• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Ute i blåsten!
20230706_210422.jpg

Innan jag läste texten trodde jag det var någon reissue modell som alla verkar hålla på med nu och tänkte att, en sån måste jag hugga. Bara en tidsfråga innan de släpps som reissue tror jag så det är väl bara vänta eller jaga NOS antar jag.
Jag vet inte om man ska sätta så stort hopp till att just Seiko gör några reissues av digitalklockor, tyvärr. Citizen fortätter släppa varianter av sin gamla ana-digitemp, något som i och för sig är kul, men jag tycker det skulle vara riktigt grymt om dom släppte något i supertitanium och ecodrive i gammal design

Om någon sitter på en gammal Seiko digital länk C199 eller C198 är jag spekulant 😬

Senast ändrad:
Jo, jag har sett den. Lite märkligt var det då jag kollade alla hans annonser, då fanns den inte med ibland övriga? Oavsett är det för dyrt för klockan det ska sitta på, en ganska härjad a639. Jag behöver egentligen bara 3-4 länkbitar, men tänker att det är lättare att komma över en hel länk. Min prisidé är snarare hundralappar 😉

Jo det är lite tråkigt. Min Jowissa funkade ett tag men sedan slocknade också vissa segment 😬

Trist.

Elektronikan är ju riktigt gammal och som jag förstår går de lätt sönder. Ofta går bondtrådarna (små guldtrådar) som kopplar siffersegmenten till kretskortet sönder. Skulle man ha en bondningsmaskin och kunskap skulle man säkert kunna laga min (de maskinerna är rätt dyra dock).

Får se om jag budar, den verkar vara i riktigt bra skick 😁

• Love
Reactions: bag
Trist.

Elektronikan är ju riktigt gammal och som jag förstår går de lätt sönder. Ofta går bondtrådarna (små guldtrådar) som kopplar siffersegmenten till kretskortet sönder. Skulle man ha en bondningsmaskin och kunskap skulle man säkert kunna laga min (de maskinerna är rätt dyra dock).

Får se om jag budar, den verkar vara i riktigt bra skick 😁
Du får hojta om du har någon fungerande modul som kanske skulle passa som du vill sälja.

Tillbaka
Topp