Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag skulle vilja se fjollan arnie mocka skit och mjölka kor i ur och skur.De är inte klockan som gör mannen,![]()
Ja han är nog inte lika cool utanför biodukenJag skulle vilja se fjollan arnie mocka skit och mjölka kor i ur och skur.
Jag skulle vilja se fjollan arnie mocka skit och mjölka kor i ur och skur.
Där ser man.... Men som född i ett efter kriget sönderbombat Europa så kanske han fick skita ner sig lite på yngre dagar...Hehe, senast vi träffades mockade han på rätt bra. Han e en cool gubbe
Ps, hälsar från dig nästa gång!
Klart man vill ha guldLite guldish som fjäderfäet vill ha det...![]()
Du har så avancerade verktyg lixom..Tur att man har ordning på arbetsplatsen, skall snart gå ner och fixa ihop en digital Sputnik!
![]()
Som sagt de är inte klockan som gör mannen utan verktygen.Klart man vill ha guldEller rosa kanske
![]()
Du har så avancerade verktyg lixom..
Det här funkade perfekt till batteribytet på 590n igår
![]()
Fast klockan är ju oxå ett verktyg iofsSom sagt de är inte klockan som gör mannen utan verktygen.
Därav min legendariska ruckning
Här har du en sån där ir termometerEn sån här måste man ju ha![]()
Tänk på att den måste laddas så du inte skruvar isär hela klockan när den stannar senSambon köpte en ny träningsklocka så jag fick den gamla och leka med
![]()
Aha! Det är därför dom andra ej fungerar längreTänk på att den måste laddas så du inte skruvar isär hela klockan när den stannar sen
Nej, nu ger jag upp. Varken Sputniken eller Elektronika 5:an vill gå.
Många fel, men tror framförallt att zebrakontakterna är lite trötta (får se om jag kan hitta några lämpliga online).
Sputniken hade haft batteriläcka och jag har försökt tidigare att laga med ledande färg, men det håller ibte för batterikontakterna spetsar sönder den mjuka färgen. Tänkte sätta dit ny metall istället.
Började med och ta en tunn koppartråd och platta till med hammaren.
![]()
Fulmålat med ledande färg
![]()
Limmade fast utvankade koppartråden och la på extra lödande färg igår kväll
![]()
Tvättade alla lösa kontakter i ipa
![]()
Satte ihop allt, men skärmen lyste inte alls (tror kopparrn var för tjock så zebrakontakterna inte får kontakt med skärmen.
Fram med aceton och tvätta bort skiten
![]()
Tog sedan en tunnare shims från en klocka (den som sitter precis under tavlan). Limmade dit den och la på ny färg . Blev något bättre, lyckades se npgon siffra, men behöver som sagt nya zebrakontakter.
Gav upp för tillfället och kollade oå min Elektronika 5a. Klippte till lite plast och la ovanpå zebtrakontakterna. Ovanpå detta skruvar man fast en metallskiva.
Fungerar inget vidare heller, bara en svag antydan till siffror
![]()
Tråkigt att klockorna inte ville fungera, imponerande försök tycker jag!
Sambon köpte en ny träningsklocka så jag fick den gamla och leka med
![]()
Men vad skumt pcb det va i den där?Nej, nu ger jag upp. Varken Sputniken eller Elektronika 5:an vill gå.
Många fel, men tror framförallt att zebrakontakterna är lite trötta (får se om jag kan hitta några lämpliga online).
Sputniken hade haft batteriläcka och jag har försökt tidigare att laga med ledande färg, men det håller inte för batterikontakterna spetsar sönder den mjuka färgen. Tänkte sätta dit ny metall istället.
![]()
![]()
Limmade fast utbankade koppartråden och la på extra lödande färg igår kväll
![]()
![]()
Satte ihop allt, men skärmen lyste inte alls (tror kopparn var för tjock så zebrakontakterna inte får kontakt med skärmen.
![]()
Tog sedan en tunnare shims från en klocka (den som sitter precis under tavlan). Limmade dit den och la på ny färg. Blev något bättre, lyckades se någon siffra, men behöver som sagt nya zebrakontakter.
Gav upp för tillfället och kollade på min Elektronika 5a. Klippte till lite plast och la ovanpå zebtrakontakterna.
![]()
Ovanpå detta skruvar man fast en metallskiva.
![]()
Har funderat på hur en bäbis skulle sitta på armen. Har hittat en med mer "feminint" färgschema eftersom man är säker i sin könsidentitet.Rensa å slänga klockan på....![]()
![]()
Men vad skumt pcb det va i den där?
Är det märkt "Hunter 2568"???
(såg nu att "Hunter pcb:n satt i något annat)
Jag har fått för mig det ska vara B6-202 modul i den där och den har två batterier och en fet kristall..
![]()
Har funderat på hur en bäbis skulle sitta på armen. Har hittat en med mer "feminint" färgschema eftersom man är säker i sin könsidentitet.
Bra jobbat, tråkigt med utdelningen. Kollat spänningen? Svaga siffror tyder oftast på fel spänning.Nej, nu ger jag upp. Varken Sputniken eller Elektronika 5:an vill gå.
Sputniken hade haft batteriläcka och jag har försökt tidigare att laga med ledande färg, men det håller inte för batterikontakterna spetsar sönder den mjuka färgen. Tänkte sätta dit ny metall istället.
![]()
![]()
Limmade fast utbankade koppartråden och la på extra lödande färg igår kväll
![]()
![]()
Satte ihop allt, men skärmen lyste inte alls (tror kopparn var för tjock så zebrakontakterna inte får kontakt med skärmen.
![]()
Tog sedan en tunnare shims från en klocka (den som sitter precis under tavlan). Limmade dit den och la på ny färg. Blev något bättre, lyckades se någon siffra, men behöver som sagt nya zebrakontakter.
Gav upp för tillfället och kollade på min Elektronika 5a. Klippte till lite plast och la ovanpå zebtrakontakterna.
![]()
Ovanpå detta skruvar man fast en metallskiva.
![]()
Det vore dumt att inte köpa en Baby-G om du är sugen på en. Traderaköp för runt 2-hundring, kom på ett ruttet nylonband men eftersom det va 20mm bred hade jag ju lite natoband liggandes.Har funderat på hur en bäbis skulle sitta på armen. Har hittat en med mer "feminint" färgschema eftersom man är säker i sin könsidentitet.
Det vore dumt att inte köpa en Baby-G om du är sugen på en. Traderaköp för runt 2-hundring, kom på ett ruttet nylonband men eftersom det va 20mm bred hade jag ju lite natoband liggandes.
Jag har rätt grova handleder, 20cm, men jag tycker det funkar ändå. Ser mindre ut på än vad måtten skvallrar om....