• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

IMG_9785.jpeg

Solid länk, hel-stål, safirglas och alla de funktioner jag tycker jag har användning av i min vardag. What’s not to like? Den finns i stål med en svart eller silvertavla. I guld endast med en guldtavla. Initialt tänkte jag mig guldmodellen, men tavlan gav för mycket speglingar för att jag skulle vara helt nöjd med kombinationen. Årets roligaste släpp

IMG_9785.jpeg

Solid länk, hel-stål, safirglas och alla de funktioner jag tycker jag har användning av i min vardag. What’s not to like? Den finns i stål med en svart eller silvertavla. I guld endast med en guldtavla. Initialt tänkte jag mig guldmodellen, men tavlan gav för mycket speglingar för att jag skulle vara helt nöjd med kombinationen. Årets roligaste släpp

Ser ju riktigt bra ut 😍

Ser ju riktigt bra ut 😍
Jag tycker den är riktigt trevlig :cool: Men visst, den hade kunnat få en urtavla med en form som följer boetten stället för rund. Det finns alltid något man skulle velat se annorlunda med nästan alla klockor ;) Men 10atm, safirglas, solid länk, en display som är lättläst med riktigt bra backlight tillsammans med funktionerna gör den väldigt bra tycker jag

IMG_9785.jpeg

Kul klocka!

Tycker det är roligt att de släpper retromodeller! Mer sådant! 😃

Dagens klocka.

Den här fungerade inte trots att jag satt i ett nytt laddbart batteri (den fungerade från början få batteriet redan hade lite laddning).

Efter lite undersökning visade det sig att ena kopplingen till solcellen hade släppt, så jag tog fram lödkolven igår kväll och löda dit en stor klump.

Efter legat i fönstret några timmar och laddat hoppade den igång igen!

20230905_220526.jpg
20230905_220813.jpg
20230906_151953.jpg

What is the purpose of the 'The digital clock thread' article, and what kinds of watches and discussions is it intended to encompass?
If you are joining a Swedish forum, you need to practice your Swedish or use google translate. Posting Q’s like this is not the way to go…

Vilken trevlig tråd! Nyupptäckt för mig då jag inte varit inloggad på här på länge p.g.a dipp i intresset och fullt upp med massa annat. Gillar verkligen retrodigitalare och det finns någon terrorist och ett par andra närbesläktade Casio i hemmet.
Har länge önskat mig något digitalt med stålcase i någorlunda modest storlek typ som de gamla "marlin". Av en slump upptäckte jag den hyfsat nyutkomna Timex T80 i stål vilket ledde mig till bl.a denna tråden.
Det ledde i sin tur till att det inte alls blev en T80 utan beställning av 2 varianter av en närbesläktad modell vilka idag anlände via DHL från Polen:

20230914_204234.jpg

20230914_204405.jpg

20230914_204607.jpg

Tack vare denna tråden vill jag nu också fixa en stålmoddad AE1200, riskerar att bli dyrt detta...🫣

Senast ändrad:
Vilken trevlig tråd! Nyupptäckt för mig då jag inte varit inloggad på här på länge p.g.a dipp i intresset och fullt upp med massa annat. Gillar verkligen retrodigitalare och det finns någon terrorist och ett par andra närbesläktade Casio i hemmet.
Har länge önskat mig något digitalt med stålcase i någorlunda modest storlek typ som de gamla "marlin". Av en slump upptäckte jag den hyfsat nyutkomna Timex T80 i stål vilket ledde mig till bl.a denna tråden.
Det ledde i sin tur till att det inte alls blev en T80 utan beställning av 2 varianter av en närbesläktad modell vilka idag anlände via DHL från Polen:

20230914_204234.jpg

20230914_204405.jpg

20230914_204607.jpg

Tack vare denna tråden vill jag nu också fixa en stålmoddad AE1200, riskerar att bli dyrt detta...🫣
Om man vill ha digitalstål så är vintage att rekommendera. Det finns en uppsjö helt fantastiska modeller av framförallt Seiko men även Citizen och Casio. Lite dyrare men mycket roligare. Även Schweizarna gjorde digitalare, bl.a Omega, Tissot och Hamilton. Då få man lägga på några lappar till.

Om man vill ha digitalstål så är vintage att rekommendera. Det finns en uppsjö helt fantastiska modeller av framförallt Seiko men även Citizen och Casio. Lite dyrare men mycket roligare. Även Schweizarna gjorde digitalare, bl.a Omega, Tissot och Hamilton. Då få man lägga på några lappar till.

Visst är det så, finns hur mycket somhelst att upptäcka har jag noterat. 😄
Har ägt en likadan "Marlin" som figurerar ovan iallafall.
Det som jag kanske saknade var ett nytillverkat alternativ som jag kan basha på jobbet och bada med också. Mina senaste inköp ovan är ganska nära de önskemålen. 👍

Visst är det så, finns hur mycket somhelst att upptäcka har jag noterat. 😄
Har ägt en likadan "Marlin" som figurerar ovan iallafall.
Det som jag kanske saknade var ett nytillverkat alternativ som jag kan basha på jobbet och bada med också. Mina senaste inköp ovan är ganska nära de önskemålen. 👍

Ett plus med ditt nyinköp är att du kan spela nedanstående låt på repeat 24/7 🤣

Någon som har nån schysst digitalklocka för max 1000kr? måste vara metall inget plast :)

Ja en sån typ! Tror denna sakna en knapp men ska kolla lite mer där :)

Någon som har nån schysst digitalklocka för max 1000kr? måste vara metall inget plast :)
Kan du tänka dig nyproducerat är kanske Timex LCA ett alternativ. Jag gillar iaf min väldigt mycket även om du får stretcha budgeten några hundringar.

IMG_4152.jpeg

Ja en sån typ! Tror denna sakna en knapp men ska kolla lite mer där :)

Om det inte är så att det ska vara så. Behöver kollas. Vissa lcd klockor har ju bara ett ”hål” istället för knapp.

Den där har en sådan "knapp" som skall sitta flush med boetten, ser lite intryckt ut, kanske fastnar i det läget?
Rätt jobbigt om den fått sig en nagg i kanten på knappen, då brukar den inte fungera som den skall och fastnar såsom det ser ut på bilden.

Tillbaka
Topp