• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Din nästa Panna? Tråden om jakten!

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Helt sjukt. Men det finns å andra sidan inga vettigt prisade worldwide. Fuck me verkligen.
Ja, det var lite oväntat. De har ju som mest gått för dryga 60 på sistone... Men Panerai kan verkligen kräva sin köpare, iaf på en så liten marknad som klocksnack.
Nästa kanske ligger och blir bumpad i flera veckor.. Vem vet?
 

oddface

Panerai
2-Faktor
Skulle in på AD och kolla lite, ungefär som när man bara ska besöka en kennel och kolla på en hundvalp...

Så nu är jag glad ägare till en 915
20220211_193530.jpg
Kan aldrig gå fel, gratulerar!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Skulle in på AD och kolla lite, ungefär som när man bara ska besöka en kennel och kolla på en hundvalp...

Så nu är jag glad ägare till en 915
20220211_193530.jpg
Det är farligt att gå in till en AD när man på jakt men kanske inte bestämt sig. Risken är överhängande att man bestämmer sig där och då :)
 

marmot

Panerai
683 är ju nice också, men det vimlar ju inte av dem heller. Priserna på chrono24 är ju absurda. 973 är alltså ersättaren till 682 som utgått, correct?
 

Greven78

Cartier
Är sugen på en 979 men då kanske jag måste göra mig av med min 382 om min fru skall godkänna..... Inte lätt alla dessa val.
 

Guden

Cartier
Måste ha en 683.

Förstod inte charmen med panerai tills jag för första gången testade en år 2016. Då var det en 560. Jag glömde bort den, men ändå inte. Det var mer klockintresset i sig som dog ut lite. Men nu är jag tillbaka.

Det började med att leta efter den perfekta dykaren, efter att ha besökt ett par AD’s och provat alla olika Omega seamaster modeller, researchat om allt möjligt så köpte jag helt plötsligt en reverso då jag tänkte att en dykare ändå inte är något för mig. Sen ’råkade’ jag kliva in i den här forumsdelen och blev påmind om när jag först spände fast en panerai om min handled.

Först var det en 176 som gällde, sedan 111 och slutligen 112. Idag gick jag förbi nymans och tänkte ”äsch kan väl se vad som finns en snabbis”, det som fanns var en 683. Nu kan jag inte sova, måste ha en. Dock så var priset lite i överkant enligt mig, 100k (speciellt när jag intalat mig själv att 40-50k räcker för en fantastisk panerai). Säljaren var lite för kryptisk gällande priset för att jag ens skulle orka bry mig att resonera och få till en deal, servicen har jag aldrig gillat där och de kommer inte att få mina pengar. Men jag måste ha en 683 snart. Herregud vad fin den var och vad perfekt den satt. Bilder och videos på den tilltalade mig inte alls på förhand, det handlar verkligen om ”känslan”.
 

city69

Omega
"Börjar" bli grymt sugen på en Panerai.
Mitt sug började för snart 20 år sedan då jag under ett svagt ögonblick köpte en fake-panna på en strand i Thailand för ca 400 sek, men som jag aldrig använt. Den har automat-ur och funkar fortfarande.

Men det är ju en jungel av modeller....hjääälp..Jaja får väl börja läsa på så gott jag kan :)
 

Caravelle33

Vacheron
"Börjar" bli grymt sugen på en Panerai.
Mitt sug började för snart 20 år sedan då jag under ett svagt ögonblick köpte en fake-panna på en strand i Thailand för ca 400 sek, men som jag aldrig använt. Den har automat-ur och funkar fortfarande.

Men det är ju en jungel av modeller....hjääälp..Jaja får väl börja läsa på så gott jag kan :)
Du ser! Till och med kopiorna av Panerai håller hög kvalitet.
 

David71

Rolex
2-Faktor
"Börjar" bli grymt sugen på en Panerai.
Mitt sug började för snart 20 år sedan då jag under ett svagt ögonblick köpte en fake-panna på en strand i Thailand för ca 400 sek, men som jag aldrig använt. Den har automat-ur och funkar fortfarande.

Men det är ju en jungel av modeller....hjääälp..Jaja får väl börja läsa på så gott jag kan :)
Här är en bra start att börja kolla: https://watchbase.com/panerai :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
"Börjar" bli grymt sugen på en Panerai.
Mitt sug började för snart 20 år sedan då jag under ett svagt ögonblick köpte en fake-panna på en strand i Thailand för ca 400 sek, men som jag aldrig använt. Den har automat-ur och funkar fortfarande.

Men det är ju en jungel av modeller....hjääälp..Jaja får väl börja läsa på så gott jag kan :)
Kolla på lite olika modeller och skriv här vad du gillar med de och din budget så kan vi säkert hjälpa dig hitta något bra :)
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
"Börjar" bli grymt sugen på en Panerai.
Mitt sug började för snart 20 år sedan då jag under ett svagt ögonblick köpte en fake-panna på en strand i Thailand för ca 400 sek, men som jag aldrig använt. Den har automat-ur och funkar fortfarande.

Men det är ju en jungel av modeller....hjääälp..Jaja får väl börja läsa på så gott jag kan :)
En bra startfundering är om du vill ha kronskydd eller inte samt automat eller manuellt verk.
 
Topp