TackarSnyggt jobbat, både två! Sylar ni hålen ett för ett eller använder ni gaffel? Toftich, vad är det för skinn du använder? Ser lite präglat ut, riktigt fin ytfnnish![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TackarSnyggt jobbat, både två! Sylar ni hålen ett för ett eller använder ni gaffel? Toftich, vad är det för skinn du använder? Ser lite präglat ut, riktigt fin ytfnnish![]()
Jävligt tjusigt.E de meckigt att forma?Tänkte testa att göra något liknande du gjort fast till trumpinnar.Roade mig med lite wet forming, dvs blötläggning och formning, i det här fallet med hjälp av tre bitar rundstav för att forma ett tjockt och stabilt cigarrfodral...
![]()
![]()
Köpte billiga gaffeljärn från Ebay. Hyfsade men går lätt sönder? beror precis på vad man ska ha dom till . Finns nåt märke som heter Vergez . Dyra men kanonfina. 9 tänders kostar minst en 1000:-
ForkironVad heter gaffeljärn på engelska?![]()
Leather chisel tror jag du kan söka påVad heter gaffeljärn på engelska?![]()
Stiligt! Tänkte själv fixa en ny korthållare eller mindre plånbok inom en snar framtid.En ny korthållare blev det igår.
![]()
Gött.. tar bara 1.5 timme av din tid att göra en korthållare.Stiligt! Tänkte själv fixa en ny korthållare eller mindre plånbok inom en snar framtid.
Jo, har gjort några enkla av gamla läderjackor som jag haft liggande. Ska dock köpa lite spillbitar "riktigt" läder och göra nåt lite roligare.Gött.. tar bara 1.5 timme av din tid att göra en korthållare.
@Camo00 när öppnar du en liten webbshop? Du gör de klart vassaste grejerna. Har kvar din korthållare/sedelklämma "for the love of money", fortfarande som ny i sömmar och så!Roade mig med lite wet forming, dvs blötläggning och formning, i det här fallet med hjälp av tre bitar rundstav för att forma ett tjockt och stabilt cigarrfodral...
![]()
![]()
Jag har kommit över en oändlig mängd spillbitar av mocca, funderar på att göra egna natostraps. Någon som vet var man får tag på ringar och spänne av nato typ till mitt projekt.
//Freddan
Har ett gäng ringar i 20 och 22mm du gärna får köpa. Inga spännen tyvärr. Köpte dom från China.Jag har kommit över en oändlig mängd spillbitar av mocca, funderar på att göra egna natostraps. Någon som vet var man får tag på ringar och spänne av nato typ till mitt projekt.
//Freddan
Hehe jag är fortfarande spekulant när du orkar .Tackar!!
Öppnar en shop närjag hinner göra mer än tre prylar om året...
Ah, sorry, det kommer...Hehe jag är fortfarande spekulant när du orkar .
Jag ska tom ner till Skåne om en månad så kan bjuda på en kebab medan vi pratar av oss om klockor, cigarrer och läderacessoarer
Riktigt snyggt!Hittade detta idag. Men det var ganska länge sen jag sydde det.
![]()
Borde varit runt förra sekelskiftet?Hittade detta idag. Men det var ganska länge sen jag sydde det.
![]()
1864 om det ska vara lika gammalt som remmyn.Borde varit runt förra sekelskiftet?![]()
Fasen vad coltHittade detta idag. Men det var ganska länge sen jag sydde det.
![]()
Alla vapen tillverkade före 1890 och inte är avsedda för gastäta patroner,Fasen vad coltNä just det var en Remington?
Berätta lite mer om den? Vad använder man en så till idag? Eller är den pluggad?
Kan ju inte säga annat än att dom var snygga vapnen på den tiden?
Skjuter man på skjutbana då?Alla vapen tillverkade före 1890 och inte är avsedda för gastäta patroner,
är licensfria att köpa och äga..
Så det är bara att panga på!
Smäller och ryker som fan![]()
![]()
Vad heter gaffeljärn på engelska?![]()