• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Kör 80-talaren idag 😁

PXL_20231009_063654654.PORTRAIT.jpg

Trevligt exemplar! 👌

Riktigt fin! Jag har en sån på väg hem. Vet någon om det går att hitta packningar till den? Jag antar att det bara är runda o-ringar för boettlock och knappar. Finns det kit att få tag på någonstans eller måste man plocka isär och mäta? Vill ha den vattentät så jag kan använda den obehindrat i vardagen.

Klippte du den på tradera? Bra fråga för övrigt, har ju en jag också som kanske skulle må bra av en täthetsservice. 😊

Riktigt fin! Jag har en sån på väg hem. Vet någon om det går att hitta packningar till den? Jag antar att det bara är runda o-ringar för boettlock och knappar. Finns det kit att få tag på någonstans eller måste man plocka isär och mäta? Vill ha den vattentät så jag kan använda den obehindrat i vardagen.

Klippte du den på tradera? Bra fråga för övrigt, har ju en jag också som kanske skulle må bra av en täthetsservice. 😊

Gissar också på att det är rundisar. Har ett gäng o-ringar påväg hem så tänkte försöka på mig en hemma täthetsservice. Återkommer 😚

Nej, fick ett infall och klippte en till alldeles för högt pris på ebay. Skicket såg iaf bra ut och den var från EU-land.

Cousins UK har ju bra utbud på packningar så hittar jag inte blir det att mäta och beställa. I så fall tar jag några uppsättningar så fler kan få sina täta.

Nej, fick ett infall och klippte en till alldeles för högt pris på ebay. Skicket såg iaf bra ut och den var från EU-land.

Cousins UK har ju bra utbud på packningar så hittar jag inte blir det att mäta och beställa. I så fall tar jag några uppsättningar så fler kan få sina täta.

Grymt! Den som gick söndags på tradera hade ganska härjat glas. Ser fram emot bild när din har landat.

Gissar också på att det är rundisar. Har ett gäng o-ringar påväg hem så tänkte försöka på mig en hemma täthetsservice. Återkommer 😚

Man tänker ju att eftersom det är en populär modell borde en del gjort det förut och det skulle vara möjligt att åtminstone få tag i dimensionerna som behövs.
Men då är det ju iallafall fler här som funderar på detta så jag kanske hinner få klarhet innan jag finner tid/ork och får tummen ur att undersöka själv. 😅

Man tänker ju att eftersom det är en populär modell borde en del gjort det förut och det skulle vara möjligt att åtminstone få tag i dimensionerna som behövs.
Men då är det ju iallafall fler här som funderar på detta så jag kanske hinner få klarhet innan jag finner tid/ork och får tummen ur att undersöka själv. 😅

Gissar också på det. Har inte kollat då jag inte har kommit så långt i planeringen 🙈

Det är ju ganska cool med stål-mod på denna modell :cool: Frågan är, blir den väldigt tung? Jag tycker att modellen är ganska biffig för att inte vara en G-shock, det som stoppade mig att kliva på en mod då jag såg dom...

Ja jag blev ju själv helsåld när jag upptäckte möjligheten. 🤩
Den har ju ganska kort L2L så jag som normalt föredrar lite mindre ur upplever den ändå som bärbar.
Känns inte särskilt tung på armen men har den ganska tajt så den inte kan röra sig så mycket.
Dom säljer ju även en solid länk men helpolerad länk känns som väl mycket bling för mig. Kan väga den när jag kommit hem.

Detta är min andra, har även denna:

20231010_100336.jpg

Ja jag blev ju själv helsåld när jag upptäckte möjligheten. 🤩
Den har ju ganska kort L2L så jag som normalt föredrar lite mindre ur upplever den ändå som bärbar.
Känns inte särskilt tung på armen men har den ganska tajt så den inte kan röra sig så mycket.
Dom säljer ju även en solid länk som men helpolerad länk känns som väl mycket bling för mig. Kan väga den när jag kommit hem.

Detta är min andra, har även denna:

20231010_100336.jpg
Det ser ju löjligt bra ut :cigar:

Digitalklocka med lume. Varför gör inga tillverkare såhär? Jag blev väldigt sugen på att testa. Att behöva trycka på en knapp för att se vad klockan är på natten är den största nackdelen med digitala klockor tycker jag. Är iaf det jag brukar störa mig mest på.

Digitalklocka med lume. Varför gör inga tillverkare såhär? Jag blev väldigt sugen på att testa. Att behöva trycka på en knapp för att se vad klockan är på natten är den största nackdelen med digitala klockor tycker jag. Är iaf det jag brukar störa mig mest på.

Casio har ju iof vippbrytare på många, så det räcker med att vicka på handleden. Personligen tror jag att jag skulle störa mig på att den alltid är upplyst/ljus

Bra fråga, kansle borde man göra en mod dör man gör som i videon samt att man byter ut lysdioden mot en som skickar ut ir-ljus istället och dörmed laddar lumen istf lysa? Vet inte hur effekt det blir dock.

Casio har ju iof vippbrytare på många, så det räcker med att vicka på handleden. Personligen tror jag att jag skulle störa mig på att den alltid är upplyst/ljus

Borde kunna lösas med en ljussensor så det endast gör de på natten. Iofs lyser den ju lite random ändå kanske. Varför inte en accelerator som känner av att man skakar på klockan istället för att tända ljuset?

Tillbaka
Topp