• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Min erfarenhet är att Borealis håller bättre kvalitet än Isofrane. Liiite tunnar och mycket skönare till en femtedel av priset. Köpte ett nytt Isofrane som började spricka där "pinnen" går in efter 18 månader, har aldrig hänt med mina Borealis trots att de är mycket mer använda. Har även köpt ett begagnat som spruckit, inte helt ovanligt att Isofrane ger upp efter ett tag.
Vilket rån mtp vad ett ISO kostar :meh:

Sharkhunter

9A8877AC-65F4-4FA9-B44D-A1CB198C0EBE.jpeg
42D95FCF-F5A7-44AB-A230-3142C0C337B3.jpeg
DC96C85C-81A8-41DE-8291-839E0C7C2EBB.jpeg

Sitter på en bunt stålar och är sugen på en sub 300T, den där med härligt kupat glas. Men, även andra modeller har fångat mitt öga. Nån som funtar på att avyttra? PM plz :)

Min Doxa är inte som den borde. Såg lite imma innanför glaset och trodde det berodde på att jag missat att skruva in kronan innan bad. Hoppade i plurret igen och imman kom tillbaka efter att den legat med kronan urskruvad i solen då det försvann. Som tur är har jag en Aqualand att alternera med. Tankar från forumet att göra?

Senast ändrad:
Min Doxa är inte som den borde. Såg lite imma glaset och trodde det berodde på att jag missat att skruva in kronan innan bad. Hoppade i plurret igen och imman kom tillbaka efter att den legat med kronan urskruvad i solen då det försvann. Som tur är har jag en Aqualand att alternera med. Tankar från forumet att göra?

En amatörmässigt förslag är att ta den till den lokala urmakaren och be dem öppna den. Rost är nog det värsta man kan drabbas av. Man ser det inte förrän processen pågått så länge att det blir dyrt att laga (om det alls går).

En amatörmässigt förslag är att ta den till den lokala urmakaren och be dem öppna den. Rost är nog det värsta man kan drabbas av. Man ser det inte förrän processen pågått så länge att det blir dyrt att laga (om det alls går).
Kommer till Sverige om 10 dgr så får lämna in den då. Just nu på Koh Lipe i Thailand... Den får vädras ur med kronan ute om det nu hjälper men är en keeper så det får kosta Vad det nu blir... jag gissar på dassig kronpackning då jag just ställt klockan från Malaysisk tid.
Klockmaster?

Kommer till Sverige om 10 dgr så får lämna in den då. Just nu på Koh Lipe i Thailand... Den får vädras ur med kronan ute om det nu hjälper men är en keeper så det får kosta Vad det nu blir... jag gissar på dassig kronpackning då jag just ställt klockan från Malaysisk tid.
Klockmaster?
Du kan ju fråga dem. De kan säkert serva den, men jag vet inte om de kan få tag i nya färska packningar?

Får kolla upp när jag kommer hem. Se bra ut nu men blir inget mer dyk utan att veta att allt är ok. Bara hoppas att de har packningar som passar och att man slipper skicka iväg den. Halvkänner urmakaren på klockmaster och han är duktig.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp