Tack!Skitsnyggt!
Näst bästa sättet att prova om ens sömmar håller...
Precis, han är ju rätt envis den där bulldogen... ☺
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Skitsnyggt!
Näst bästa sättet att prova om ens sömmar håller...
Riktigt snyggt!Helgens bravad.
Nej inte svår,men det tar ju lite tid.Håller med toftich! Angående bälgen, är den svår att sy?
En sånhär kanske? http://orangemonkie.com/foldio2/
Frän pryl! Får investera i en sån där
Har köpt en som heter Light Room, ser likadan ut men billigare (om man är lite ekonomiskt lagd) som funkar bra enligt mig.Frän pryl! Får investera i en sån där
Tack så mycket!
Har köpt en som heter Light Room, ser likadan ut men billigare (om man är lite ekonomiskt lagd) som funkar bra enligt mig.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=light room&rt=nc&LH_PrefLoc=3&_trksid=p2045573.m1684
Snyggt jobbar!Köpte en Panerai och då kom suget tillbaka. Har mixtrat lite med "stoppade/vadderade" band tidigare men det är lite lättare när banden är större. Gick lite på känsla och det blev lite för kort och kanske lite tjockt också men funkar för mig. Lite tunnare skinn nästa gång. Gick även på känsla avseende bredden. Skar ut 26mm - 22mm och lyckades efter stoppning få det perfekt 24/22
Snyggt jobbar!
Jag är oxå sugen på att sy ett band och blev nyfiken på att stoppa det... Vad har du för stoppning? Några tips eller fallgropar att dela?
En nyfiken fråga. Vad använder ni för typer av läder och tjocklekar?
Samt finns det någon smidig butik att handla online alt i Stockholm? Blir ju mer och mer sugen på att testa ju mer man läser i denna tråd. =P
Tack för tipset då blir det att försöka planera in nästa vid nästa tur till de centralare delarna av stan. PMar om eventuellt sällskap!Tjockleken beror lite på vilken klocka men 2-2,5 där i krokarna. Jag har köpt mycket av mina verktyg från slöjddetaljer.. I Stockholm på Mäster Samuelsgatan. Jag jobbar i närheten och kan hänga med om du vill ha råd om vad du ska köpa. De har även lite spillbitar av läder som du kan komma igång med
Tryckknappar eller ett eller två strap kanske? Sy ditt ett par hållare som håller strapen på plats. Snyggt jobbat .Ett första försök till kompakt klockrulle, med plats för fyra klockor upp till 37mm utan armband + större fack för armband och annat.
Jag behöver jobba på att få till raka sömmar, dock... Och behöver lista ut nån slags stängningsmekansim.
Tack! Har gevärsknappar hemma, så kanske sånna.Tryckknappar eller ett eller två strap kanske? Sy ditt ett par hållare som håller strapen på plats. Snyggt jobbat .
Är det såna som ser ut som en liten pinne med kula?Tack! Har gevärsknappar hemma, så kanske sånna.
Yes! Ganska trevliga och både lättmonterade och lättmanövrerade.Är det såna som ser ut som en liten pinne med kula?
Inget märkvärdig men tjejens iPad fick sig ett nytt fodral
Ett första försök till kompakt klockrulle, med plats för fyra klockor upp till 37mm utan armband + större fack för armband och annat.
Jag behöver jobba på att få till raka sömmar, dock... Och behöver lista ut nån slags stängningsmekansim.
Jag använder gaffeljärn. Lädret är från en gammal jacka från 70-talet.Snyggt jobbat, både två! Sylar ni hålen ett för ett eller använder ni gaffel? Toftich, vad är det för skinn du använder? Ser lite präglat ut, riktigt fin ytfnnish