• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Man får kaffe. Ledig måndag... ja faktiskt hela veckan.
20221031_085521.jpg

Läsk utan socker? 🤔
Ska en ente dricka ordentlig läskeblask så ska en ente dricka alls. 🙃
Jag får erkänna att jag är mer av naturen ”konstigast vinner” när jag står och väljer i läskhyllan (vilket inte är så väldans ofta) och då är sötningen sekundär, eller i vissa fall ett plus om det bidrar till en avigare produkt. Trocamust zero tror jag är årsbästa.

Jag får erkänna att jag är mer av naturen ”konstigast vinner” när jag står och väljer i läskhyllan (vilket inte är så väldans ofta) och då är sötningen sekundär, eller i vissa fall ett plus om det bidrar till en avigare produkt. Trocamust zero tror jag är årsbästa.
Socker är ju inte nyttigt men för egen del dricker jag hellre vatten än sötningsmedel då jag inte klarar av smaken.

Socker är ju inte nyttigt men för egen del dricker jag hellre vatten än sötningsmedel då jag inte klarar av smaken.

Sötningsmedel är ju inte helt "ofarligt" heller, det ändrar tydligen en hel del i tarmfloran enligt senaste forskning så jag dricker ogärna läsk med sötningsmedel i.

Den blev riktigt bra den där! Annorlunda, unik och snygg!

Tack, jo, jag är nöjd!

Funderar redan på min nästa mod, kommer nog bli fler 1200or framöver! 🤣

Sötningsmedel är ju inte helt "ofarligt" heller, det ändrar tydligen en hel del i tarmfloran enligt senaste forskning så jag dricker ogärna läsk med sötningsmedel i.

Tack, jo, jag är nöjd!

Funderar redan på min nästa mod, kommer nog bli fler 1200or framöver! 🤣
Nej jag har inga illusioner om att vare sig socker eller sötningsmedel är någon hälsokur utan för mig hamnar det på ”nöjeskontot” eller vad man ska kalla det. Jag tycker att det är bra att man håller sig till det man själv föredrar och vill inte på något sätt påskina att mitt sätt är bättre eller mer rätt än någon annans 🙂

Läsk är väl något av en kuriositet för mig på det stora hela och det huvudsakliga vätskeintaget är genom mjölk och kaffe - kanske inte toppen hälsomässigt det heller men klart bättre än heroin 🙂

Nej jag har inga illusioner om att vare sig socker eller sötningsmedel är någon hälsokur utan för mig hamnar det på ”nöjeskontot” eller vad man ska kalla det. Jag tycker att det är bra att man håller sig till det man själv föredrar och vill inte på något sätt påskina att mitt sätt är bättre eller mer rätt än någon annans 🙂

Läsk är väl något av en kuriositet för mig på det stora hela och det huvudsakliga vätskeintaget är genom mjölk och kaffe - kanske inte toppen hälsomässigt det heller men klart bättre än heroin 🙂
Men i sammanhanget känns ju ända bra att man kan kompensera för alla sina laster och få syndernas förlåtelse genom att samla på klockor. :hungry:

Nu så!
Ny i samlingen.
Denna var typ hip 2015 och alltså är det nu jag köper en. Tokyoflash ligger bakom den. Retsu heter modellen. Betyder "linje" på japanska.
Tiden får man genom att trycka på knappen så lyser dioderna upp tre eller fyra gånger beroende påvad klockan är. Timme timme minut minut.
Kommer på ett svart mocka.
Och ja, jag beställde 2 ur från dem. Men vi sparar 1 till imorgon.

20221031_125125.jpg
20221031_125323.jpg
20221031_125343.jpg
20221031_125407.jpg
20221031_130004.jpg

Nu så!
Ny i samlingen.
Denna var typ hip 2015 och alltså är det nu jag köper en. Tokyoflash ligger bakom den. Retsu heter modellen. Betyder "linje" på japanska.
Tiden får man genom att trycka på knappen så lyser dioderna upp tre eller fyra gånger beroende påvad klockan är. Timme timme minut minut.

20221031_125125.jpg
20221031_125323.jpg
20221031_125343.jpg
20221031_125407.jpg
20221031_130004.jpg

Cool! Tokyoflash har man sneglat på några gånger. Kul!

En hel del kul.
Väl på armen känns kanske prislappen lite hög för vad man får. Men man kan ju knsppt sätta ett värde på en klocka som knappt visar tiden. Det är ju det som är grejen. Lite som en kulhammare med 2 kulor. Bara kul.

Äh, har länge sneglat på en Bulova Computron, den fungerar precis likadant...
Bulova-Computron-3.jpg

Vissa klockor är ju mer coola än funktionella 😇

Har du testat heroinläsk?

Nu så!
Ny i samlingen.

20221031_125125.jpg
20221031_125323.jpg
20221031_125343.jpg
20221031_125407.jpg
20221031_130004.jpg
Är den andra en Pixie så säljer du till mig kompis? Bästa priset tack.

Tillbaka
Topp