Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltså att de ska envisas med att slänga på den där orangea fisken på kronan...Vet någon vad detta innebär? Nyss taget från deras instagram
Det är tur silverlungan har en Doxa-kronaAlltså att de ska envisas med att slänga på den där orangea fisken på kronan...
Ja, den är verkligen inte snygg. De kunde väl i alla fall färgmatchat med tavlan om de ska envisas...Alltså att de ska envisas med att slänga på den där orangea fisken på kronan...
Är väl i minoritet men tycker Jenny är minst lika koolt som DOXA så har faktiskt inga problem med firrenAlltså att de ska envisas med att slänga på den där orangea fisken på kronan...
Oh yeah! F*n va kul, man!Aaaaand now we wait!
Är väl i minoritet men tycker Jenny är minst lika koolt som DOXA så har faktiskt inga problem med firren
Ja, den är verkligen inte snygg. De kunde väl i alla fall färgmatchat med tavlan om de ska envisas...
Jag tycker det räcker med att Jenny har satt sin logga över hela baksidan och på claspen. De får gärna ha sin fisk på kronan också för jag tycker att den är cool men måste den vara färgad..?Ja alltså jag gillar faktiskt fisken. Kul historik och lagom brandat för kopplingen mellan Doxa/Jenny Men den borde definitivt vara matchad till urtavlan tycker ja...
Jepp, kopplingen har funnits länge och enligt tvetydiga uppgifter var ju Jenny-boetterna först ner på en kilometers djup vilket inte är kattskit.Ja alltså jag gillar faktiskt fisken. Kul historik och lagom brandat för kopplingen mellan Doxa/Jenny Men den borde definitivt vara matchad till urtavlan tycker ja...
Nu gick jag igång.Vet någon vad detta innebär? Nyss taget från deras instagram
Håller med! Jenny har ju ändå historien på sin sida med sin endast-undervattens-ur-fokus och den gamla Caribbean (med vad som kan vara den coolaste bezeln någonsin), så ganska appropriate med fisken där tycker ja Det är definitivt ingen dealbreaker med den orangea (satt själv och valde mellan professional och diving star och hade nog varit helcool med det orangea till det gula) men är personligen lite färg-kod människa som gillar matchningJepp, kopplingen har funnits länge och enligt tvetydiga uppgifter var ju Jenny-boetterna först ner på en kilometers djup vilket inte är kattskit.
Personligen älskar jag orange, funkar till allt och är (för mig) synonymt med undervattensliv och DOXA såklart
Sant, hade föredragit typ en subtilt ofärgad gravering (lite Von-Squale ish kanske?)... Är fisken på baksidan med förresten? Hade för mig att det var skeppet men kan ha jättefel.Jag tycker det räcker med att Jenny har satt sin logga över hela baksidan och på claspen. De får gärna ha sin fisk på kronan också för jag tycker att den är cool men måste den vara färgad..?
Ja, det hade jag också föredragit. Jag kan inte svära på det för de har noll bilder på baksidan, både på Instagram och hemsidan, men både 200T, 1500T och 4000T som finns i utbudet nu har den.Håller med! Jenny har ju ändå historien på sin sida med sin endast-undervattens-ur-fokus och den gamla Caribbean (med vad som kan vara den coolaste bezeln någonsin), så ganska appropriate med fisken där tycker ja Det är definitivt ingen dealbreaker med den orangea (satt själv och valde mellan professional och diving star och hade nog varit helcool med det orangea till det gula) men är personligen lite färg-kod människa som gillar matchning
Sant, hade föredragit typ en subtilt ofärgad gravering (lite Von-Squale ish kanske?)... Är fisken på baksidan med förresten? Hade för mig att det var skeppet men kan ha jättefel.
Satan vad bra! Jag tar en av varje tack!Kl 10bidag släpps nyheten. Ser dock ut att redan nu kommit ut i Australien. Det är en ny sub 300. Vet dock inte priset.
Och där sjönk skeppet... 4000 (update 2500 usd)Nu vet jag inte om detta är USD eller AUD men here they are!
Eller är det Australiensiska dolla för det är från AU-sidan? I så fall är det ca. 25K vilket verkar fullt rimligt tycker jag med tanke på vad de andra modellerna kostar. Det skulle vara extremt mycket med 4000USD för en icke-limiterad variant.Och där sjönk skeppet... 4000 usd
Tror och hoppas på båten! Men får se slutgiltigt när min dyker upp....Ja, det hade jag också föredragit. Jag kan inte svära på det för de har noll bilder på baksidan, både på Instagram och hemsidan, men både 200T, 1500T och 4000T som finns i utbudet nu har den.
Det där är bra alltså!EU-priserna är ute nu!
För att vara Doxa så är det rätt stor skillnad. 300T har 1200m vattenresistens, 300 har 300m, 300T har en 14mm tjock boett med platt glas medan 300 har en 12mm tjock boett med ett högt välvt glas som gör att den blir 13,5mm tjock, Sen har 300T en ca. 1mm större tavla än 300 vilket tillsammans med det välvda glaset gör att 300 ser ut att ha en mycket mindre tavla. Ser man dem sida vid sida så är det rätt stor skillnad faktiskt.Alltså... nu är ju jag inte så haj på Doxa men är den inte extremt lik 300T? Så lik att jag inte vid första anblick ser vad skillnaden är ens?
Edit: Det är COSC och lite mer vattenresistens typ?
Ja det är ju rejäl skillnad mellan 300 och 300t/1200t. 300 känns ju mer ”vintage” helt klart.För att vara Doxa så är det rätt stor skillnad. 300T har 1200m vattenresistens, 300 har 300m, 300T har en 14mm tjock boett med platt glas medan 300 har en 12mm tjock boett med ett högt välvt glas som gör att den blir 13,5mm tjock, Sen har 300T en ca. 1mm större tavla än 300 vilket tillsammans med det välvda glaset gör att 300 ser ut att ha en mycket mindre tavla. Ser man dem sida vid sida så är det rätt stor skillnad faktiskt.
Jag ska ta en jämförelsebild (förhoppningsvis senare idag) när jag får hem min 1200T som är samma boett som 300T.
Edit: vridringen är också helt annorlunda. Ska leta upp en bild!