Sen så är det ju faktiskt en trend just nu att jeansen ska sitta som på 90-talet, det går ju inte att undvika att se. Men att se det som att just DET är en trend, och tycka att väldigt slimmade jeans är "som jeans SKA sitta" är ju konstigt, då även det hör till en trend som ju faktiskt är på väg bort. Tack och lov, tycker jag, för det var fan inte bekvämt med svintighta jeans med låg midja...
Det kommer alltid gå trender i hur kläder "ska" sitta, det är ju bara att titta på LVCs 501-serie med olika fits på samma modell. Vissa tighta med låg midja, vissa med anti-fit och hög midja.
Vissa fits och tygkvaliteter kommer att ha problem, som tighta jeans kombinerat med "skönt" tyg, gärna tvättat som fan och "förbättrat" med elastan. De kommer ha problem i gren och på knän där tyget utsätts. Det kvittar hur dyra jeansen är. Om man dessutom cyklar förvärras problemen.
Det kommer som sagt alltid gå trender i hur kläder ska sitta, det är upp till var och en att välja vilken trend man gillar. Och då blir det ju naturligt att man ser ner på de andra trenderna.
@Nicbex du vill ju exempelvis inte ha "pappabyxiga" jeans, medan jag inte vill ha tighta jeans med låg midja. För mig känns det väldigt 2005.