• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Testade gult Obris på denna idag, njaa.. föll inte mig i smaken. Länk på igen och bild från gårdagen får duga.
IMG_20200820_222449_123.jpg

Tappa inte den där i poolen för du kommer aldrig att hitta den igen. Snacka om camouflage-färgad! :D Ser ruskigt fin ut. :happyhappy:
Testade gult Obris på denna idag, njaa.. föll inte mig i smaken. Länk på igen och bild från gårdagen får duga.
IMG_20200820_222449_123.jpg
Tänkte samma sak:).. Den ser nästan smurfblå ut på den bilden men på andra väldigt turkos. Vilken färg är närmast verkligheten?

Har någon här testat Borealis tropic strap som tyvärr är utsålt i svart 20mm?
Jag har ett orange och det är riktigt bra. Tyvärr så lider det av samma problem som det nytillverkade "äkta" Tropic-bandet och det är att ändarna närmast boetten är helt fyrkantiga vilket gör att det ser skitkonstigt ut på i princip alla boetter. :confused:

Jag har ett orange och det är riktigt bra. Tyvärr så lider det av samma problem som det nytillverkade "äkta" Tropic-bandet och det är att ändarna närmast boetten är helt fyrkantiga vilket gör att det ser skitkonstigt ut på i princip alla boetter. :confused:
Aj fan det va ju synd. Skulle du kunna skicka upp en bild som illustrerar detta vid tillfälle?

Tog tyvärr inte någon bild när jag testade det på min 1200T men här är på två andra klockor.
PSX_20200317_175232.jpg

PSX_20200317_093710.jpg

Citerar @Scipio nedan när han testar ett ljusgrått Tropic på sin, det ser inte bra ut med ändarna tycker jag.
Nej, det såg verkligen inte bra ut. Hoppas det passar bättre på en annan framtida klocka, annars får det följa med till hållbarhetstestet.

Vägde lite imorse.

46g, helt okej!
20200822_084451.jpg

48g, lite väl mycket!
20200822_084504.jpg

57g, helt magiskt! Går att banta lite till om jag klipper av ena flärpen.
20200822_084553.jpg

Gummit är riktigt bra, men satan så bra den gör sig på grått nato!
20200822_085750.jpg
Hehe, det är samma territorium som en vanlig G-shock Square och den har inget urverk som väger något. :D Kaxigt också när gummit väger mer än klockan... Blev för övrigt väldigt snyggt på nato men du behöver ett med PVDad hårdvara. :)

Glad Sub Saturday på er!

Till mitt försvar togs denna bilden innan @cjperry postade sin som är liknande (men bättre), dock ingen ovanlig komposition.
Men jag skall villigt erkänna att jag mer än gärna låter mig inspireras av hans bildkost-trolleri! :snaphappy:

Doxa i regn. På bord. I trädgård.
5AFBED1C-75E3-493E-B8D9-D936D31980F7.jpeg
Ingen som vågar posta bilder efter du och @cjperry går loss, det är som man tappar hakan :eek: :snaphappy:

Tillbaka
Topp