• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Denim evolution - den stora jeansnötartråden

frere

Audemars
2-Faktor
För mycket nyköp och för lite patina i den här tråden tycker jag! Visa dagens vetja.
IMG_2806.JPG

Två år, orkar inte räkna tvättarna längre så antagligen 5-10. Sköna!
 

Psykel

Patek
För mycket nyköp och för lite patina i den här tråden tycker jag! Visa dagens vetja.
IMG_2806.JPG

Två år, orkar inte räkna tvättarna längre så antagligen 5-10. Sköna!
Grymt! Här har vi snart två år (i februari) och fyra kalla soaks med Mr Blacks jeanstvättmedel. Köpte en flaska av L:a Brukets denim wash som ska testas på en Levi’s indigoskjorta i kväll. Kan slänga upp en bild på den också, ifall intresse finns.
BE7DFF57-1410-46F9-8C67-EE23556808B8.jpeg

D1B1A2A4-CD8D-4E40-A979-7186D732B0A1.jpeg
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Bumpar med mitt första inlägg i tråden och senaste inköp, får se om jag överlever:nailbiting:
7596571C-5B60-4D5F-91AB-A32226E18019.jpeg
Jag köpte ett par sådana brallor för ett par år sedan och jag har fortfarande inte slitit in dem fullständigt. Efter ett par månaders ägande fick jag ont i ryggen för höften är helt låst. Idag bär jag brallorna då och då. En gång på Kastrup blev jag visiterad och vakten utbröt spontant -Ou, de var ett par tykke bukser. No shit :)
 

J3sus

Omega
Jag köpte ett par sådana brallor för ett par år sedan och jag har fortfarande inte slitit in dem fullständigt. Efter ett par månaders ägande fick jag ont i ryggen för höften är helt låst. Idag bär jag brallorna då och då. En gång på Kastrup blev jag visiterad och vakten utbröt spontant -Ou, de var ett par tykke bukser. No shit :)
Aha jäklar. Höfterna och knävecken fick lida dom första dagarna. Men nu har allt mjuknat riktigt bra. I och för sig har jag använd dom intensivt varje dag sedan den 21 december:)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Har ni något tips på en snygg Jeanskavaj (inte jacka)! Jag har en från Lee som jag gillar, men lite nytt är ju inte fel. Vore tacksam för någon idé.
Ursäkta dålig bildkvalitet. Men ni fattar!

fullsizeoutput_444.jpeg
 

Edin

Panerai
Någon som har koll på Edwin kontra Nudie i modeller/storlekar?
Måste skaffa nytt då dagens innehav är ... lite väl använt. :D
 

Edin

Panerai
Ska du beställa online eller? Min erfarenhet är att det sällan funkar att beställa utan att testa först.

Är helt med dig där. Har provat mycket jeans för att komma dit jag varit de senaste åren (Nudie Grim Tim) men funderar på att välja något nytt nu när jag måste skaffa nytt. Tänkte mer att om någon visste om det fanns likheter mellan de två. :)
 

Frourez

Omega
Ber om ursäkt för dålig delning och bildkvalité. Roterar mellan 3 par. 2 indigoxindigo och 1 blackxblack(ej på bild). Self Edge x The Strike Gold och Railcar x Blue Owl är det som syns på bilderna.

IMG_1098.jpg IMG_1099.jpg IMG_1097.jpg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tjenare jeansnötare!
Nu tänkte jag svära lite i kyrkan... :)
Jag vill ha tips/rekommendationer på riktigt bra jeans, gärna selvedge jeans, men det första och viktigaste kriteriet är att de inte ska torrfälla/blöda färg (crocking). Jag förstår o köper att man kanske då inte får till den åtråvärda faden eller ett par helt personliga jeans. Men jag har alldeles för mycket ljusa kläder, möbler, och speciellt mocka skor och så vidare så jag klarar helt enkelt inte av att behöva oroa mig för att allt ska bli blått. Sen är så klart passform och stil viktigt men oftast har de flesta märken alla olika varianter av baggy, straight, tappered, slim o.s.v. så det brukar alltid gå och hitta ngt som passar efter att första kriteriet är avklarat.
Så, hit me med era bästa förslag!
Eller också om det finns ett garanterat sätt att få raw-denim att inte släppa färg så är jag inte främmande för att köpa det.
Tack...
 

Frourez

Omega
Tjenare jeansnötare!
Nu tänkte jag svära lite i kyrkan... :)
Jag vill ha tips/rekommendationer på riktigt bra jeans, gärna selvedge jeans, men det första och viktigaste kriteriet är att de inte ska torrfälla/blöda färg (crocking). Jag förstår o köper att man kanske då inte får till den åtråvärda faden eller ett par helt personliga jeans. Men jag har alldeles för mycket ljusa kläder, möbler, och speciellt mocka skor och så vidare så jag klarar helt enkelt inte av att behöva oroa mig för att allt ska bli blått. Sen är så klart passform och stil viktigt men oftast har de flesta märken alla olika varianter av baggy, straight, tappered, slim o.s.v. så det brukar alltid gå och hitta ngt som passar efter att första kriteriet är avklarat.
Så, hit me med era bästa förslag!
Eller också om det finns ett garanterat sätt att få raw-denim att inte släppa färg så är jag inte främmande för att köpa det.
Tack...
Kul att du är intresserad! Jag har dock aldrig sett ett par "rå" inte blöda så att säga.
 

J3sus

Omega
Ih-777-xhs
Ca 70 dagars användande.
Blötlagda innan första användning.
Maskintvättade en gång.
ED0E4590-8E5A-4635-883F-2451E69A8C1D.jpeg
 
Senast ändrad:

johpe

Panerai
2-Faktor
Kul att du är intresserad! Jag har dock aldrig sett ett par "rå" inte blöda så att säga.
Ja, jag vill mest ha jeans i riktigt bra kvalitet, så de måste egentligen varken vara råa eller selvedge. Och selvedge måste ju nödvändigtvis inte garantera kvalitet, men min tanke är att eftersom råvaran oftast är dyrare så innebär det oxå att resten av byxan är i god kvalite...
Men raw behöver de definitivt inte vara, tar gärna tips på washed selvedge eller till o med pre-distressed selvedge, eller andra jeans av riktigt bra kvalite som inte är selvedge. Det viktiga är att de inte färgar av sig förjävla mycket, har läst om folk som blir blåa om händerna så fort de tar i byxorna även att de tvättat jeansen i maskin 5-6 gånger.
 

J3sus

Omega
Ja, jag vill mest ha jeans i riktigt bra kvalitet, så de måste egentligen varken vara råa eller selvedge. Och selvedge måste ju nödvändigtvis inte garantera kvalitet, men min tanke är att eftersom råvaran oftast är dyrare så innebär det oxå att resten av byxan är i god kvalite...
Men raw behöver de definitivt inte vara, tar gärna tips på washed selvedge eller till o med pre-distressed selvedge, eller andra jeans av riktigt bra kvalite som inte är selvedge. Det viktiga är att de inte färgar av sig förjävla mycket, har läst om folk som blir blåa om händerna så fort de tar i byxorna även att de tvättat jeansen i maskin 5-6 gånger.
Vad gämför du med? Hm, Levis, Naked?
Kvalitet alltså.
 

Psykel

Patek
Tjenare jeansnötare!
Nu tänkte jag svära lite i kyrkan... :)
Jag vill ha tips/rekommendationer på riktigt bra jeans, gärna selvedge jeans, men det första och viktigaste kriteriet är att de inte ska torrfälla/blöda färg (crocking). Jag förstår o köper att man kanske då inte får till den åtråvärda faden eller ett par helt personliga jeans. Men jag har alldeles för mycket ljusa kläder, möbler, och speciellt mocka skor och så vidare så jag klarar helt enkelt inte av att behöva oroa mig för att allt ska bli blått. Sen är så klart passform och stil viktigt men oftast har de flesta märken alla olika varianter av baggy, straight, tappered, slim o.s.v. så det brukar alltid gå och hitta ngt som passar efter att första kriteriet är avklarat.
Så, hit me med era bästa förslag!
Eller också om det finns ett garanterat sätt att få raw-denim att inte släppa färg så är jag inte främmande för att köpa det.
Tack...
Mina favvisar - MiJ Edwin Classic Rainbow - körde jag direkt efter köp i en kall soak i ca en timme innan jag började bära dom. Har knappt färgat av sig, endast lite på mina välpatinerade kängor, men inget alls på ljusa kläder eller möbler.
 
Topp