• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Djurgårdens IF - Lite finare, lite bättre tråden

Passerade bussen i norrgående riktning ungefär vid Arlanda. Inte trodde jag dom åkte buss upp till Skellefteå.
IMG_2783.JPG
Utrustningen får åka buss medans spelarna flyger ;)

En helt klart godkänd insats ändå sett över hela säsongen. Oväntad andraplats och många spelare som verkligen anpassar sig till vårt spel vilket skapar ett riktigt tufft lag att möta. I semifinalen blir Saik för svåra med ett spelskickligare lag efter tunga avbräck i Djurgårdens förstafemma.

Hoppas vi kan bygga vidare på detta spel till nästa säsong och kanske få tillbaka några gamla djurgårdare till truppen. Går från denna hockeysäsong med övervägande bra minnen, den bästa på flera år.

Senast ändrad:
Ljungh har dock gått med på lägre ersättning tidigare och visat hjärta för DIF. Nu tyckte han väl att det var dags att ta igen de pengarna, kan man ändå förstå även om det är tråkigt.

Peppe är jäkligt synd. Men är pengar där igen.

Tråkigt med Bourque. Hade hoppats på att han skulle känna sug för en säsong till nu när han missade slutspelet. Han sa ju själv att han inte ville avsluta sin karriär så här. Väldigt sorgligt med sonen såklart och hoppas han mår bättre snart.

Ahlén är det som gör mig mest "irriterad" Visst Ljungh är ett tyngre tapp. Men Ahlén är väl inte jättedyr.

Tänk om vi också fick lite mer pengar från Stockholm... då menar jag inte att vi ska kommundopa oss som leksand. Men är ju sjukt vad Stockholm verkar skita i idrotten. Eller just det man byggde ett svindyrt rymdskepp i solna som ingen ville ha...

Ljungh har dock gått med på lägre ersättning tidigare och visat hjärta för DIF. Nu tyckte han väl att det var dags att ta igen de pengarna, kan man ändå förstå även om det är tråkigt.

Peppe är jäkligt synd. Men är pengar där igen.

Tråkigt med Bourque. Hade hoppats på att han skulle känna sug för en säsong till nu när han missade slutspelet. Han sa ju själv att han inte ville avsluta sin karriär så här. Väldigt sorgligt med sonen såklart och hoppas han mår bättre snart.

Ahlén är det som gör mig mest "irriterad" Visst Ljungh är ett tyngre tapp. Men Ahlén är väl inte jättedyr.

Tänk om vi också fick lite mer pengar från Stockholm... då menar jag inte att vi ska kommundopa oss som leksand. Men är ju sjukt vad Stockholm verkar skita i idrotten. Eller just det man byggde ett svindyrt rymdskepp i solna som ingen ville ha...
Var nån som räknade ut att om DIF får samma pengar procentuellt sätt som Leksand av kommunen skulle vi få 1.4 miljarder. Minns inte vem och när jag läste det men siffran fastnade.

Växjös VAD uttryckte sig som så (till mig när vi diskuterade det i en buss) att om sthlm började intressera sig skulle de få väldigt svårt att konkurrera.

Men samtidigt vill jag inte det. Ser hellre att vi vinner ibland (för det kommer vi väl?) på egna meriter med egna pengar.

Tillbaka
Topp