• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Funky-friday 😃
IMG_20230421_065155.jpg

Då har den Digi-Ana Citizen jag ropade hem istället då Timex hemsida strulade landat.
Modellen heter 41-9559.
32809BA9-CDE7-4607-BBC2-8DB10781C122.jpeg

Här bredvid syrran 41-9516 ifrån samma år (enligt serienumret). Det är samma kaliber 8910 i dessa, men det är vissa kosmetiska skillnader mellan boetterna. Den största skillnaden tog jag ingen bild på, det är baklocket... På 41-9559 sitter batteriet under baklocket som även agerar vibrator åt larmsignalens fjäder. På 41-9516 har man istället den praktiska lilla batteriluckan som man öppnar med en gammal 50: öring ;)
E96B4B1B-61F7-4877-B32D-F986175B8446.jpeg

Som synes så delar dom inte heller design av länken. 7rader vs 9rader, allt annat är identiskt.
331242C3-A536-4CDD-8940-6AE3C8A43097.jpeg

Dessa gamla vikta länkar har sin charm, ofrivilligt håravlägsnade är en av dom...

Det verkar mycket riktigt vara Timex som ligger bakom. Någon som handlat av eskor.se? De har rabattkod 30% och 100kr av om man reggar för nyhetsbrev. Skulle landa på drygt 700kr, värt? Är rädd att jag kommer störa mig på att det står ett sportmärke på klockan och inte ett klockmärke. Larvig farhåga?

Jag har handlat av eskor förut och det har fungerat bra. Det var dock skor jag köpte. De har sitt säte i Polen. Jag beställt Adidas-klockan, men väntar på leverans.

Vad tycker du om den?
Jag gillar den. Hämtade ut den igår. Den verkar vara av god kvalitet med stålboett och mineralglas. Glaset är kupat vilket ger en lyxigare känsla. Larmet är fullt hörbart och nattbelysningen fungerar bra. Jag upplevde den något liten först, men det beror nog på att jag jämförde måtten med Casio Royale, som jag har sedan tidigare. Nu har jag vant mig vid storleken Det som drar ner på betyget är väl stållänken, som är lite tunn och drar med sig hårstrån ibland. Helhetsintrycket är dock övervägande positivt.

Jag gillar den. Hämtade ut den igår. Den verkar vara av god kvalitet med stålboett och mineralglas. Glaset är kupat vilket ger en lyxigare känsla. Larmet är fullt hörbart och nattbelysningen fungerar bra. Jag upplevde den något liten först, men det beror nog på att jag jämförde måtten med Casio Royale, som jag har sedan tidigare. Nu har jag vant mig vid storleken Det som drar ner på betyget är väl stållänken, som är lite tunn och drar med sig hårstrån ibland. Helhetsintrycket är dock övervägande positivt.
Den är ju 2mm större än den andra T80 så det var synd att du inte hade den som referens;)

Den är ju 2mm större än den andra T80 så det var synd att du inte hade den som referens;)
Ja, det har du rätt i. Man ska jämföra äpplen med äpplen. :)
Nu har ju visserligen Timex kommit med en "större" version av T80 (36mm), som verkar vara lika "stor" som min Adidas-version. De är väldigt lika varandra, förutom att T80 har akrylglas och endast 30m vattentäthet. T80 verkar även sakna timer-funktion.

Ja, det har du rätt i. Man ska jämföra äpplen med äpplen. :)
Nu har ju visserligen Timex kommit med en "större" version av T80 (36mm), som verkar vara lika "stor" som min Adidas-version. De är väldigt lika varandra, förutom att T80 har akrylglas och endast 30m vattentäthet. T80 verkar även sakna timer-funktion.
Vad menar du med timer? Timexen ska ju ha både tidtagning och larm…

Det är en riktigt cool klocka du skaffat dig! Det är ju en reissue av en över 40 år gammal modell. Den ser ut att vara perfekt storleksmässigt. Vad är det för höjdmått på boetten? Vad jag kan se på Timex hemsida så är bredden 32,5 mm.
Tackar! Ja, 32,5mm på bredden stämmer. Det måttet är utan knappar och jag tycker den känns betydligt större på armen. Höjd är 40mm och tjocklek drygt 9mm. Orkade inte leta fram skjutmåttet så det är mätt med linjal.

Tillbaka
Topp