Erik83
Basic
Snygg outfit Christian!Fortfarande mina favoriter: LVC 1955 501, fem år in.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg outfit Christian!Fortfarande mina favoriter: LVC 1955 501, fem år in.
Tack så mycket Erik!Snygg outfit Christian!
Ser lite tighta ut i midja/stuss/lår?Så här sitter mina IH666XHS 25oz innan tvätt. Dom känns faktiskt riktigt bra. Dom kommer nog åldras riktigt bra. Kvalitetskänslan är sanslöst bra.
Nope, det är dom inte, faktiskt gott om plats för låren, fast det syns nog mera från sidan då pösigheten som finns sitter på baksidan än så länge. Inget naturligt fall finns förstås inte på långa vägar, men det kommer. Midja, stuss och lår är slim enligt spec men kommer forma och stretcha sig fint.Ser lite tighta ut i midja/stuss/lår?
Ok, låter bra. Jag har personligen en liten pet peeve med jeans, där jag gärna vill ha de lite rymligare i midja/stuss/lår för att få till rätt silhuett.Nope, det är dom inte, faktiskt gott om plats för låren, fast det syns nog mera från sidan då pösigheten som finns sitter på baksidan än så länge. Inget naturligt fall finns förstås inte på långa vägar, men det kommer. Midja, stuss och lår är slim enligt spec men kommer forma och stretcha sig fint.
Passformen är ganska exakt som jag förväntat mig.
Jag förstår vad du menar. Mitt problem är att jag inte kan välja byxor med för stor stuss. Det brukar se ok ut framifrån men förjävligt ut bakifrån iom att jag har en platt röv.Ok, låter bra. Jag har personligen en liten pet peeve med jeans, där jag gärna vill ha de lite rymligare i midja/stuss/lår för att få till rätt silhuett.
Första bilden här nedan illustrerar vad jag menar, medan den andra är lite av ett skräckexempel. Svårt att se på din bild dock eftersom det är fotat underifrån.
Provade du inte ett par orslow eller? Fick du inte dem att funka? Jag letar efter exakt samma som digOk, låter bra. Jag har personligen en liten pet peeve med jeans, där jag gärna vill ha de lite rymligare i midja/stuss/lår för att få till rätt silhuett.
Första bilden här nedan illustrerar vad jag menar, medan den andra är lite av ett skräckexempel. Svårt att se på din bild dock eftersom det är fotat underifrån.
Orslow 107 var lite tighta i arslet för mig, men ruskigt fina annars.Provade du inte ett par orslow eller? Fick du inte dem att funka? Jag letar efter exakt samma som dig
Inget som gick att töja? Jag är mellan 2 och 3, vågar inte köpa storlek 2 om låren skulle råka vara mindre, men på en 3:a kan fotvidden lätt bli närmre 20 och det funkar inte...Orslow 107 var lite tighta i arslet för mig, men ruskigt fina annars.
Jag trivs bäst i Levis vintage clothing 1955, som är rätt vida hela vägen, alternativt 1954 i större storlek och insydda i midjan.
Gick och gick. Silhuetten var fel, med flera centimeter.Inget som gick att töja? Jag är mellan 2 och 3, vågar inte köpa storlek 2 om låren skulle råka vara mindre, men på en 3:a kan fotvidden lätt bli närmre 20 och det funkar inte...
Ganska säker på att det inte finns. Göteborg Manufaktur har dock Sugar Cane och TCB, som gör liknande grejer!Finns det nån återförsäljare av Levis Vintage Clothing i Gbg?
Var mest sugen på att prova ’47 och ’55 501.Ganska säker på att det inte finns. Göteborg Manufaktur har dock Sugar Cane och TCB, som gör liknande grejer!
TCB 50s jeansVar mest sugen på att prova ’47 och ’55 501.
gbg manufaktur är bra men har mest hittat överdelar från Indigofera där. Klickar inte riktigt med jeansen, inte än iallafall
Om du vill tvätta ofta är du i fel tråd. Detta är ju tråden för oss nördar som aldrig tvättar jeansen...Jag gissar att denna frågan är gammal men jag hatar att söka på KS.
Jag vill veta vilka jeans som håller bäst. Jag är beredd att betala hur mycket som helst om dom håller. Med det sagt vill jag kunna tvätta dem väldigt ofta.
Jag förstår.Om du vill tvätta ofta är du i fel tråd. Detta är ju tråden för oss nördar som aldrig tvättar jeansen...
Kolla på vikt snarare än märke. Jag skulle sikta på en vikt på mellan typ 14-18oz för året runt bruk. Tyngre blir kanske lite varmt på sommaren. Välj ett premium märke så vet du att dom är välsydda.Jag förstår.
Vilket märke har de mest hållbara jeansen?
Tack för detta. Jag ringde precis och pratade med dem. Ska in där i dagarna.Kolla på vikt snarare än märke. Jag skulle sikta på en vikt på mellan typ 14-18oz för året runt bruk. Tyngre blir kanske lite varmt på sommaren. Välj ett premium märke så vet du att dom är välsydda.
https://secondsunrise.se/ är grymma. Dom kan hjälpa dig med allt du vill veta om jeans.
Är det skrevet det gäller så står hållbarheten snarare i relation till hur tighta byxorna är och hur mycket "häng" man har än priset på byxan. Rädslan för tvätt är också starkt överdriven. Tvättar man inte för varmt och inte med för mycket tvättmedel går det oftast rätt så bra.Tack för detta. Jag ringde precis och pratade med dem. Ska in där i dagarna.
Kul att denna tråd vaknat till liv igen! Jag tänkte passa på att fråga om lite tips. Senast gjorde jag det i denna tråd för tre år sedan och då köpte jag till sist ett par Japan Blue/Tenue des Nimes som jag annars varit väldigt nöjd med (grym kvalitet!) men de är lite för tighta och har lite för låg midja för min smak. Jag tror jag gått upp i vikt ett par kilo också under coronatiden så det har nog inverkat också
Anyway, i motsats till många här gillar jag en ganska smal passform och Nudies Lean Dean är ganska nära det jag söker, förutom at midjan kunde vara en liten aning högre. Jag har också tröttnat lite på sömmen på bakfickan. I brist på bättre ideer funderar jag ändå på Lean Dean Dry Deep Selvage. Tyget verkar bra och sömmarna på fickorna är blå, så lite mer diskret än orange. Har någon erfarenhet av dessa?
Andra liknande förslag tas gärna emot. Jag har rätt smala ben trots att vikten gått upp en aning, så smalt men inte tight skall det vara! Som referens kan jag nämna att jag verkligen gillar Acne North modellen (har två färdigt tvättade par) men inte deras raw denim.
Senast blev jag tipsad om APC Petit New Standard som jag provade, men de var kanske aningen för tighta, och dessutom var framfickorna otroligt små. Telefonen ryms ju inte i fickan på dem
Tack för tipset! Skall fundera på dem. Inte helt övertygad om bakfickorna dock, vill helst inte ha sömmar eller märken på dem.
Indigofera Nash, eller Buck är mitt tips.
Jag har Dry Deep, dock inte Lean Dean utan Grim Tim. Gillar dem. Ej tvättade ännu. Köpte dem just för den blå, mer diskreta sömmen.Tack för tipset! Skall fundera på dem. Inte helt övertygad om bakfickorna dock, vill helst inte ha sömmar eller märken på dem.
Tack även för ditt input! "Lite beroende på dagsform och hur fet man känner sig för dagen."Jag har Dry Deep, dock inte Lean Dean utan Grim Tim. Gillar dem. Ej tvättade ännu. Köpte dem just för den blå, mer diskreta sömmen.
Lean Dean kör jag i Dry Japan istället, men då blir det ju med orange söm. Nudie kör ju så många olika selvage nu så man blir alldeles yr.
Min röv funkar inte i Indigoferas jeans enligt min fru. Blir nåt konstigt veck mitt på skinkan. Annars tycker jag att de har coola modeller. Köpte ett par Nash eller Buck men fick lämna tillbaka dem. Kanske de hade satt sig om man gett sig fan på det. Oklart.
Tycker att både smalare och vidare jeans har sina användningsområden. Lite beroende på dagsform och hur fet man känner sig för dagen.