Maro
Guld
Grymt, ge oss en bild på samlingen nu då! har du kvar den utan vridning och den med stenarna på?Tack!
3st inkl. orange divingstar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt, ge oss en bild på samlingen nu då! har du kvar den utan vridning och den med stenarna på?Tack!
3st inkl. orange divingstar
Här kommer en bildGrymt, ge oss en bild på samlingen nu då! har du kvar den utan vridning och den med stenarna på?
Fin samling. Den med juvelerna är ju bara för bra. Man skulle gärna vilja veta hur tankarna gick på den som satte dit dem.Här kommer en bild
Ja de har jag kvar
Tack!Fin samling. Den med juvelerna är ju bara för bra. Man skulle gärna vilja veta hur tankarna gick på den som satte dit dem.
4-5000 är ju inte billigt men det är nog där det ligger om man vill lämna in till en kedja. Du kan ju kolla med Halmstads urmakeri som är (typ) AD för Doxa. Mariaplans ur är också ett alternativ. Det sitter ett ETA-verk i den som vilken urmakare som helst borde kunna serva. 1970 är min bästa gissning eftersom synchron-loggan inte finns på tavlan, utan bara på baklocket. När de riktiga experterna vaknar här så kan de säkert reda ut det närmareHalloj! Min sambo fick ärva en doxa av sin far nyligen. Han tävlingsdök back in the day och den här pjäsen har varit med om ett och annat. Han köpte den ny men hade tyvärr inte kvar varken box eller papper men vi tror den är från 70-talet nån gång. Länken har ju uppenbarligen gått sönder och blivit utbytt mot noname Jubilee vid nåt tillfälle. Ni kanske kan hjälpa oss klura ut mer exakt när klockan är ifrån med hjälp av bilder?
Hur som helst har vi tänkt serva den då den inte fått nåt sånt på väldigt länge. Jag har ingen aning vad för verk som sitter i och heller inte vart man bör vända sig för att få den servad. Var inne på Magnussons ur i Göteborg idag och frågade och de trodde de skulle kunna serva den och gissade på 4-5000 i kostnad. Tyckte det lät lite saftigt men det kanske är rimligt? Vad tror ni?
Tack så mycket! Det coolaste med klockan är ju att den faktiskt användes till det den var avsedd för, ett verktyg för dykare. Inget daltande med den, vilket gett den många fina battlescars!4-5000 är ju inte billigt men det är nog där det ligger om man vill lämna in till en kedja. Du kan ju kolla med Halmstads urmakeri som är (typ) AD för Doxa. Mariaplans ur är också ett alternativ. Det sitter ett ETA-verk i den som vilken urmakare som helst borde kunna serva. 1970 är min bästa gissning eftersom synchron-loggan inte finns på tavlan, utan bara på baklocket. När de riktiga experterna vaknar här så kan de säkert reda ut det närmare
Hursomhelst, grattis till en kanonklocka. Jag känner ingen avund
Snyggt! Vi får hälsa pappa välkommen till KS och framförallt till Doxa-tråden. Kanske kan du få honom göra inläggsdebut också
Fin!!Halloj! Min sambo fick ärva en doxa av sin far nyligen. Han tävlingsdök back in the day och den här pjäsen har varit med om ett och annat. Han köpte den ny men hade tyvärr inte kvar varken box eller papper men vi tror den är från 70-talet nån gång. Länken har ju uppenbarligen gått sönder och blivit utbytt mot noname Jubilee vid nåt tillfälle. Ni kanske kan hjälpa oss klura ut mer exakt när klockan är ifrån med hjälp av bilder?
Hur som helst har vi tänkt serva den då den inte fått nåt sånt på väldigt länge. Jag har ingen aning vad för verk som sitter i och heller inte vart man bör vända sig för att få den servad. Var inne på Magnussons ur i Göteborg idag och frågade och de trodde de skulle kunna serva den och gissade på 4-5000 i kostnad. Tyckte det lät lite saftigt men det kanske är rimligt? Vad tror ni?
Är just den gula känsligare än de andra?Fin!!
Skulle nog också tippa på 1969-1970.
Något att tänka på är att den gula urtavlan är känslig och färgen kan lätt släppa, så tänk på att lämna in den hos en kunnig urmakare.
4-5000kr låter rimligt för en service.
Ja jag tror det. Jag har sett flera skadade divingstar-urtavlor.Är just den gula känsligare än de andra?
Ok! Tack för infon! Ska be urmakaren att ta det extra vackert med den.Ja jag tror det. Jag har sett flera skadade divingstar-urtavlor.
Men det är nog de som är fuktskadade som är extra känsliga, din tavla är i grymt bra skick.
Tackar. Jobbar på det!Snyggt! Vi får hälsa pappa välkommen till KS och framförallt till Doxa-tråden. Kanske kan du få honom göra inläggsdebut också
I våras släpptes ju en limiterad Divingstar med Poseidon-logga. De sålde ju slut rätt snabbt men finns på andrahandsmarknaden för ca 20-25000. Ett par har sålts här på ks också.300t divingstar säljs inte längre va? Vore väldigt roligt att ha en ny sådan vid sidan om det gamla originalet. Särskilt med poseidon loggan pga Göteborg!
Sambons far som köpte den gamla klockan sa förresten att han tror att han har kvar box och papper till den i nåt förråd nånstans! Så det blir till att rota igenom dem snart på jakt efter tillbehören! Vore sjukt roligt att ha fullset på den!
Flashy! Wish they didn't do the limited thing on the dial, but that's probably not something I have to worry aboutVad tänker vi om detta?
Har inte lyckats hitta nåt någon annanstans än i Scottish watches ig-flöde. Om det är på riktigt kan man iofs hoppas att den också kommer i stål med alla tre klassiska tavlorna.
Vad tänker vi om detta?
Har inte lyckats hitta nåt någon annanstans än i Scottish watches ig-flöde. Om det är på riktigt kan man iofs hoppas att den också kommer i stål med alla tre klassiska tavlorna.
Kaxigt av dem! Snyggt med borstad guldboett. Hela idén med en dykarkronograf i helguld är så galen så att den blir braVad tänker vi om detta?
Ja, och 13 är en härlig siffra för LE. Hoppas bara att detta är en teaser för en stålversion. Annars var det ju tunt från Doxa, och typ alla andra, på årets Baselword. Den andra Doxan var ju lagom spännandeKaxigt av dem! Snyggt med borstad guldboett. Hela idén med en dykarkronograf i helguld är så galen så att den blir bra
Ja, och 13 är en härlig siffra för LE. Hoppas bara att detta är en teaser för en stålversion. Annars var det ju tunt från Doxa, och typ alla andra, på årets Baselword. Den andra Doxan var ju lagom spännande
Ja, det är ju ett problem. Vad finns det för alternativa verk?Det vore väldigt roligt om den kommer i stål som en icke-Ltd Ed. Dock kan väl urverket ställa till det lite. I guldvarianten sitter det ett Valjoux 7734 som man slutade tillverka för länge sedan. Det är inte så svårt att ska fram 13st till en Ltd ed, men kanske lite knixigare om man vill ha tusentals?