• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Din nästa Panna? Tråden om jakten!

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
B9C7D569-A867-4EF3-A0F8-3C1E2B230CFD.jpeg
De har lyckats med brandingen i alla fall. Jag ser inte att det står DIESEL på bilden, för det var lite för suddigt på mobil och allt, men jag VET att det är det. Tyvärr.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
En ledtråd... 42, 44, 45 el 47mm?
44!
Edit: äsch det är svårt att ge några roliga ledtrådar.
Och jag kan ge mig attans på att det bara ger dubbel otur att ni sitter här och gissar som blådårar och så får jag hem en tegelsten imorgon när jag öppnar ögonen och lyfter huvudet från kudden efter att DHL plingat på.
 
Senast ändrad:

Norrland

Vacheron
2-Faktor
44!
Edit: äsch det är svårt att ge några roliga ledtrådar.
Och jag kan ge mig attans på att det bara ger dubbel otur att ni sitter här och gissar som blådårar och så får jag hem en tegelsten imorgon när jag öppnar ögonen och lyfter huvudet från kudden efter att DHL plingat på.
Finns några att välja på även bland 44mm, men spännande.
Jag säger 176 också 🙂 det bara kom flygande.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
44!
Edit: äsch det är svårt att ge några roliga ledtrådar.
Och jag kan ge mig attans på att det bara ger dubbel otur att ni sitter här och gissar som blådårar och så får jag hem en tegelsten imorgon när jag öppnar ögonen och lyfter huvudet från kudden efter att DHL plingat på.
I din position, givet att det är 44mm så hade jag köpt en PAM632. Men vi lär bli varse.
 
44!
Edit: äsch det är svårt att ge några roliga ledtrådar.
Och jag kan ge mig attans på att det bara ger dubbel otur att ni sitter här och gissar som blådårar och så får jag hem en tegelsten imorgon när jag öppnar ögonen och lyfter huvudet från kudden efter att DHL plingat på.
Tror helt klart att det är 233
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
44!
Edit: äsch det är svårt att ge några roliga ledtrådar.
Och jag kan ge mig attans på att det bara ger dubbel otur att ni sitter här och gissar som blådårar och så får jag hem en tegelsten imorgon när jag öppnar ögonen och lyfter huvudet från kudden efter att DHL plingat på.
Jag säger väl 61 då eftersom det redan är några 176or :)
 
Då gissar jag på 1313😂, så betalar du för min beställning som jag tror INGEN har än.

Hoppas den kommer senast på onsdag😳

Utlovar ett gratis strap från Oddface som ni själva för välja om ni prickar rätt (som ni sjölva väljer ut) samt att jag puffar över en extra peng till Barncancerfonden. En gissning var isf.
 
Senast ändrad:

Zizou

Breitling
2-Faktor
En Panerai-nybörjare här. Har sneglat länge på en och snöat in mig på en 915. Men svårt att få en överblick över alla modeller. Seriös fråga, finns det nåt system med numreringarna?

Missar jag några altenativ till 915, är ute efter 44 mm (eller 42 men lutar åt 44) subsekund, inget datum. Gillar sandwich-tavlan på 915 och att tavlan är clean. Är bara rädd att missa något uppenbart alternativ.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
En Panerai-nybörjare här. Har sneglat länge på en och snöat in mig på en 915. Men svårt att få en överblick över alla modeller. Seriös fråga, finns det nåt system med numreringarna?

Missar jag några altenativ till 915, är ute efter 44 mm (eller 42 men lutar åt 44) subsekund, inget datum. Gillar sandwich-tavlan på 915 och att tavlan är clean. Är bara rädd att missa något uppenbart alternativ.
Hej och välkommen.

Inget system finns med numreringen. Kolla på Watchbase.com eller panerai.watchlounge.com för översikt.

915 är en av de nyare versionerna av det du letar efter, när det kommer till din spec. Det finns äldre, på begagnatmarknaden, såsom 111, som kan vara ett alternativ. Du kommer troligen hitta dem om du kikar på bilderna på watchbase. Men ... jag tycker att om du gillar 915 så är det en sjukt bra klocka.
 
Topp