• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Denim evolution - den stora jeansnötartråden

Psykel

Patek
Okej boys!
Jag har aldrig haft ett par jeans med än ett år. Hade ett par Edwin som höll i 2, men nu har de gett upp helt och hållet.
Jag söker således ett par eller två som inte kostar huggorm och håller. Vad fan ska man köpa i denna djungel?
Dum fråga, men du lämnar väl in dom för reparation när dom pajjar?
Men ska du absolut ha nytt så är Edwin, Tellason, Momotaro bra basicjeans utan att gräva ner sig för djupt i träsket. Jag kör japanska Edwin som är helt fantastiska, men har reparerats två gånger på lika många år.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Dum fråga, men du lämnar väl in dom för reparation när dom pajjar?
Men ska du absolut ha nytt så är Edwin, Tellason, Momotaro bra basicjeans utan att gräva ner sig för djupt i träsket. Jag kör japanska Edwin som är helt fantastiska, men har reparerats två gånger på lika många år.
På mina jeans slutar det alltid med ett 20x30cm stort hål i grenen. Går det laga alltså?
Fast lagar man hela tiden så får man ju aldrig köpa nytt
 

meo_swe

Audemars
Dum fråga, men du lämnar väl in dom för reparation när dom pajjar?
Men ska du absolut ha nytt så är Edwin, Tellason, Momotaro bra basicjeans utan att gräva ner sig för djupt i träsket. Jag kör japanska Edwin som är helt fantastiska, men har reparerats två gånger på lika många år.
Jag får skitstora hål under pungen, så är det ens lönt att laga? Sist nu så hade jag i stort sett ett hål mellan gylf och anus.
 

Psykel

Patek
På mina jeans slutar det alltid med ett 20x30cm stort hål i grenen. Går det laga alltså?
Fast lagar man hela tiden så får man ju aldrig köpa nytt
Jag får skitstora hål under pungen, så är det ens lönt att laga? Sist nu så hade jag i stort sett ett hål mellan gylf och anus.
Smartast är ju att låta reparera innan det går så långt. Dom här bilderna postade jag tidigare i tråden, efter senaste reparationen av mina Edwin. Nu var det inte lika stora hål som era, men ett par centimeter i diameter har dom väl varit. Nu är dom dessutom förstärkta i grenen, så kommer krävas mycket för att det ska bli nya hål.
img_6746-jpg.618851

img_6741-jpg.618850

Edit: Nya jeans är för övrigt överskattade. Det är nu efter två år som mina är som skönast! Vore ju synd att inte få njuta av det, utan att behöva gå några månader med obekväma jeans som färgar av sig överallt.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Smartast är ju att låta reparera innan det går så långt. Dom här bilderna postade jag tidigare i tråden, efter senaste reparationen av mina Edwin. Nu var det inte lika stora hål som era, men ett par centimeter i diameter har dom väl varit. Nu är dom dessutom förstärkta i grenen, så kommer krävas mycket för att det ska bli nya hål.
img_6746-jpg.618851

img_6741-jpg.618850

Edit: Nya jeans är för övrigt överskattade. Det är nu efter två år som mina är som skönast! Vore ju synd att inte få njuta av det, utan att behöva gå några månader med obekväma jeans som färgar av sig överallt.
Snygg lagning, ska prova innan det blir för stora hål på mina.
 

Psykel

Patek
Levis Vintage Clothing 1955 501 shrink-to-fit. Cone Mills White selvedge denim. Innan soak...

IMG_0480 copy.jpg
IMG_0482.JPG


Nu sitter jeansen på och har krympt cirka 10%. Och till det tråkiga... En era är verkligen på väg att blåsa över. Cone Mills som har levererat Levis tyg i över 110 år ska nu stänga. Fuck

https://www.highsnobiety.com/2017/10/19/american-selvage-denim-mill-closing/
Snyggt, som jag sa i den andra tråden!
Verkligen trist med Cone Mills. Sista väveriet i USA som tillverkar selvedge denim dessutom. Förvisso kör jag endast på japansk denim, men det är ju en förlust ändå!
Intressant nog köpte jag i förra veckan en Levis-skjorta i Cone Mills White Oak (amerikanska väveriet alltså) denim (dock ej selvedge), som är riktigt trevlig! Halva priset hos Levis i MoS. Köpte den sista i L, men tror dom hade en kvar i M. Kan dock vara väck nu. Prövade en liknande skjorta i japansk selvedge när jag ändå var där, men tänker inte lägga 1.200 kr på en Levis-skjorta. Får se om den kommer på rea i mellandagarna!
lv1809_1_cloudzoom.jpg
 
Topp