• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Tack känns lite speciellt då hela min uppväxt var flyguppvisningar, en far som byggt ca 130 modellflygplan i sitt liv. Har levt med flyget som ett intresse i familjen.
Lite svag för sånt.
Den klockan kommer bäras under finare tillfällen👍

Fasen alltså, en sådan skulle man hitta!!! Grymt sa 🐷!

Tycker synd om mig, men får väl nöja mig med de 10st klockorna jag beställde idag, iallafall en av dom är digital (skulle få några bonus med så jag får se vad det blir i slutändan).

Näe om vi skulle ta och bli lite seriösa för en gångs skull...
Vem blir först med en sån här?
Dessvärre slutsåld men man får väl bevaka och slå till så fort den finns i lager igen.

Det var alldeles för länge sedan man såg en flamingo....

Den här då? Finns med flera olika flamingo alternativ!

Screenshot_20221027-225347_AliExpress.jpg

Edit: mer kul!

Senast ändrad:
Den här då? Finns med flera olika flamingo alternativ!

Screenshot_20221027-225347_AliExpress.jpg

Edit: mer kul!

Köp? Köööööööp!

Kom lite nytt idag...

Bland annat en Casio Alarm Chronograph AE-30W!

Casio:n hoppade igång efter ett batteribyte (hade inte rätt batteri hemma, men funkar ändå, får ta o köpa ett i rätt storlek).

20221028_154612.jpg

Det roliga i sammanhanget var att det var upplagt som några quartzklockor på tradera, de två översta är ju manuella varav den vänstra (Exakta Vostok) tickar (men har avbruten uppdragsfjäder), den högra behöver service (Raketa President Perestrojka CCCP).

Resten är quartzklockor (har ej testat dom än).

Var köp nu pris till priset av en quartzklocka, så jag är nöjd! 😄

Fick kapa lite i ett band, Casio:n har 14mm bandbredd (och det hade jag inte hemma)!!!

20221028_160532.jpg

Senast ändrad:
Kom lite nytt idag...

Bland annat en Casio Alarm Chronograph AE-30W!

Casio:n hoppade igång efter ett batteribyte (hade inte rätt batteri hemma, men funkar ändå, får ta o köpa ett i rätt storlek).

20221028_154612.jpg

Det roliga i sammanhanget var att det var upplagt som några quartzklockor på tradera, de två översta är ju manuella varav den vänstra (Exakta Vostok) tickar (men har avbruten uppdragsfjäder), den högra behöver service (Raketa President Perestrojka CCCP).

Resten är quartzklockor (har ej testat dom än).

Var köp nu pris till priset av en quartzklocka, så jag är nöjd! 😄

Fick kapa lite i ett band, Casio:n har 14mm bandbredd (och det hade jag inte hemma)!!!

20221028_160532.jpg
TNT - en AC/DC klocka alltså! Lysande!

Ifall någon i gruppens F91-cell är intresserad av slikt men råkat missa den så länkar jag till en tråd i hemslöjdsavdelningen om hackning av terroristklockor

Ifall någon i gruppens F91-cell är intresserad av slikt men råkat missa den så länkar jag till en tråd i hemslöjdsavdelningen om hackning av terroristklockor

"F91-cell" 😂 😂 😂

Lite nytt Ryskt på väg hem...
Gillar att det va så nytt med digitala klockor när den tillverkades att man skrivit ut timme, minut och sekund ovanför lcd för att man skulle kunna tyda den 😂
Någon mer som har digitalt fickur?? ;)😂

1666973813564.png

1666973912384.png

Blev erbjuden ett häromdagen ifrån Ukraina, tackade nej då jag ändå köpt så mycket, men lär väl bli något framöver!!!

De där e ju svincoola och man undrar ju i hela friden varför man tog fram digitala fickur?!
Med det sagt så äger jag faktiskt ett quartzfickur, vet inte riktigt vad som hände...

Tillbaka
Topp