• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Djurgårdens IF - Lite finare, lite bättre tråden

H

Hysteria

Guest
Haha exakt! Jag tycker den var rätt så kul. Log när jag såg den :)

Ska vara tydligt med att jag tycker att hetsen mot att han gör lite TV är överdriven. Klart han, likt alla andra måste få ha ett liv utanför fotbollen. Givetvis kan han inte träna 8h om dagen 5 dagar i veckan. Med det sagt hade jag kanske legat lite lågt i hans sits.
Det man får höra från klubben är att han tränar väldigt hårt så det får vi lita på sen är jag tveksam om han kommer hålla. Förmodligen inte så pass att han kommer spela 30 matcher plus i Europa. Givet är att minst en mittback av klass måste in.
Helt klart. Fast är Berg redo att köra så tar han Mackans plats, inga konstigheter.
 

DDraper

Omega
Helt klart. Fast är Berg redo att köra så tar han Mackans plats, inga konstigheter.

Helt klart. Finns såklart ingen mittback där ute som är möjlig att få in som är bättre än Berg i fullt slag men frågan om han håller kvarstår. Iom att dessutom junis Abrahamsson är borta länge tycker jag att två mittbackar in inte vore orimligt. En av dom kanske bara fram till sommaren för att dels se om Berg håller och för att inte stressa fram en comeback när han är osäker. Litar, som vanligt på Bosse och Henke till hundra. Det brukar lösa sig fint...
 
Helt klart. Finns såklart ingen mittback där ute som är möjlig att få in som är bättre än Berg i fullt slag men frågan om han håller kvarstår. Iom att dessutom junis Abrahamsson är borta länge tycker jag att två mittbackar in inte vore orimligt. En av dom kanske bara fram till sommaren för att dels se om Berg håller och för att inte stressa fram en comeback när han är osäker. Litar, som vanligt på Bosse och Henke till hundra. Det brukar lösa sig fint...
Nu finns det ju helt plötsligt plats för Emil i truppen....
 

Henryandy

Cartier
Hoppas att han tar utvecklats sedan han lämnade.

Emil vore verkligen ett, två steg bakåt jämfört med Mackan. Går inte att lita på att Berg ska vara hel och att hans knä ska hålla. Det är otroligt synd att Abrahamsson gick sönder. Största talangen i truppen och tror han hade fixat det galant som tillfällig ersättare till Mackan. Givetvis kommer det värvas en ny mittback och mycket pekar på Sotte från FCK.
 

DDraper

Omega
Emil vore verkligen ett, två steg bakåt jämfört med Mackan. Går inte att lita på att Berg ska vara hel och att hans knä ska hålla. Det är otroligt synd att Abrahamsson gick sönder. Största talangen i truppen och tror han hade fixat det galant som tillfällig ersättare till Mackan. Givetvis kommer det värvas en ny mittback och mycket pekar på Sotte från FCK.

Håller i stora drag med även om jag tycker att Abrahamsson hade varit ett för osäkert kort. Går inte att ersätta 2019 års bästa spelare i Allsvenskan tillika kaptenen i mästarna med en junis med noll serieminuter i Allsvenskan eller på någon serienivå egentligen. Vore superskoj om han tog klivet men går inte att räkna med det och oavsett om han är en ny storback så är han givetvis kortsiktigt inte redo att axla den rollen.
Finns det något konkret kring honom?
 

Henryandy

Cartier
Håller i stora drag med även om jag tycker att Abrahamsson hade varit ett för osäkert kort. Går inte att ersätta 2019 års bästa spelare i Allsvenskan tillika kaptenen i mästarna med en junis med noll serieminuter i Allsvenskan eller på någon serienivå egentligen. Vore superskoj om han tog klivet men går inte att räkna med det och oavsett om han är en ny storback så är han givetvis kortsiktigt inte redo att axla den rollen.
Finns det något konkret kring honom?

Kommer givetvis värvas och otroligt synd att Abrahamsson gick paj nu men säker på att han är vår nästa storback i framtiden. Tagit enorma kliv och gjort det väldigt bra på träning och de ggr han fått chansen. Hade varit en ypperlig chans att ta nästa steg nu.
 
Emil vore verkligen ett, två steg bakåt jämfört med Mackan. Går inte att lita på att Berg ska vara hel och att hans knä ska hålla. Det är otroligt synd att Abrahamsson gick sönder. Största talangen i truppen och tror han hade fixat det galant som tillfällig ersättare till Mackan. Givetvis kommer det värvas en ny mittback och mycket pekar på Sotte från FCK.
Det kommer självklart bli mer eller mindre omöjligt att ersätta Mackan (på alla plan) men Emil verkar trots allt vara ganska bofast i Basel och lirar EL. Med ett marknadsvärde på omkring 1 MEUR och ett låneavtal som går ut i sommar kunde det passa fint i sommarfönstret. Djurgårdhjärtat kan man inte klaga på och att han gjorde vårt sista mål på stadion är grädde på moset.
 

Henryandy

Cartier
Det kommer självklart bli mer eller mindre omöjligt att ersätta Mackan (på alla plan) men Emil verkar trots allt vara ganska bofast i Basel och lirar EL. Med ett marknadsvärde på omkring 1 MEUR och ett låneavtal som går ut i sommar kunde det passa fint i sommarfönstret. Djurgårdhjärtat kan man inte klaga på och att han gjorde vårt sista mål på stadion är grädde på moset.

Han är en legend men förhoppningsvis har han utvecklat sitt spel sen sist för annars håller han inte. Om vi pratar lån på långskott så vore Amartey drömmen.
 

Linkan

Rolex
Årets första bortamatch
E28B0CC9-AA2F-4E82-8951-F87293A0701B.jpeg
819724FA-E294-4A5B-9CC9-CE6AE3A3E51E.jpeg
C2D6B686-5BCF-4E22-9353-BA9706F568BC.jpeg
5A404059-C4CC-40DE-B9B0-918885F0B1D8.jpeg
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Såg inte matchen men resultatet, vad fan hände? Från 2 målsledning till 2-2. Det är ju riktigt pinsamt för oss!!!
 
Vi har i alla fall inte aktivt bidragit till att råttorna kommer ut i europa - det är väl trösten...
Avsaknaden av Mackan märks så jävla tydligt. Undrar när (om?) Berg är redo att lira?
0413703D-8892-4E62-84D6-FBF105226C81.jpeg
 
Topp