• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Denim evolution - den stora jeansnötartråden

@Janne2000
Kom tillbaka med dina mått och budget så ska jag ta fram några märken och modeller som jag hade köpt. Kan säga redan nu att högre midja är svårt att få till. Antingen blir det för tajt eller så stretchar tyget och i värsta fall skapar överflödigt tyg. I vissa fall kan man behöva sy in när man kortat ner byxan, 500kr+ då man antagligen vill göra det från innersöm.
Ska förbi skräddarn idag efter jobbet så att mina mått blir rätt. Då tar jag mina mått och inte mått på några byxor..

Mumma! Hämtade hem mina Edwin från Second Sunrise (fd Unionville) efter ännu en förstklassig reparation! Dom förstärkte grenen extra dessutom, för att förhindra framtida hål.
Man ser knappt att dom lagats utifrån!
IMG_6746.JPG

IMG_6741.JPG

Mumma! Hämtade hem mina Edwin från Second Sunrise (fd Unionville) efter ännu en förstklassig reparation! Dom förstärkte grenen extra dessutom, för att förhindra framtida hål.
Man ser knappt att dom lagats utifrån!
IMG_6746.JPG

IMG_6741.JPG
Äntligen lite slitage som kontrast till alla nyinköp! Bra lagningar där, får nästan lite skuldkänslor för alla brallor jag kastat istället för att lämna in till kunnigt folk...:bag:

Äntligen lite slitage som kontrast till alla nyinköp! Bra lagningar där, får nästan lite skuldkänslor för alla brallor jag kastat istället för att lämna in till kunnigt folk...:bag:
För min del så infaller optimal komfort samtidigt som första genomslitningen i grenen, så vore bara dumt att kasta och förpassas till ett mindre bekvämt par tills det är dags att kasta dom. Sen tycker jag personligen att det är dumt att kasta bort alls. Hellre reparera i alla lägen!
Har kört mina Edwin MiJ chinos och sneakers hela sommaren, men i morgon och fram till juni 2018 blir det jeans och kängor! Det känns som att komma hem efter tre månader på resande fot! :D

För min del så infaller optimal komfort samtidigt som första genomslitningen i grenen, så vore bara dumt att kasta och förpassas till ett mindre bekvämt par tills det är dags att kasta dom. Sen tycker jag personligen att det är dumt att kasta bort alls. Hellre reparera i alla lägen!
Har kört mina Edwin MiJ chinos och sneakers hela sommaren, men i morgon och fram till juni 2018 blir det jeans och kängor! Det känns som att komma hem efter tre månader på resande fot! :D
Det är märkligt hur olika man sliter! Jag kör slut på knäna, alltid knäna. Har aldrig lyckats få en vettig lagning där men lägger din snubbe på minnet.

Kör Edwin ED-80 i svart selvedge idag. Som att ha på sig mjukisbyxor jämfört med de Tellason Ladbroke Grove som jag kört resterande dagar den här veckan.
IMG_0844.JPG

Vill ha en recension om dom sen! :)
Det kommer!!
Tänkte köra dom imorn ihop med en blå cardigan från Sunspel o en simpel grå tischa under. Var typ 10 år sen sist man körde rå-denim men minns att vitt är ett no-go i början..
Kan meddela att tyget känns rejält som fan med sina 16oz o passformen är grym!!!
Varken för tajta eller för pösiga, laggom vidd kring ankeln samt komfortabel midja. Extra kul med all info som medföljde där bla namnet på den som sytt jeansen står:)

@christian-h tror jag hade ett par COF ett tag, midjan stretchar ut en hel del så bär bälte. Annars så slit dem med glädje!
Yes! Satt OK då, men rätt låg midja på mitt par och slimmade överlag. I dag skulle jag ALDRIG få på mig det paret.

Passformen på Jannes par verkar vara helt annorlunda, dessvärre skriver inte Gabucci ut måtten ordentligt - därför blev det ett par orSlow 105 till för min del.

Helt grön inom detta men tänkte ge det ett försök. Är i Tokyo och köpte idag på mig ett par jeans jag ska försöka nöta in. Hittade en liten butik som hade ett otroligt utbud av japanska jeans med alla detaljer om vart bomullen var ifrån samt hur snabbt jeansen skulle nötas etc.
14 oz denim gjort Kojima, ska bli intressant!
20170916_203549.jpg

Helt grön inom detta men tänkte ge det ett försök. Är i Tokyo och köpte idag på mig ett par jeans jag ska försöka nöta in. Hittade en liten butik som hade ett otroligt utbud av japanska jeans med alla detaljer om vart bomullen var ifrån samt hur snabbt jeansen skulle nötas etc.
14 oz denim gjort Kojima, ska bli intressant!
20170916_203549.jpg
Grymt! Välkommen till vansinnet!

Okej boys!
Jag har aldrig haft ett par jeans med än ett år. Hade ett par Edwin som höll i 2, men nu har de gett upp helt och hållet.
Jag söker således ett par eller två som inte kostar huggorm och håller. Vad fan ska man köpa i denna djungel?

Kör själv med ett par från Bravestar Selvage (Kuroki 16.5, slim straight). Kan varmt rekommenderas. Bra kvalitet till bra priser

Tillbaka
Topp