• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

En liten bild från tidigare i somras.. Inte bara människor som är DOXA fans! :)
IMG_20160715_225047.jpg
Grym bild! Tummen upp!:)

Efter lite efterforskning så har jag fått fram lite information om dykhjälms loggan.
Inspirationen kommer delvis från Clive Cusslers bok The Sea Hunters. The Sea Hunters är ett gäng marinarkeologer med bland annat Mike Fletcher, Warren Fletcher och James Delgado. Dessa herrar är DOXA ambassadörer.
Bifogar länk till Doxas lite speciella hemsida som inte alltid är så lätt att söka på. :)

http://www.doxawatches.com/seahunters.htm
Läste detta, men det bekräftar nog det du redan skrivit:)

"
a COSC specification model was added which was further distinguished from the standard SUB 1000T by incorporating a SEAHUNTERS dive helmet logo in the dial.
"

Två veckor efter köpet är Searamblern ännu en favorit; kanske ännu mer nu. Den silvervita urtavlan har en fantastisk lyster och den feta, orangea minutvisaren bryter av fint. Storleken är perfekt (inte för stor, inte för hög och lagom tung) för min inte överdrivet stora handled. Håller tiden gör den också - vilket är ett plus för en klocka ;-).
image.jpg

Två veckor efter köpet är Searamblern ännu en favorit; kanske ännu mer nu. Den silvervita urtavlan har en fantastisk lyster och den feta, orangea minutvisaren bryter av fint. Storleken är perfekt (inte för stor, inte för hög och lagom tung) för min inte överdrivet stora handled. Håller tiden gör den också - vilket är ett plus för en klocka ;-).
image.jpg
Härlig bild!

Tillbaka
Topp