• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den ultimata rakguiden (helgtävling med fina priser!)

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Hyvlar som i säkerhetshyvlar eller flerbladshyvlar?
Givetvis säkerhetshyvlar, det andra skräpet med tillhörande kemiskt gel/lödder skänkte jag bort till en arbetskollega den dagen jag köpte min första säkerhetshyvel. Han har nu bytt jobb och då passade jag på att köpa en Mühle R89 med lite trevlig rakkräm och after shave till honom som avskedspresent, oklart dock vad han använder idag... :)
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Givetvis säkerhetshyvlar, det andra skräpet med tillhörande kemiskt gel/lödder skänkte jag bort till en arbetskollega den dagen jag köpte min första säkerhetshyvel. Han har nu bytt jobb och då passade jag på att köpa en Mühle R89 med lite trevlig rakkräm och after shave till honom som avskedspresent, oklart dock vad han använder idag... :)
Grymt! Jag gav nyligen bort min Merkur säkerhetshyvel och min första rakborste till en kollega.
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Perfekt med reseförpackningar på 50ml när man vill testa sig fram.
Här är ett gäng After Shaves från Clubman Pinaud som dök ner i brevlådan idag (förutom 2 stycken som jag hade tidigare). :)

5A555F0D-AF46-482D-B5B5-4831257844E4.jpeg


Text från www.sliqhaq.se som förövrigt har ett finfint sortiment för raknörden.

”Clubman Pinaud är ett märke med anor från tidigt 1800-tal. De klassiska rakprodukterna lanserades redan 1810 hos franska Ed Pinaud i Paris. Märket har en ikonisk status i bland annat USA där Bob Hope och Kirk Douglas talat varmt om märket.”

Raka lugnt där ute!
 
Senast ändrad:

JLC

Panerai
2-Faktor
Jag kör mitt Muhle set med dubbel klassisk rakhyvel och borste.
Blad: varierar men ofta Fether
Rakolja från Bluebeards revenge (väldigt prisvärd)
Raktvål från Dr Harris - Windsor
AS balm antigen ADP Essenza eller Dr Harris Windor AS Balm
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Kör själv med merkur säkerhetshyvel (minns ej modell namnet) på huvudet och funderar på någon bra raktvål/gel att använda,kör nån nivea för tillfället? Sen om nån har bra tips på nån bra ”aftershave”
Sen som andra säge: kommer aldrig gå tillbaka till vanliga rakhyvlar! Värt varenda krona med säkerhetshyvlar
 
R

Red Scream

Guest
Efter en vecka med Mühle R89 så vill jag meddela att det kan komma upp en begagnad Mühle R89 i Lifestyle köp och sälj inom kort. Naturligtvis rentvättad från allt blod. Men sista skäggstrået är inte hyvlat ännu så vi får väl se!
 

MrPlow

Rolex
Kör själv med merkur säkerhetshyvel (minns ej modell namnet) på huvudet och funderar på någon bra raktvål/gel att använda,kör nån nivea för tillfället? Sen om nån har bra tips på nån bra ”aftershave”
Sen som andra säge: kommer aldrig gå tillbaka till vanliga rakhyvlar! Värt varenda krona med säkerhetshyvlar
Min favorit för after shave är Kiehls Post Shave Repair Gel.
AF620BA1-CA27-411D-B0F2-2EFA1280B950.jpeg
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Shabb fråga. Jag funderar att gå över till säkerhetshyvel. Jag reser en hel del. Flyger nästan alltid bara med handbagage. Är säkerhetshyvel problem i säkerhetskontrollen?
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Snart november!
Är det någon eller några som kör mustaschkampen privat eller på jobbet?
 
Senast ändrad:

Bas

Patek
Tänkte börja testa att raka mig med rakkniv så tänkte höra om någon kan rekommendera ett kitt som är bra?
Inte för dyra grejer men runt 2-3k kanske
 

Psykel

Patek
Tänkte börja testa att raka mig med rakkniv så tänkte höra om någon kan rekommendera ett kitt som är bra?
Inte för dyra grejer men runt 2-3k kanske
Är det ”riktig” kniv som gäller, eller duger shavette? Mer eller mindre samma upplevelse, fast utan och annat bök. Känslan kanske inte är den samma, dock.
 
  • Like
Reactions: Bas

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Tänkte börja testa att raka mig med rakkniv så tänkte höra om någon kan rekommendera ett kitt som är bra?
Inte för dyra grejer men runt 2-3k kanske
Köp min Feather shavette som ligger till salu här på lifestyle för att se om det är något för dig. ;)
Mycket billigare än 2-3k också.
 
  • Like
Reactions: Bas

Bas

Patek
Är det ”riktig” kniv som gäller, eller duger shavette? Mer eller mindre samma upplevelse, fast utan och annat bök. Känslan kanske inte är den samma, dock.
Spontant en riktig kniv, frågan är dock om man ska börja med shavette och få in tekniken?
Köp min Feather shavette som ligger till salu här på lifestyle för att se om det är något för dig. ;)
Mycket billigare än 2-3k också.
Jag spanade faktist in din annons men har inte bestämt mig för vad jag vill köra :)
Ditt dyrare kit som såldes ganska snabbt skulle jag vilja testa.
 
Topp