Tycker dessa är så fina, men jag har svårt för färgen på lysmassan.. Har samtliga i 300-serien denna färg eller är det just vita tavlan?Tycker verkligen att det tillhörande gummibandet är riktigt, riktigt bra till doxan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker dessa är så fina, men jag har svårt för färgen på lysmassan.. Har samtliga i 300-serien denna färg eller är det just vita tavlan?Tycker verkligen att det tillhörande gummibandet är riktigt, riktigt bra till doxan.
Tror det är samma på alla, men ser kanske olika ut beroende på vilken färg tavlan har. Gå tillbaka till sida 130 inlägg #3885 så ser du en Sharkhunter med orange isofrane på ett par fenor. Ser ut lite åt old radium lume-hållet.Tycker dessa är så fina, men jag har svårt för färgen på lysmassan.. Har samtliga i 300-serien denna färg eller är det just vita tavlan?
Kan berätta exakt hur bra den är om några veckorSanslöst cool!
Härligt! Ska bli kul att se bilder och höra lite intryck. Väldigt speciell pjäs!Kan berätta exakt hur bra den är om några veckor
Absolut! Kommer många bilder och ska bli kul att jämföra med silverlungan.Härligt! Ska bli kul att se bilder och höra lite intryck. Väldigt speciell pjäs!
Som jag har förstått det så är formen och storleken exakt samma på de två?Absolut! Kommer många bilder och ska bli kul att jämföra med silverlungan.
Ja ska vara i princip identiska förutom tänderna på vridringen. Men lär nog upplevas som dag och nattSom jag har förstått det så är formen och storleken exakt samma på de två?
Ja, det är ju säkerligen en helt annan känsla, speciellt med tanke på vikten. Sen är den ju stenhård med det mattsvarta blandat med gult, blir lite hazard warning över det. Priset är högt men jag antar att det har att göra med utvecklingskostnaderna. Hur många ex är den limiterad till?Ja ska vara i princip identiska förutom tänderna på vridringen. Men lär nog upplevas som dag och natt
Ska också bli spännande och se om det känns som en klocka för 50k eller inte då många verkar tycka att det är ett galet pris.
Ja, hade lite svårt att motstå utseendet faktisktJa, det är ju säkerligen en helt annan känsla, speciellt med tanke på vikten. Sen är den ju stenhård med det mattsvarta blandat med gult, blir lite hazard warning över det. Priset är högt men jag antar att det har att göra med utvecklingskostnaderna. Hur många ex är den limiterad till?
Ja, jämför man med andra som kör 100% kolfiber i boett och vridring så är det iofs inte så mycket pengar. Hur hög WR är det på den vanliga Sub 300 no-T?Ja, hade lite svårt att motstå utseendet faktiskt
Priset är nog som du säger dels pga utvecklingskostnaderna, sen är det COSC, vridring i carbon och 300m WR vilket inte går att få förutom på en Panerai Submersible i Carbotech och dessa ligger på ungefär 150-170k
300ex är det
120 bar / 1200 meterJa, jämför man med andra som kör 100% kolfiber i boett och vridring så är det iofs inte så mycket pengar. Hur hög WR är det på den vanliga Sub 300 no-T?
Ja ska vara i princip identiska förutom tänderna på vridringen. Men lär nog upplevas som dag och natt
Ska också bli spännande och se om det känns som en klocka för 50k eller inte då många verkar tycka att det är ett galet pris.
Ja, hade lite svårt att motstå utseendet faktiskt
Priset är nog som du säger dels pga utvecklingskostnaderna, sen är det COSC, vridring i carbon och 300m WR vilket inte går att få förutom på en Panerai Submersible i Carbotech och dessa ligger på ungefär 150-170k
300ex är det
Oj, det var inte dåligt!120 bar / 1200 meter
Ja men precis så. Att 50k är mycket för en Doxa, det kan jag helt klart hålla med om, eller det är mycket pengar oavsett. Som du skriver så blir vi klocknördar lite pengablind Men när man läser kommentarer på bland annat denna klocka så har jag tyckt att det har varit lite mycket gnäll från många, då menar jag inte dig eller någon annan på detta forum, men på andra ställen.Vid närmare eftertanke så är 50k inte så "farligt mkt" (allt är relativt och vi klockmänniskor blir ofta tondöva för priser och kostnader...). Men som du skriver så får man jämföra med vad som finns därute, och då är 50k inte sanslöst (som jag uttryckte mig) egentligen för ngt som är i ett nytt, och relativt lite använt material.
Har jobbat lite med kolfiber, och det är ett dyrt material att arbeta med, mkt pga den utrustning man behöver för att få fram delarna till en sådan här klocka. Doxa har ju behövt investera eller hyra in sig i en helt ny maskinpark för att kunna tillverka delarna i "smidd kolfiber", och allt sånt kostar. 300 klockor är ju inte ngn jätteserie, och dom ska ju tjäna pengar i slutändan.
Fett ball klocka oavsett, och det ska bli riktigt kul att höra/läsa vad du har att säga om den!
Nädå, tänkte inte du menade mig specifikt. Har sett det där om priser tjatas mkt på klockor som inte är Rolex, AP eller PP... Är det såna märken får det gärna kosta ditt förstfödda barn utan att någon säger ngt.Ja men precis så. Att 50k är mycket för en Doxa, det kan jag helt klart hålla med om, eller det är mycket pengar oavsett. Som du skriver så blir vi klocknördar lite pengablind Men när man läser kommentarer på bland annat denna klocka så har jag tyckt att det har varit lite mycket gnäll från många, då menar jag inte dig eller någon annan på detta forum, men på andra ställen.
Många verkar tycka att klockor ska kosta det man själv har råd med På just denna kan priset verka högt, men när man ser vad som faktiskt erbjuds så finns inget liknande i samma prisklass. Finns andra carbonklockor för under 20k men ingen har 300m WR, vridring och COSC
Nog om priset. Jag uppdaterar när jag fått klockan
Den anländer först imorgon!Och eeehum! Herr @MaBr har du gått under jord eller står du framför spegeln och posar med din röda mössa och Doxa på handleden eller?
Buuuuu. Bu.Den anländer först imorgon!
Meeen, inte mitt fel ju... Jag är ju dessutom upptagen med en passaround-Squale här hemma så det är bara bra.Buuuuu. Bu.
Bu för dig.
Hehe, nä såklart. Då ser vi fram emot en utförlig write-up imorgon!Meeen, inte mitt fel ju... Jag är ju dessutom upptagen med en passaround-Squale här hemma så det är bara bra.
Ska göra mitt bästa!Hehe, nä såklart. Då ser vi fram emot en utförlig write-up imorgon!
Man ser nästan på bilderna hur du skakar av upphetsning, helt magnifik min vänHere we go! Inga roliga bilder än, bara en unboxing.
Sitter riktigt bra!
Haha, är de så suddiga? Riktigt härlig klocka måste jag säga, grymt nöjd!Man ser nästan på bilderna hur du skakar av upphetsning, helt magnifik min vän
Here we go! Inga roliga bilder än, bara en unboxing.
Sitter riktigt bra!
Tack kompis, det ska jag!Fysören va fint, mannen! Wear in good health!
Skojar med dig, det vet du. Den sitter som gjuten på din handled, fem av fem toasters!Haha, är de så suddiga? Riktigt härlig klocka måste jag säga, grymt nöjd!
Grattis!Here we go! Inga roliga bilder än, bara en unboxing.
Sitter riktigt bra!
I know, du kan aldrig låta bli. Tack min vän!Skojar med dig, det vet du. Den sitter som gjuten på din handled, fem av fem toasters!
Tack! Haha, det är lite så jag känner faktiskt, galet kaxig att ha på armen. Jag tror nog att jag stupar innan klockan gör det i alla fall!Grattis!
Den sitter som en smäck!
Nu kan du ställa dig i leden tillsammans med de orädda pionjärerna av dykning, de hårda män som stirrat döden i vitögat tills döden vikt undan med blicken. Den skara våghalsar som med kniv i ett fast grepp i ena handen och och cyklop i den andra kastat sig huvudstupa ut i det okända, endast med vetskapen att deras Doxa på handleden aldrig kommer svika dem!
Där står du nu. Grattis!
Here we go! Inga roliga bilder än, bara en unboxing.
Sitter riktigt bra!