• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Börjar dagen med en Timexis Expeditionis digitalis. Får se om den flyger!
20230531_073830.jpg
Fasen va frän 😃

Nytt från Casio. Kul släpp. Ska nog försöka hitta en.

LF-20W_kv.jpg

Gäller det även T80 i stål? Jag kan inte hitta info om det på stålmodellen.
Finns en pdf manual om man kikar lite på denna sidan. Men bilden jag postade innan är från just den manualen så jag hade nog tolkat det som att de har 12/24 visning. Vore väl lite udda om de skulle ha ett verk i plastmodellerna och sedan byta till ett annat (sämre) i stålmodellen. Men man vet ju aldrig med klocktillverkare :)

Jag ställde samma fråga tidigare, och den har 24h visning. Däremot var det något som skiljde Timex stålmodell och Adidas tvilling, och då till Adidas fördel…
Jag ställde frågan i Care of Carls chatt. Fick svaret att den endast har 12h visning.
Denna:

Blir nästan uteslutande Casio senaste månaden. Lättja? Troligen. Intressant hur olika de fortar sig dock. Det är väl samma verk F91, silver och guld? Men den guldiga fortar sig betydligt mer än de andra. Dock alla fortar sig.
20230627_165756.jpg
Måste ha med inflationen att göra.
Eftersom guld är värt mer än stål fortar sig den mer.
Ganska självklart när man väl fått veta det. Eller hur.

Regnade I förmiddags så blev en modern klocka till att börja med.
Rätt trevlig faktiskt med soladdning och radiosynk vilket gör den enkel att leva med.

1F5F2499-C99A-47C9-89B6-08A8496AD3F2.jpeg

Men nu har det slutat regna så det blir byte till nåt äldre, roligare och troligtvis mindre vattentätt.
Tuff men vad visar den egentligen för tid, 1:01 men det är dagsljus på bilden. Förvirrad.

Tillbaka
Topp