• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Ja, och 13 är en härlig siffra för LE. Hoppas bara att detta är en teaser för en stålversion. Annars var det ju tunt från Doxa, och typ alla andra, på årets Baselword. Den andra Doxan var ju lagom spännande
IMG_20190324_003806.png

Finns den på Kickstarter?

Correctemundo.

Ni som har jämfört 50th anniversary med 1200t: jag tycker -no offence- att den förstnämnda lite liknar en monockel :pompus: med sitt "lilla" domeade glas. 1200t:n ser mer ut som man förväntar sig s a s.
Tankar om det ni som testat bägge?
50th har helt riktigt mindre tavla och det får en förstärkt effekt av det domade safirglaset. Boetten och vridringen är betydligt tunnare och jag upplever att den sitter bättre på min handled. Är man ute efter en lite fetare dykare så är 1200t bättre. Jag föredrar dock 300 50th alla dar i veckan.

Lägg också till att 300 har riktig BoR länk.

50th har helt riktigt mindre tavla och det får en förstärkt effekt av det domade safirglaset. Boetten och vridringen är betydligt tunnare och jag upplever att den sitter bättre på min handled. Är man ute efter en lite fetare dykare så är 1200t bättre. Jag föredrar dock 300 50th alla dar i veckan.

Är tavlan verkligen mindre? Försökte måtta förut och då såg de ut att vara lika stora

Correctemundo.

Ni som har jämfört 50th anniversary med 1200t: jag tycker -no offence- att den förstnämnda lite liknar en monockel :pompus: med sitt "lilla" domeade glas. 1200t:n ser mer ut som man förväntar sig s a s.
Tankar om det ni som testat bägge?
1B2C1A82-A488-4ED5-B3F1-AFF923587899.jpeg
8D34A298-2F80-4F9F-9CF7-65FF72BDC3C4.jpeg

300 har så himla liten tavelarea jämfört med boet. + dome gör att det ser ännu mindre ut.

De gula har 1200 case men står 300 på.
Mycket bättre symmetri.

Men båda är jäkligt bra.

Kan man väl läsa på någonstans, men frågan är fri.
Måtten på boetterna är lika? Eller 1200:an större?
Trodde 1200:an har en riktig BoR-länk? De med ännu större dykdjup har jag sett har någon avart av BoR, eller kalla det modern tolkning. Den ser hur som helst inget vidare ut. Den traditionella är så mycket snyggare.
Fast jag drar mig till minnes också att någon har "individuella risgryn" i länken. Är det det som skiljer länkarna hos 300 och 1200 åt rent av?

Tillbaka
Topp