• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Jag håller med dig. "De gamla amerikanerna" verkar hålla på med Aquadive nu så där tror jag vi ser samarbetena med dykföretag och havsmiljöaktörerna i framtiden. När det gäller LE så förstår jag om man, i början, är en liten tillverkare, osäker på potentialen, men om produkten säljer slut på nån vecka och andrahandspriset ligger kvar eller ökar så är det obegripligt för mig att man inte gör fler batchar. Hursomhelst är jag glad för den Doxa jag har och köper gärna en GMT eller om de släpper en Sub200 tgraph searambler.

När det gäller Ltd Ed som snabbt säljer slut så har man ändå ett etiskt åtagande att inte sälja fler efter det.

När det gäller Ltd Ed som snabbt säljer slut så har man ändå ett etiskt åtagande att inte sälja fler efter det.
Jo, du har rätt i det. Det jag egentligen menade var att man, efter ett par LE som går snabbt, kan övergå till att låta nästa modell vara olimiterad.

Dyker in i fredagskänslan!

818E223B-73D5-4E1E-9EBB-F3E5618F67E0.jpeg

Länge sen jag hängde här men nu är jag tillbaka. Letar efter en Doxa, gul eller turkos. Hojta till om någon vill sälja, referenser finns det gott om. Tänkte det var enklare att posta här än i köpestråden.

Om du vill ha nytt så finns förutom https://doxawatches.com/ också https://www.jurawatches.co.uk/
Jag tror Doxa skickar från USA så kanske Jura blir billigare i frakt. Annars finns ju begagnat på forum som watchuseek men också ebay, chrono24 osv. Här på KS dyker de ju upp då och då om man är tålmodig.
Doxan längtar ut till havet.

Rambo_amadeus på Doxas hemsida finns en mail du kan kontakta dem på. Var i kontakt med dem angående en Sub 300 professional och de skickar den från Tyskland via en återförsäljare, 1890 € skulle det kosta och frakt ingick.
Någon som lyckats lista ut hur man kan köpa via deras hemsida. Har mailat och fått svar att de sedan förra veckan öppnat shoppen för EU försäljning. Hittar dock ingen "köp" knapp på sidan.. frustrerande..

Börjar bli ruggigt sugen på en Doxa Professional (orange). För visst heter den Orange'a Professional?

Har tittat på hemsidan men de "enda" grundmodellerna som verkar finnas är 300T, 1500T, 4000T och någon till som jag inte är intresserad av.

Jag är främst intresserad av 300T då jag tror 1500T blir för stor, men vad hände med 750, 1200 m.fl modeller som jag läser om här och där? Är de borttagna ur sortimentet?
Kan någon ge mig en snabbgenomgång på vilka modeller som man idag kan köpa nytt idag (är ej intresserad av vintage) och vilka de stora skillnaderna är?

Behöver jag vara rädd att det känns lite som med Panerai för en nybörjare? Modeller tas ur bruk var och varannan månad med nya små variationer osv..

Börjar bli ruggigt sugen på en Doxa Professional (orange). För visst heter den Orange'a Professional?

Har tittat på hemsidan men de "enda" grundmodellerna som verkar finnas är 300T, 1500T, 4000T och någon till som jag inte är intresserad av.

Jag är främst intresserad av 300T då jag tror 1500T blir för stor, men vad hände med 750, 1200 m.fl modeller som jag läser om här och där? Är de borttagna ur sortimentet?
Kan någon ge mig en snabbgenomgång på vilka modeller som man idag kan köpa nytt idag (är ej intresserad av vintage) och vilka de stora skillnaderna är?

Behöver jag vara rädd att det känns lite som med Panerai för en nybörjare? Modeller tas ur bruk var och varannan månad med nya små variationer osv..

Stämmer. Doxan med orange tavla kallas för professional.

@Magnus (Sthlm) sammanfattade det bra i en tidigare post.

Professional = Orange
Sharkhunter = Svart
Searambler = Silver

Carribean = Blå
Divingstar = Gul

Det bör vara dem som finns på hemsidan som du kan köpa helt nya.
Resterande har nog tagits ur produktion. Annars kan du maila Doxa direkt för att se.

Det är för det mesta specs, så som dimensioner och dylikt. Finns detaljerat på Doxas hemsida. :)

De kommer nog inte köra på fullt ut som Panerai gör, men lite variation kan nog ske.

Hej. Jag har en 1200T från 2012. Den har varit med en del precis som de skall. Tappat en hel del av sin svarta färg på bezeln men även lite röd. Även märkt den sista tiden att gång-tiden blivit kortare så inom en framtiden måste den servas.
Är det någon som har erfarenhet av att skicka tillbaka till Doxa och serva? Eller finns någon bra och pålitlig i Sverige man kan vända sig till?

Tillbaka
Topp