• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Ingen som vågar posta bilder efter du och @cjperry går loss, det är som man tappar hakan :eek: :snaphappy:
Äh! Sluta nu! :p Förolämpa inte honom nu och klumpa ihop oss! :confused:
Använder en dödsgammal Canon från 2011, så ligger inte i hans liga på ljusår! Men det är skoj att fota och jag har just börjat igen, och vad bättre då än klockor?! :)
Men tack så mycket för komplimangen, jättekul att få höra! :)

• Like
Reactions: v0n
Glad Sub Saturday på er!

Till mitt försvar togs denna bilden innan @cjperry postade sin som är liknande (men bättre), dock ingen ovanlig komposition.
Men jag skall villigt erkänna att jag mer än gärna låter mig inspireras av hans bildkost-trolleri! :snaphappy:

Doxa i regn. På bord. I trädgård.
5AFBED1C-75E3-493E-B8D9-D936D31980F7.jpeg
Ruggigt bra! Snyggt jobbat :)

Hehe, det är samma territorium som en vanlig G-shock Square och den har inget urverk som väger något. :D Kaxigt också när gummit väger mer än klockan... Blev för övrigt väldigt snyggt på nato men du behöver ett med PVDad hårdvara. :)
Klippte av flärpen så nu är det nere på 54g och sprayburken ordnade det silvriga ;)

Gummit ser riktigt fint ut. Troligen ett av de mest välgjorda jag någonsin sett.
Sjukt bra gummi faktiskt, helt klart ett av de bästa.

Ingen som vågar posta bilder efter du och @cjperry går loss, det är som man tappar hakan :eek: :snaphappy:
Tack så mycket men tycker alla bilder här i tråden håller riktigt bra nivå :)

Klippte av flärpen så nu är det nere på 54g och sprayburken ordnade det silvriga ;)

Sjukt bra gummi faktiskt, helt klart ett av de bästa.

Tack så mycket men tycker alla bilder här i tråden håller riktigt bra nivå :)
Haha, min lättaste Square väger in på 49 gram så inte långt ifrån då! :D

Skaffade en inträdesbiljett till den här tråden igår. Har alltid velat ha en Doxa och för några dagar sedan blev längtan outhärdlig.
Ville ha en med orange tavla, men det finns ju ingen till salu på KS, så jag fick tjata till mig den här istället :)
En 1200T med box o cert från 2014. Originallänk finns också.
- Men om någon här har en bra med orange tavla och kan tänka sig sälja, skicka gärna ett pm!
5EB8379A-59EB-45B2-B04C-75FCDFA19065.jpeg

Passar på att ställa en fråga också: Om man vill ha en helt ny, finns det några (bra) alternativ till att beställa på deras webbsida? Lägsta pris är inte högsta prioritet, snabb och säker leverans viktigare.
- Men som sagt, om nån här är sugen på att sälja en fin med orange tavla som går bra och är tät så är jag mycket intresserad. Har bil för smidig f2f- affär i Mellansverige:)

Skaffade en inträdesbiljett till den här tråden igår. Har alltid velat ha en Doxa och för några dagar sedan blev längtan outhärdlig.
Ville ha en med orange tavla, men det finns ju ingen till salu på KS, så jag fick tjata till mig den här istället :)
En 1200T med box o cert från 2014. Originallänk finns också.
- Men om någon här har en bra med orange tavla och kan tänka sig sälja, skicka gärna ett pm!
5EB8379A-59EB-45B2-B04C-75FCDFA19065.jpeg
Haha, har @-RI- redan släppt sin? :D Stort grattis till en riktigt vacker pjäs!

Haha, har @-RI- redan släppt sin? :D Stort grattis till en riktigt vacker pjäs!
Kan bara säga att ett för bra erbjudande går inte att tacka nej till, nästan så jag skäms lite men @Hans B 1955 gav sig inte :)

Jag är nog snart tillbaka då det inte alls var lätt att släppa den där. Vi var inte klara med varandra så att säga. Den kom dock till ett bra hem så det får jag vara glad över!

Passar på att ställa en fråga också: Om man vill ha en helt ny, finns det några (bra) alternativ till att beställa på deras webbsida? Lägsta pris är inte högsta prioritet, snabb och säker leverans viktigare.
- Men som sagt, om nån här är sugen på att sälja en fin med orange tavla som går bra och är tät så är jag mycket intresserad. Har bil för smidig f2f- affär i Mellansverige:)
Så vitt jag vet är hemsidan enda alternativet om man vill ha helt nytt. Brukar funka bra och vara hyfsat snabb leverans.

- Varifrån skickas de? Tänker ev moms o tull samt ”Coronaförsening”.
- Vad skall man förvänta sig för gångnoggrannhet på en ny? Står ingenting på websidan?

Skickas från Schweiz men via Tyskland så ingen moms:) däremot kan den extra lilla anhalten ge några dagars till i leveranstid...

Beror på modell men min 300t snittar plus 4 per dag. Vet inte om det är tur än så länge eller om urverket reglerats av doxa.

Tillbaka
Topp