• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Denim evolution - den stora jeansnötartråden

Omega87

Rolex
Har du köpt 5 nya brallor på raken :D hardcore...
vad är det för modell färg på dom uppe i mitten, som klockan ligger på. Snygg färg och kombinationen med de blå sömmarna.
Hehe, är tokig i Nudie :angel:
Det är dessa:
IMG_20181106_220612.jpg
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av LVC 1955 501 i new rinse-tvätten? Såg att de fanns ett par på END-rean och blev lite sugen. :)
 

JohanHLM

Rolex
Har aldrig fattat det där med att använda jeans ett helt åt innan tvätt? De måste ju lukta apa eller svettas ni aldrig? Själv tvättar jag mina efter max 5 dagars användning oavsett vad det är för typ av jeans. Å andra sidan köper jag aldrig helt råa jeans eftersom de är så fruktansvärt obekväma.

Är det verkligen värt det eller är det någon typ av sport för att få en snygg egen slitning? :)
 

Psykel

Patek
Har aldrig fattat det där med att använda jeans ett helt åt innan tvätt? De måste ju lukta apa eller svettas ni aldrig? Själv tvättar jag mina efter max 5 dagars användning oavsett vad det är för typ av jeans. Å andra sidan köper jag aldrig helt råa jeans eftersom de är så fruktansvärt obekväma.

Är det verkligen värt det eller är det någon typ av sport för att få en snygg egen slitning? :)
Dels får man snygg slitning och dels blir dom så sjukt bekväma! Som bonus så håller dom längre så också. Tvätt sliter ju nåt grymt. Jag har har nog aldrig upplevt att mina luktat illa, dock tvättat ca en gång per halvår, och alltid kallt för hand i badkar med speciellt vegetabiliskt tvättmedel. Man får ju vädra dom då och då! Bara att vränga ut och in och hänga på balkongen ett halvt dygn eller så.
Edit: bör tillägga att jag inte bär jeans under dom varmaste månaderna, så kan inte påstå att jag svettas nämnvärt i dom.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Har aldrig fattat det där med att använda jeans ett helt åt innan tvätt? De måste ju lukta apa eller svettas ni aldrig? Själv tvättar jag mina efter max 5 dagars användning oavsett vad det är för typ av jeans. Å andra sidan köper jag aldrig helt råa jeans eftersom de är så fruktansvärt obekväma.

Är det verkligen värt det eller är det någon typ av sport för att få en snygg egen slitning? :)
Lika mycket sport som värt det:) Dock svårt att köpa annat än råa när man väl börjat. Personligen är jag dock inte så tuff att jag härdar ut ett år, men de funkar länge utan tvätt om man ser dem typ som ytterplagg och rör sig ute mycket. Stillasittande restid och tv-soffor är nog det som gör dem sunkigast tror jag.
 

Psykel

Patek
Lika mycket sport som värt det:) Dock svårt att köpa annat än råa när man väl börjat. Personligen är jag dock inte så tuff att jag härdar ut ett år, men de funkar länge utan tvätt om man ser dem typ som ytterplagg och rör sig ute mycket. Stillasittande restid och tv-soffor är nog det som gör dem sunkigast tror jag.
Ah, bra poäng! Jag glömde ju också nämna att jag aldrig bär dom hemma, utan endast när jag går ut.
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Kul tråd :)
Jag har ett par Iron Heart 21oz på ingång. Det ska bli riktigt kul att gå in dom nu i vinter och i vår.
En fundering. Vilken är den bästa onlinebutiken inom EU för hi-end demin? cultizm.com är bra, men det kanske finns någon större butik med bättre utbud.
 

J3sus

Omega
Kul tråd :)
Jag har ett par Iron Heart 21oz på ingång. Det ska bli riktigt kul att gå in dom nu i vinter och i vår.
En fundering. Vilken är den bästa onlinebutiken inom EU för hi-end demin? cultizm.com är bra, men det kanske finns någon större butik med bättre utbud.
Bästa vet jag inte men jag har beställt lite grejer från rivet and hide.
https://rivetandhide.com/shop/categories/jeans.html
Annars finns stuarts om man är sugen på Naked and Famous.
https://www.stuartslondon.com/denim-jeans-c15#sort4
 

JohanHLM

Rolex
Lika mycket sport som värt det:) Dock svårt att köpa annat än råa när man väl börjat. Personligen är jag dock inte så tuff att jag härdar ut ett år, men de funkar länge utan tvätt om man ser dem typ som ytterplagg och rör sig ute mycket. Stillasittande restid och tv-soffor är nog det som gör dem sunkigast tror jag.

Ah, bra poäng! Jag glömde ju också nämna att jag aldrig bär dom hemma, utan endast när jag går ut.
Nu blir jag ännu mer konfundersam... De nytvättade jeansen ska alltså användas hemma och de smutsiga otvättade när man ska gå ut/bort? Jag är nog för gammal/omodern för detta... :)
 

J3sus

Omega
Kul tråd :)
Jag har ett par Iron Heart 21oz på ingång. Det ska bli riktigt kul att gå in dom nu i vinter och i vår.
En fundering. Vilken är den bästa onlinebutiken inom EU för hi-end demin? cultizm.com är bra, men det kanske finns någon större butik med bättre utbud.
Har byxorna landat?:)
 

J3sus

Omega
Jajamen, och som väntat riktiga pansarbrallor :) Ruskigt sköna redan efter en vecka. Kvaliteten är fantastisk. Väldigt nöjd.
Härligt! Det är helt galet hur snabbt dom blir riktigt sköna. Har ett par Unbranded 21oz som jag använt drygt en månad, dom är inte i närheten av hur sköna mina Ih 25oz var efter nån vecka. Och kvaliteten går ju inte ens att gämföra! Vilken modell köpte du förresten?:)
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Det blev ett par 555-01. Nu vill jag ha ett par svarta IH också. Vart ska detta sluta? :)
Hur länge har du haft dina 25or?
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Sweet, har man börjat så går det bara utför.. lite sugen på ett par 21oz jag också men då i 888 modellen då jag tycker mina 777 är lite thighta i låren. Sedan den 21/12-17 har dom varit i rotation:)
838C92B8-D50A-453F-B0F3-0D670E028BA3.jpeg
7DF57695-A7B7-4900-BA3B-AB337D3E228F.jpeg
Snyggt :)
Jag antar att du har rätt. Ingen mening att bärga sig. Måste fundera på vad jag "behöver" allra mest. Dom nya IH-777s-21od som är lite smalare vid foten verkar fantastiska.
 

J3sus

Omega
Snyggt :)
Jag antar att du har rätt. Ingen mening att bärga sig. Måste fundera på vad jag "behöver" allra mest. Dom nya IH-777s-21od som är lite smalare vid foten verkar fantastiska.
Tack! Det måste man verkligen speciellt då man endå investerar lite deg. Jag skulle nog köpt en större storlek eller en annan modell av mina 25oz idag. För kombinationen av 25oz och slim fit gör dom inte direkt till dom bästa vardags byxorna. Också sugen på något lite roligare eller rättare sagt det mesta IH har att erbjuda:D
 
Topp