste konstaterande!
Införskaffade själv en Rockwell efter att ha kört Merkur 34C ett tag och gillar verkligen den.
Läser märkligt många recensioner om blad men har nog ringat in att mina Astra Superior Platinum passar mig och hyveln bra. Dock vill jag testa deras Stainless också så dessa åker med vid nästa beställning.
What!! Snacka om stort sample pack!@Hippokrates Tjusigt!
Letade du länge innan du träffade rätt på dessa?
Alltså det ser ut som en frimärkssamling ibland men jag ska erkänna att jag är svag för formgivningen.
(Det är alltså inte mina utan att "sample pack" från https://www.razorbladesclub.com/double-edge-sampler/#product_10359)
Nja, har väl testat 15-20 av de i länkat sample pack, men läst en hel del på diverse forum (och sett ett och annat klipp på tuben) och försökt testa de mest uppskattade. Finns ju nästan bisarrt många blad, hehe. De recensioner som stämmer bäst överens med mina upplevelser är Refined Shave, som dessutom har ett objektivt mått på skärpa. Förvisso kan det skilja sig från blad till blad men generellt funnit det ganska träffsäkert.@Hippokrates Tjusigt!
Letade du länge innan du träffade rätt på dessa?
Alltså det ser ut som en frimärkssamling ibland men jag ska erkänna att jag är svag för formgivningen.
(Det är alltså inte mina utan att "sample pack" från https://www.razorbladesclub.com/double-edge-sampler/#product_10359)