The_Escapement🦜
Silver
hemma bär jag alltid samma tråkiga 502or och de varar i två år. Roterar tre par tills de pajar i grenen och köper sen tre nya. Kan man köpa sig ur detta cykliska problem för det är så tröttsamt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, Fast klickar man på sale o jeans så blir det 0 träffar för mig iaf.Circle of Friends
Along with our own high end denim brand C.O.F. Studio we carry a range of top mens fashion brands.www.circleoffriendsshop.com
Ja, såg det nu — det var den han menade iaf. Alla jeansen på rean har väl sålt slut. Fanns tidigare.Jo, Fast klickar man på sale o jeans så blir det 0 träffar för mig iaf.
Du kan ju laga och förstärka grenen?hemma bär jag alltid samma tråkiga 502or och de varar i två år. Roterar tre par tills de pajar i grenen och köper sen tre nya. Kan man köpa sig ur detta cykliska problem för det är så tröttsamt?
Gå upp i storlek och förstärk/laga grenen när det behövs.hemma bär jag alltid samma tråkiga 502or och de varar i två år. Roterar tre par tills de pajar i grenen och köper sen tre nya. Kan man köpa sig ur detta cykliska problem för det är så tröttsamt?
Det börjar hända grejer nu. Ca året emellan utan tvätt och använda flitigt i sparsam rotation med annat.Första tvätten efter ca 120 dagar.
Snyggt!
Gritty jackson dry ace selvage, köpta dec -21 (så 2 års försprång före @Vevaren ) 1 tvätt. Används mest utomhus och i rotation, antalet använda dagar blir svårbedömt då jag inte har egna kläder på jobbet. Så här i vårsolen ser man att det börjar smyga fram lite patina ändå.
Jag brukar köra på den storlek som passar vid inköpstillfället. Som du säger så töjs de av användning och krymper nog mest på längden vid tvätt.Snyggt!
Är själv sugen på att köpa ett par Gritty Jackson dry ace selvage. Står i valet mellan att gå för storlek 31 eller 30.
30 sitter såsom jag vill att de ska sitta men är rädd att de ska dra ihop sig vid framtida tvätt och då bli något tajta. Å andra sidan tänker jag att de kanske töjer sig vid användning så att det går jämt ut.
Gör jag rätt i att gå på den storlek som nu sitter såsom jag vill ha dem eller bör man gå upp en storlek?
Vad har vi för alternativ till Nudie om man vill ha ett par selvage som är raka i modellen?
Lite så jag tänker också. Tack för input!Jag brukar köra på den storlek som passar vid inköpstillfället. Som du säger så töjs de av användning och krymper nog mest på längden vid tvätt.
Jag tar det som passar från början eftersom de alltid töjer sig lite under användning. Jag bär dem länge innan första tvätt och tycker att det är viktigast att de ser bra ut under den fasen, sen byter de ju karaktär oavsett Jag tycker att just mina dry ace har hållit formen väldigt bra.Snyggt!
Är själv sugen på att köpa ett par Gritty Jackson dry ace selvage. Står i valet mellan att gå för storlek 31 eller 30.
30 sitter såsom jag vill att de ska sitta men är rädd att de ska dra ihop sig vid framtida tvätt och då bli något tajta. Å andra sidan tänker jag att de kanske töjer sig vid användning så att det går jämt ut.
Gör jag rätt i att gå på den storlek som nu sitter såsom jag vill ha dem eller bör man gå upp en storlek?
Vad har vi för alternativ till Nudie om man vill ha ett par selvage som är raka i modellen?
Då tänker jag rätt. Kul att höra att du är nöjd med dina. Ska bara föräldraledig så tänkte att det kan vara ett utmärkt tillfälle att gå in ett par.Jag tar det som passar från början eftersom de alltid töjer sig lite under användning. Jag bär dem länge innan första tvätt och tycker att det är viktigast att de ser bra ut under den fasen, sen byter de ju karaktär oavsett Jag tycker att just mina dry ace har hållit formen väldigt bra.
Föräldraledighet är perfekt för jeansprojekt! Mina brallor i trådstarten patinerades av häng i skogen, pulkabacken och ändlösa vagnspromenaderDå tänker jag rätt. Kul att höra att du är nöjd med dina. Ska bara föräldraledig så tänkte att det kan vara ett utmärkt tillfälle att gå in ett par.
Såg det, blev lite inspirerad. Blev ett par Gritty Jackson Dry Selvage som ska gås in nu.Föräldraledighet är perfekt för jeansprojekt! Mina brallor i trådstarten patinerades av häng i skogen, pulkabacken och ändlösa vagnspromenader
Helt galet egentligenHär är båda paren:
Inga tips?Kört Replay Anbass och Grover tidigare.
Önskar testa något nytt med bättre kvalitet. Tänkte köpa två mörkblåa ej slitna jeans. Vilka är top notch då? Önskar slim/tapered.
Några tips?
Inga tips?
- Indigofera Ray, Nash eller Buck.
- Nudie Lean Dean, vanlig men fortfarande riktigt bra i deras Dry Japan Selvage. Har den själv och den åldras fint.
Hos Second Sunrise, Hepcat eller Gbg Manufaktur hittar du "top notch" märken såsom Indigofera, TCB, Momotaro osv.
Kört Replay Anbass och Grover tidigare.
Önskar testa något nytt med bättre kvalitet. Tänkte köpa två mörkblåa ej slitna jeans. Vilka är top notch då? Önskar slim/tapered.
Några tips?
Japanskt selvage-tyg vs nåt billigare, skulle jag tippa.Tack för tips. Kikat lite på just Lean Dean. Men vad är skillnaden mellan Japan Selvage och dom vanliga Lean Dean? Ja mer än det dubbla priset då?
GBG manufaktur har jag missat. Förmodar dom har butik med?
Gärna lite stretch i dom.Har de jeansen som du har burit stretch i sig? Ska de nya jeansen vara i 100 % bomull?
Ok, fråga är om det motiverar priset eller bara en hype. Någon som testat båda?Japanskt selvage-tyg vs nåt billigare, skulle jag tippa.
Gärna lite stretch i dom.
Om prisskillnaden är motiverad får man bedöma själv. Själv tycker jag att selvage är/blir snyggare och sitter bättre. Jag kan jämföra ett par Lean Dean med stretch och ett par Tellason Elgin. Efter ca 500 användningar är LD i upplösningstillstånd med mer lagningar än originalbyxa. Tellason är slitna och lite lagade dvs som bäst.Ok, fråga är om det motiverar priset eller bara en hype. Någon som testat båda?
Är en månad in på mina Gritty Jackson. Hur länge siktar du på att gå innan första tvätten?Har ett par nya Grim Tim Dry Japan Selvage i garderoben som ska hårdköras så fort shortsen hamnar i garderoben. Måste dock sprätta "vågorna" på bakfickorna som jag gjort på alla jeans (gillar det cleant). Ska bli lite spännande att se hur det går då jag denna gång gått på ett par 36 och inte 34 som jag alltid kört innan. Skulle helst vilja ha 35 men finns ju inte så har kört med 34, inte kunnat knäppa översta knappen, tänj ut.. Nu blir det komfort och 60 graders tvätt för krympning (som jag iof gjort på 34or med..).