• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Denim evolution - den stora jeansnötartråden

Nu är man i valet och kvalet.
Dessa blev ganska snabbt en favorit av över lean dean tidigare presenterade i tråden. De har använt flitigt från dec 2023 under höst, vår, vinter och är hittills otvättade. De är inte värst skitiga, men några smutsfläckar nere vid benslut samt en droppe av någon sorts indisk mat på låret finns att finna om man söker noga.
Hur skulle ni gjort med tvätt? Jag tycker färg i både tyg och slitningar är perfekta nu, men av vad jag läst mig till bli de mer gulaktiga i slitningarna om man väntar för länge med att tvätta. Så vad säger panelen? Tvätta eller inte?
Röstar för att tvätta. De kommer få en annan karaktär i tyget och bli lite mer tydligt blåa i tonen, men någon gång ska det göras så det är bara att riva av plåstret.
Att slitningarna blir gulaktiga om man väntar länge har jag dock inte hört förr 🤔

Det är dessa bilder som är min enda källa jag kan referera till, men är säker på att jag läst det någonstans.
1000043742.jpg
1000043744.jpg
1000043746.jpg

Det är dessa bilder som är min enda källa jag kan referera till, men är säker på att jag läst det någonstans.
1000043742.jpg
1000043744.jpg
1000043746.jpg
Jag har också ett par dry ace selvage. Tyckte att jag väntade svinlänge innan första tvätt men det verkar vara rejält med färg i dem och en helt annan kvalitet än på många andra nudies: utöver att de blev mycket blåare syns faktiskt ovanligt lite slitage. Känns som att de kommer att åldras bra oavsett, men man ska inte förvänta sig någon snabb fade tror jag.

Jag har också ett par dry ace selvage. Tyckte att jag väntade svinlänge innan första tvätt men det verkar vara rejält med färg i dem och en helt annan kvalitet än på många andra nudies: utöver att de blev mycket blåare syns faktiskt ovanligt lite slitage. Känns som att de kommer att åldras bra oavsett, men man ska inte förvänta sig någon snabb fade tror jag.
Tackar! Då blir det nog ändå en tvätt snart

Jag är mycket nyfiken på hur ni andra gör med den där stora klossen med skarpa kanter till mobiltelefon. Märket efter en sådan är inget kul alls. Hur bär ni den?

Framfickan?
Backfickan?
Kavajen?
Med en liten väska i skärpet?
I en buketask?

Ja, fyll på. Själv hamnar den i bakfickan eller i kavajen om jag bär en sådan. Är dock inte jätteglad i att ha den i kavajen då den kan se skev ut.

Jag är mycket nyfiken på hur ni andra gör med den där stora klossen med skarpa kanter till mobiltelefon. Märket efter en sådan är inget kul alls. Hur bär ni den?

Framfickan?
Backfickan?
Kavajen?
I en buketask?

Ja, fyll på. Själv hamnar den i bakfickan eller i kavajen om jag bär en sådan. Är dock inte jätteglad i att ha den i kavajen då den kan se skev ut.
Skönt att inte vara den enda som försöker undvika framfickan pga jeansnötning! Jag har den på mig så lite som möjligt och helst i jacka, innerficka el bakficka. Sommaren dock problematisk…

Framfickan?
Backfickan?
Kavajen?
I en buketask?

Min lösning är allt som oftast flickvännens handväska. I andra hand jackfickan. Krisar det under sommartid så varvar jag mellan bakfickorna. Aldrig i någon av framfickorna.

Ja, moderna mobiltelefoner är fruktansvärda monster på att tugga sönder byxfickor. Jag börjar gå runt och bära den i handen mer och mer, men många framfickor har blivit förstörda :( Bakfickorna är väl besvärligt om man råkar sätta sig?

Jag kör dock alltid mobilen i vänsterfickan. Kört otaliga Nudie Grim Tim selvage och har hittils bara nött igenom jeanstyget på ett par. Dom var vid det laget så slitna och lagade så det spelade noll roll i min mening.
Kör Nyare jeans som jobbbyxor (konsult utan kostymtvång) och lite äldre med mer patina som fritidsbyxor.

Ska för övrigt ta och tvätta mina senaste Grim tim dry japan selvage här om ett tag för första gången. Blir 60 graderr så de krymper är planen. lär bli bra då jag helst vill ha 35" men det finns inte så de är lite stora nu som 36". Slutat självplåga mig själv med att köpa 364" och tvätta i 60... :D

Framfickan?
Backfickan?
Kavajen?
I en buketask?

Jag kör jackfickan eller i handen 🙃

Ja, moderna mobiltelefoner är fruktansvärda monster på att tugga sönder byxfickor. Jag börjar gå runt och bära den i handen mer och mer, men många framfickor har blivit förstörda :( Bakfickorna är väl besvärligt om man råkar sätta sig?
Det är otroligt obekvämt att sitta med något i bakfickan. Blir istället att telefonen hamnar på bordet eller obevakad i en jackficka. Är egentligen inte särskilt glad i någon av dessa men föredrar den senare för att ha en känsla av kontroll.

Jadå, ingen mobil i fickan där inte men snus och plånbok i bakfickan tror jag nog.

Nycklarna då?

(Har själv rationaliserat bort nycklar och bara en liten plånbok från Otterbox som sitter på telefonen…slutade med snus för länge sedan)
Bilnyckeln hänger i en karbinhake i ena bältesöglan och nycklarna ligger i jackan eller väskan.

Det är otroligt obekvämt att sitta med något i bakfickan. Blir istället att telefonen hamnar på bordet eller obevakad i en jackficka. Är egentligen inte särskilt glad i någon av dessa men föredrar den senare för att ha en känsla av kontroll.
Plånboken fungerar, men snusdosan behöver man välja sig vid 😅 nu är dosan i jackfickor då det höll på att bli hål i fickan.

Jag har några jeans kvar från mitt gamla jeansmärke om någon är sugen. Sjukt bra pris.
Japansk selvage denim.

jeans.png

Någon som provat COF Studio (Circle Of Friends) M2 eller M7?
Jag har M7 och gillar dem så mycket att jag köpt ett par till. Bra kvalitet och tar väldigt länge att slita in. Mitt första par är 3-4 år gamla nu och trots flitig användning och ett par tvättar är de ännu rätt mörka i färgen och utan tydligt slitage.

Tillbaka
Topp