Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nån matt svart yta. Svår att fota!
Oklart
Blev lite nyfiken så hittade detta om hur man läser av den:
Just så. Den här svarta har ju urfrästa spår för att underlätta avläsningen. Den i stål har inte det. Men det tänds en siffra i taget, så hänger man med direkt så är det bara lite omständigt.Blev lite nyfiken så hittade detta:
Press the button and the display will animate before presenting the time. The first LED indicates 10 hours. The next 9 LEDs indicate hours 1-9. The next 5 LEDs indicate groups of 10 minutes 10-50. The final 9 LEDs indicate single minutes 1-9. A combination of these LEDs indicate the time.
Press the button again while the time is displayed to see the date. This can be read in the same way as the time. The day is indicated by the 7 lights in the row of LEDs at the top of the watch.
The LEDs stay active for 8 seconds giving you plenty of time to read the display. Reading the time and date becomes second nature once you are familiar with the system.
Solklart. Men hur funkar chronografen på den då. Det skulle jag vilja förstå. Och timern...Blev lite nyfiken så hittade detta om hur man läser av den:
Press the button and the display will animate before presenting the time. The first LED indicates 10 hours. The next 9 LEDs indicate hours 1-9. The next 5 LEDs indicate groups of 10 minutes 10-50. The final 9 LEDs indicate single minutes 1-9. A combination of these LEDs indicate the time.
Press the button again while the time is displayed to see the date. This can be read in the same way as the time. The day is indicated by the 7 lights in the row of LEDs at the top of the watch.
The LEDs stay active for 8 seconds giving you plenty of time to read the display. Reading the time and date becomes second nature once you are familiar with the system.
Jag gillar idén!! Jäkla läckert!! Jag vill ha en stor på väggen!!Just så. Den här svarta har ju urfrästa spår för att underlätta avläsningen. Den i stål har inte det. Men det tänds en siffra i taget, så hänger man med direkt så är det bara lite omständigt.
Blev lite nyfiken så hittade detta om hur man läser av den:
Idel fullmåne om jag tolkar den rätt. Den är sjukt rudimentär men just det som gör den kul. Någon skulle mycket väl ha kunnat skruva ihop den här hemma i sitt garage.Solklart. Men hur funkar chronografen på den då. Det skulle jag vilja förstå. Och timern...
Förresten.. är det månfas på de dära?
Hmm! Nu blev det avancerat!! Den delen av manualen va på Japanska så jag vågar inte svara på detSolklart. Men hur funkar chronografen på den då. Det skulle jag vilja förstå. Och timern...
Förresten.. är det månfas på de dära?
Mums!Jag skulle vilja ha den här, bara inte betalat priset för den som den säljs för.
Verkligen nätt och lätt. Typ 25 bred och 44 hög. 8 tjock ca. Slinker kanske in som dressare om man är liberal. Kan bli i afton. Kostym på och röga och kröga står på måndagsmenyn med start klockan 17. Mums.
Coola båda två. Vilken är din favorit så här långt?Nr 2 nyinkommet. Även denna Tokyoflash. Modell 1000100101.
Mer normal storlek jfr den andra som bars mer som en äldre tank eller terroristen. Denna har höjden på est 14mm. Est 30 bred 42 hög.
Det är inte japanska känsla i bandet. Snarare kinesisk. Det är nog mest en klocka för att den är rolig. Och ja, det måste finnas plats för sådant i samlingen med. När man skall kolla klockan kör den olika korta ljusmönster först. Innan den som nedan visar tiden.
Barnsligt rolig!!!
Retson är liten och smidig. Man märker knappt att man har den på. Som att ha en 34mm klocka på sig.Coola båda två. Vilken är din favorit så här långt?
Retsun ser lite science fiction rymd futuristisk ut. Typ Star Trek.
Den andra 10001 osv.. ser lite mer framtidsdystopisk ut, typ Blade Runner.
Roliga båda två.
De har ju hållit på ett tag men för mig kändes det nytt. Inget jag sett 100 gånger förut. Lite roligt med alla svårlästa är att efter ett tag kommer en som är rätt enkel men iaf jag ku de inte se vad klockan var glr jag hade fullt upp att komma på ett svårt system för att läsa av tiden... kika runt ett tag så kan jag posta den jag tänker på pm nån timme eller så.Den här va skum med
Jäklar vad skumma klockor dom hade där
Den här va skum med
Den här va skum med
Ja riktigt roligt för klocknördar. Frågan är vad övriga 99,999% av omgivningen tänker:Vilka jäkla skumma klockor dom där bygger alltså!
Fördelen är ju att man kommit till en viss punkt i livet så man inser att man kan skita i vad övriga 99,999% av omgivningen tänkerJa riktigt roligt för klocknördar. Frågan är vad övriga 99,999% av omgivningen tänker:
"Aha, elektronisk fotboja. På handleden. Ovanligt, men han kanske är ovanligt psykopatisk."
Eller...
"Kolla, så ung och har redan larm till hemtjänsten på handleden. Tidiga vuxenpoäng där. Stackars jävel."
Skillnaden mellan en nörd och en kuf är att nörden gärna konfronterar omgivningen och finner ett visst nöje i omgivningens reaktion.Fördelen är ju att när man kommit upp till en viss punkt i livet inser att man kan skita i vad övriga 99,999% av omgivningen tänker
Vill jag åka höghjuling i frack med monokel och cylinderhatt ner på Ica så gör jag det och struntar högaktningsfullt i vad folk tycker och tänker om mig
Love it!!Skillnaden mellan en nörd och en kuf är att nörden gärna konfronterar omgivningen och finner ett visst nöje i omgivningens reaktion.
Om man däremot frågar en kuf om dennes inställning till de andra tittar han häpet upp och frågar "De andra??"
Hah, kul att du redan hade en sån
Den ligger i en låda just nuHah, kul att du redan hade en sån
Den låg i en låda... Efter några månader stängde jag av ljudsignal för hel timma. Sen låg den där i några månader till. Gör nog större nytta hos dig
Hos mig i en låda med dammsugarmunstyckenDen ligger i en låda just nu