Omega87
Silver
Drog just upp en reva i grenen på dessa så dax att börja nöta in nått nytt.
De höll inte ens till första tvätten
//j
Helvete vad snygg tvätt du fått till! Vilket märke och modell är detta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Drog just upp en reva i grenen på dessa så dax att börja nöta in nått nytt.
De höll inte ens till första tvätten
//j
Helvete vad snygg tvätt du fått till! Vilket märke och modell är detta?
Från howies.
De kör nån liten serie med roligare tyger ibland och då brukar jag passa på då jag vet att deras modeller passar mig och är bra sydda.
//j
Håller också Nudie som personlig favorit (passform + service) men brukar plocka ur lilla boken ur bakfickan...Sorterat lite i garderoben och som den jeansnörd man är så var jag tvungen att ta en samlingsbild på mina älsklingar.
Och ja, jag är Nudie-frälst. Skaffade mitt första par när jag var 15 år och har sedan dess uteslutande kört Nudie. Bästa kvalitén och passformen om ni frågar mig!
Håller också Nudie som personlig favorit (passform + service) men brukar plocka ur lilla boken ur bakfickan...
Second Sunrise. https://secondsunrise.se/Letar hjälp alla! Jag behöver laga mina denim. Tidigare sprang jag på ett instagram-konto med butik i Stockholm, som utför reparationer. Finns det någon här som kan ha en aning om vilka jag menar? Sunshine?
Grymt, tack! Återigen ett par som ger med sig i lårsömmen... Aldrig sett något liknande på forum osv.Second Sunrise. https://secondsunrise.se/
Inga problem! Jag har reparerat där flera gånger, förstklassigt! Dock har jag börjat försöka reparera själv. Lappade mina Edwin förra veckan. Det blev inte vackert, men har hållt än så länge!Grymt, tack! Återigen ett par som ger med sig i lårsömmen... Aldrig sett något liknande på forum osv.
Jag beställde ett par till LVC 1955 501, strl 38 (36 på nuvarande par).
Sorterat lite i garderoben och som den jeansnörd man är så var jag tvungen att ta en samlingsbild på mina älsklingar.
Och ja, jag är Nudie-frälst. Skaffade mitt första par när jag var 15 år och har sedan dess uteslutande kört Nudie. Bästa kvalitén och passformen om ni frågar mig!
Problemet är att sömmen har släppt längs låret, cirka 6-8 cm. Att ta in det är något jag inte fixar själv tror jag, tyvärr. Problemet nu blir ju att passformen vid lår blir ännu tightare... Därav en order till på en strl upp. Annars hade jag gärna lappat själv!Inga problem! Jag har reparerat där flera gånger, förstklassigt! Dock har jag börjat försöka reparera själv. Lappade mina Edwin förra veckan. Det blev inte vackert, men har hållt än så länge!
Jag håller med om att Nudie är förvånansvärt bra, helt klart ett underskattat märke i mina ögon åtminstone om man håller sig till roligare kvaliteter. Har liksom du ett gäng selvage som hängt med hur länge som helst. Är övertygad om att alla jeansnördar skulle älska Nudie om det var svårtillgängligt hipstermärke från oregon... Enda problemet är (för mig) att deras 34 är rätt kort och att 36 sällan kommer i smala storlekar ens i deras egna webshop.Kul att se fler kör på Nudie! Jag kör själv uteslutande Nudie sedan 10 år tillbaka då passformen är klockren i mitt tycke på modellen Grim Tim. Att dom sen även lagar jeansen när det behövs utan kostnad är bara det en bra USP. Har dock enbart 4 par Selvage och inget annat. Givetvis utan stickningar på bakfickan vilket jag fått en del frågor om i butiken på Skånegatan. Sist ville dom sno mina 10 år gamla och hänga upp i butiken samt ge mig ett par nya men det gick inte den gången.
Jag håller med om att Nudie är förvånansvärt bra, helt klart ett underskattat märke i mina ögon åtminstone om man håller sig till roligare kvaliteter. Har liksom du ett gäng selvage som hängt med hur länge som helst. Är övertygad om att alla jeansnördar skulle älska Nudie om det var svårtillgängligt hipstermärke från oregon... Enda problemet är (för mig) att deras 34 är rätt kort och att 36 sällan kommer i smala storlekar ens i deras egna webshop.
Kul att se fler kör på Nudie! Jag kör själv uteslutande Nudie sedan 10 år tillbaka då passformen är klockren i mitt tycke på modellen Grim Tim. Att dom sen även lagar jeansen när det behövs utan kostnad är bara det en bra USP. Har dock enbart 4 par Selvage och inget annat. Givetvis utan stickningar på bakfickan vilket jag fått en del frågor om i butiken på Skånegatan. Sist ville dom sno mina 10 år gamla och hänga upp i butiken samt ge mig ett par nya men det gick inte den gången.
Blev inspirerad att rensa! En jävla massa Nudie och jag använder väl 3 av 11 par. Har bytt in ett otal också. Favoriten nu är Dean och Knut. Ska lägga upp några Finn och Tim här till fsg, vissa är ju typ oanvända. Jobbigt när man går upp och ner i vikt...
Ligger annons i köp/sälj lifestyle men W33/34 och L32/34 mestadels, ett par Finn Selvage och ett par oanvända Finn dry eco bland annatHärlig samling! Har samma problem som du att man använder typ sina favoriter som är 3-4 st men kan inte släppa mina andra. Vad är det för storlekar på dem du tänker sälja?
Har länge varit sugen på ett par Selvedge men inte riktigt tagit steget. Har dock problem med att mina jeans slits där benen går ihop oberoende av fabrikat (som jag hittat hittills) och det är mäkta irriterande när man lägger lite mer pengar på ett par jeans och de knappt håller ett halvår innan det är ett hål där.. Finns det någon som har några tips ang. märken eller så som har upplevt samma problem?
Tack för tipset! Har aldrig testat APC men skall försöka göra det (bor inte i Stockholm).Jag köpte nyligen ett par A.P.C. Petit New Standard, de är slim och har inga sömmar eller märken på bakfickorna.
Har använd dem någon månad och jag är väldigt nöjd, finns att köpa på Paul & Friends på NK Stockholm om du bor där.
Vill minnas att de låg på 1600kr typ.
Har ett par från Arket. Köpte dom på rean så för den pengen tycker jag de är VÄLDIGT bra. Raka men ändå ganska smala, rätt styva och hyfsat hög midja. Har endast kört Levis i rådenim innan.Jag har alltid 1-3 par raw selvedge jeans jeans på gång i olika faser av nötningsprocessen, och nu är det snart dags att köpa ett par nya. Jag undrar om någon kan dela med sig av sina erfarenheter gällande Acnes raw jeans. Jag köpte nyligen ett par svarta tvättade Acne North jeans och tycker de sitter perfekt. Funderar därför på ett par North "indigo" jeans men är lite skeptisk då de inte är selvedge och tyget dessutom ser relativt ljust ut. De sitter inte heller lika bra som mina svarta utan känns lite tightare. Hur slits de, krymper, töjer etc med använding?
Och så råkade jag se att Arket har slim selvedge jeans. De ser snygga ut på bild, men är det någon som har erfarenhet av dem?
Har mest haft nudie men har lite börjat tröttna och vill hitta något nytt att nöta. Andra tips tas gärna emot men kraven är att de är smala (men inte långkalsongsmala), inte har mönster eller märken på bakfickorna och inte heller kostar mera än typ acne och nudie.
Korrekt passform. Köp en byxa med generös lårvidd - annars kommer du aldrig komma ifrån det problemet.Har länge varit sugen på ett par Selvedge men inte riktigt tagit steget. Har dock problem med att mina jeans slits där benen går ihop oberoende av fabrikat (som jag hittat hittills) och det är mäkta irriterande när man lägger lite mer pengar på ett par jeans och de knappt håller ett halvår innan det är ett hål där.. Finns det någon som har några tips ang. märken eller så som har upplevt samma problem?
Låter bra, tack skall du ha!Har ett par från Arket. Köpte dom på rean så för den pengen tycker jag de är VÄLDIGT bra. Raka men ändå ganska smala, rätt styva och hyfsat hög midja. Har endast kört Levis i rådenim innan.
Såg att jag inte skrev klart mening angående jämfört med Levis. Mina Levis i rådenim är oerhört sköna men inte klassiskt 501-raka vilket jag ångrar lite idag då det ändå är en 501-model (CT-edition blablabla)l. Arket däremot är mer 501-raka skulle jag säga om jag jämför med mina "vanliga" 501. , dock har dom varit med i Indien i dryga 3 månader och tvättade, såklart. Men mina Levis krympte mycket. Mina Arket har jag inte tvättat än så vet inte hur de hanterar det än tyvärr.Låter bra, tack skall du ha!
Ok, tack för detta tillägg. Har dock inte haft 501 sedan 90-talet så den jämförelsen säger mig tyvärr inte så mycketSåg att jag inte skrev klart mening angående jämfört med Levis. Mina Levis i rådenim är oerhört sköna men inte klassiskt 501-raka vilket jag ångrar lite idag då det ändå är en 501-model (CT-edition blablabla)l. Arket däremot är mer 501-raka skulle jag säga om jag jämför med mina "vanliga" 501. , dock har dom varit med i Indien i dryga 3 månader och tvättade, såklart. Men mina Levis krympte mycket. Mina Arket har jag inte tvättat än så vet inte hur de hanterar det än tyvärr.
Haha, trodde man skulle ha den där för alltid Nejdå, dem är helt nya.