• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Trixat igång en lyx G-shock 😍

PXL_20221225_231234014.PORTRAIT.jpg

måste höra med ks A-lag, Finns det någon tråd för typ skitbilliga ur?
Jag fick lite mersmak när jag hade så kul med min billiga gul.
Så nu letar jag vadsomhelst på tradera som ser intressant ut för typ en hundring eller 2. 😅
Det är en ny fas i hobbyn, kallar det bottenfiska.
Bild på min gul för o inte spåra.
IMG_20221222_163950.jpg
Hm. Förstår vad du menar. Lite så jag fick in en fot bland ryska ur när man ännu kunde handla i ryssland. De billiga uren har ju också sin historia. Hela Citizen är ju skapat just med klockor till folket i åtanke. Gul, Pulsar, Lorus, Casio, Alba, finns hur mycket som helst. Det är en väldigt sympatisk hörna där jag upplever att klocksamlandet är just det. För när priset och märket inte spelar någon roll, det är först då man verkligen ser klockan.

Hm. Förstår vad du menar. Lite så jag fick in en fot bland ryska ur när man ännu kunde handla i ryssland. De billiga uren har ju också sin historia. Hela Citizen är ju skapat just med klockor till folket i åtanke. Gul, Pulsar, Lorus, Casio, Alba, finns hur mycket som helst. Det är en väldigt sympatisk hörna där jag upplever att klocksamlandet är just det. För när priset och märket inte spelar någon roll, det är först då man verkligen ser klockan.
Jag tänker nästan ännu längre ner i hierarkin, typ märken som klocksnobbar gärna ratar.
Har lagt märke till att de äldre både på min o fruns sida (80åringarna) som haft fina klockor gärna går runt med skitbilliga noname klockor numera.

Jag tänker nästan ännu längre ner i hierarkin, typ märken som klocksnobbar gärna ratar.
Har lagt märke till att de äldre både på min o fruns sida (80åringarna) som haft fina klockor gärna går runt med skitbilliga noname klockor numera.
Hmm! Nu kom du med en spännande idé :) Vi som samlar på allt möjligt skrot i andras ögon har ju liksom ingen plats där vi kan lägga ut alla möjliga klockor och märken som ej platsar någonstans här :)

Ja nu finns den tråden om man vill lägga ut något? :)

Pendeln slår fram och tillbaka. Tes och antites. Och det har nog för en del med personlig mognad att göra. Man är ju inte sin klocka, lika lite som man är sin bil. Men för många är det en svår resa. Behovet av bekräftelse hos människan är ju enormt. Likaså behovet att höra till en gemenskap eller en flock. Har flocken man vill tillhöra Rolex, så skaffar folk det. För en del tar det tid att se förbi allt materiell och se människan. En del gör det aldrig. De ser inte ens sig själva. Men de som gör det ser man lätt här på forumen. De är tillfreds och har bara klockor som gör dem själva glada.

Ja nu finns den tråden om man vill lägga ut något? :)
Ja det där gick ju bra.. Dom tycker tydligen att "Din tråd Budget Watch Collectors har raderats. Anledning: Exakt samma sak som mikrotråden"?
Kan ju tycka att microtråden är mer åt hommage-hållet men det är väl ingen idé att argumentera ens.. :)
Medlemmarnas behov är tydligen oviktigt här :)

Ja det där gick ju bra.. Dom tycker tydligen att "Din tråd Budget Watch Collectors har raderats. Anledning: Exakt samma sak som mikrotråden"?
Kan ju tycka att microtråden är mer åt hommage-hållet men det är väl ingen idé att argumentera ens.. :)
Medlemmarnas behov är tydligen oviktigt här :)

Nja, nu skulle jag säga att det är mest mikors/billigare klockor som flyter runt där. Tidigare var det mycket copager men inte så mycket längre.

Kommer F-91W någonsin gå ur tiden? Tror inte det. Nästan den ultimata klockan. Njuter varje gång jag har på min.
Ha ha. Ja den är cool. Det är den senaste inköpta klockan hos mig. Egentligen föredrar jag analoga tavlor för att se vad klockan är, men armbandsur bär man ju av fler orsaker än att veta vad klockan är. Hade någon sagt för ett år sedan att jag skulle köpa en sån hade jag nog bara skrattat. Men nu blev det så. Ska bara hitta ett roligare band. Har inte givit upp tanken på bund. Ska nog kunna få till nåt...

Tillbaka
Topp