Det är head only. Det kanske är ok ändå?Missade faktiskt vintagebiten. Låter vettigt det du säger!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är head only. Det kanske är ok ändå?Missade faktiskt vintagebiten. Låter vettigt det du säger!
Det verkar ju medfölja lite band och ett Geckota BoR. Originallänken fattas alltså, så nästan head onlyDet är head only. Det kanske är ok ändå?
Jo jag såg det. Jag tänkte mer utifrån ett samlarperspektiv att värdet på vintage hänger ihop med om det är fullset. Utan cert och dokumentation brukar vanligtvis inte finnas kvar på så gamla klockor, men länken känns lite som ett måste för att det ska kännas hyfsat komplett vintage. Jag gissar bara nu, det är nog inte helt enkelt att hitta en lös doxalänk från 60-talet. Kanske är priset han begär helt ok utifrån att det är head only? Hade länken funnits med hade den nog gått för över 30K.Det verkar ju medfölja lite band och ett Geckota BoR. Originallänken fattas alltså, så nästan head only
Utomlands säljer han den kanske kanske för det priset, men högst troligtvis inte ligger mycket värde bara i länken. I Sverige kommer den inte säljas.Det är ju inte så ofta "orginalen" från 60-talet dyker upp så prisbilden är svår. Medelpriset på Chrono24 ligger dock en bit över 30k. Det betyder ju förstås inte att de kommer säljas för det.
Urtavlan på denne er renoverad - det står det inte nåt om i annonsen.Ännu en Doxa på Tradera. Hyfsat bra pris också. https://www.tradera.com/item/383131655
Auktionen avslutad.Urtavlan på denne er renoverad - det står det inte nåt om i annonsen.
Jag jobbar ihop med en som har pratat med säljaren och sett klokkan.
Det känns ju verkligen som 295kr är ett litet pris för att kunna vara lugn och våga använda den som vanligt. Himla bra att du fick den kollad.Goda nyheter idag. Skrev tidigare att jag misstänkte att jag fått in fukt då jag såg en tillstymmelse till imma på insidan av glaset. Haft in den hos en urmakare som jag litar på och han öppnade klockan och gick igenom den noggrant men kunde inte hitta något tecken på att det kommit in fukt i klockan. Efter detta ett trycktest utan anmärkning. Urmakaren sa att det inte var ovanligt att man kan se en svag imma om man tar sig mellan väldigt varmt och kallt och att den lilla luft som finns i klockan då kan kondensera och att man kan uppleva en svag hinna. Vet inte om det stämmer men jag börjar nu tvivla på att att det verkligen var på insidan. Dagen efter gjorde jag samma med min Aqualand och den hade samma hinna fast på utsidan så det kanske bara var jag som fick hybris och att det var på utsidan på doxan också. Jag hoppas att det stämmer för just när jag såg det rörde jag mig från 18 grader till 34 grader och sol. Hursomhelst så finns ingen åverkan på klockan eller verket och inga tecken på att fukt kommit in och den är tryckt tät till 100m. 295 kronor fattigare men en massa jobb med service rikare.
Ja det känns bra! Många minnen kopplade till den och fler ska det bli.Det känns ju verkligen som 295kr är ett litet pris för att kunna vara lugn och våga använda den som vanligt. Himla bra att du fick den kollad.
Men en sån fin semester och så många dykminnen ihop så är det extra skönt att allt var väl med Doxan=)
Jag skulle bli riktigt förbannad. Skicka tillbaka det så de förstår.Mesh från Synchron/Aquadive till min Poseidon GMT. Bra grejer som vanligt därifrån tycker jag, men själva köpupplevelsen lämnar som vanligt en del att önska hos Aquadive. Den här gången var det att bandet inte ser ut som det på bilderna på deras hemsida.
Ja, det var dessutom lite lite för brett och skrapar i vissa lägen emot insidan på bandhornen … Det är på väg tillbaka. Har beställt ett annat, för mesh är helt underbart på dennaJag skulle bli riktigt förbannad. Skicka tillbaka det så det förstår.
Härligt! Välkommen! Mer bilderÄntligen medlem!
Om du vill ha nytt så finns förutom https://doxawatches.com/ också https://www.jurawatches.co.uk/Börjar bli riktigt intresserad av en 300T / 1200T. Är det DOXAs hemsida som gäller för inköp eller finns även andra säljkanaler som ni rekommenderar?
Det är främst professional, divingstar samt sharkhunter som är av intresse så om någon funderar på att släppa någon av dessa så får de gärna skicka ett PM.
Tack för tipset!Doxan längtar ut till havet.
Rambo_amadeus på Doxas hemsida finns en mail du kan kontakta dem på. Var i kontakt med dem angående en Sub 300 professional och de skickar den från Tyskland via en återförsäljare, 1890 € skulle det kosta och frakt ingick.
HUR i Halmstad säljer Doxa men jag vet inte om de är AD.Har Doxa någon svensk AD isf vem/var??